اقتصاد جهان

اذعان مقام آمریکایی به بی نتیجه بودن تحریم ها علیه ایران

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، رند پل سناتور آمریکایی در بیانیه ای در موسسه کوئینسی برای دولت مسئول در واشنگتن اذعان کرد که سیاست این کشور برای تشدید مداوم تحریم ها علیه ایران، روسیه و چین نمی تواند به مطلوب برسد. منجر به تغییر مسیر برای شکل دادن به سیاست های این کشورها می شود.

او گفت که مرتباً از مقامات وزارت امور خارجه این سوال را می پرسد: آیا می توانید یک رفتار را به من بگویید که از زمان تحریم تغییر کرده است؟ شما درباره تحریم هایی که علیه روسیه اعمال کردید به من بگویید و روسیه اکنون گفته است: متاسفم. ما هرگز نباید این کار را می کردیم. و ما دقیقا همان کاری را انجام می دهیم که شما می خواهید. فقط به ما بگویید چه کنیم و ما آن را انجام خواهیم داد.

این سناتور مشهور آمریکایی افزود: یا هر رفتاری را که چین، روسیه یا ایران اصلاح کرده اند به من بگویید. اگر به ایران نگاه کنید، دقیقا برعکس عمل کرده است.

پل گفت: «در واقع، من استدلال می‌کنم که تحریم‌ها اصلاً کارساز نیستند. تنها تحریم‌هایی که جواب می‌دهند این است که پیشنهاد لغو آن‌ها را بدهید. اما ما تمایل به اعمال بیشتر و بیشتر (تحریم) داریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما مشکل این است که جایگزین دیگری نیز وجود دارد و آن دیپلماسی است.

وی تصریح کرد که بهتر است واشنگتن به جای اعمال تحریم های بیشتر و بیشتر، با این کشورها تعامل دیپلماتیک داشته باشد.

او همچنین از برنامه های دولت آمریکا برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای اوکراین انتقاد کرد.

پولس گفت: ما ادعا می کنیم که این (دارایی) را مصادره می کنیم. شاید ما این توانایی را داریم. ما کنترل شگفت انگیزی بر سیستم بانکی داریم. اما اگر آن را بپذیریم: آیا فکر می‌کنید روسیه فرو می‌پاشد؟

این سناتور هشدار داد که این گونه اقدامات آمریکا روسیه را تشویق به انتقام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا