اخبار اقتصاد ایران

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۸ گروه هدف آموزشی در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار نفر در استان در یک سال گذشته از آموزش های مهارتی در مراکز دولتی و خصوصی بهره مند شدند.

افق میهن ب کاظم پورنصیری، روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت گفت: در یک سال اخیر (از مرداد سال گذشته تا مرداد (در سال جاری) از این تعداد، حدود ۳۴۰۰۰ نفر در مراکز دولتی و ۳۶۰۰۰ نفر در بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه ای دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در مجموع ۱۶ میلیون ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی ارائه شده است، افزود: ۶ میلیون ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و ۱۰ میلیون ساعت در بخش خصوصی ارائه شده است.

پورنصیری با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به ۱۸ گروه هدف آموزشی در گیلان گفت: دانش آموزان، دانشجویان، دانش آموختگان، زندانیان، کودکان کار، معتادان بهبودیافته، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، ساکنان روستاها و گروه های اقتصادی از جمله این گروه ها هستند. گروه های هدف در استان آموزشی هستند.

وی بیان کرد: تعهد ارائه آموزش های مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای گیلان در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر است که در چهار ماهه امسال ۲۵ هزار نفر آموزش دیده اند که با برنامه ریزی این تعهد محقق می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان تصریح کرد: ۲۰ مرکز آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۶۰۰ آموزشکده فنی و حرفه ای آزاد در حوزه های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، هنری و خدماتی فعال هستند.

وی در ادامه توسعه آموزش های اشتغال پذیر را یکی از برنامه های تحول آفرین آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: آموزش های شاغل; آموزش های مورد نیاز بر اساس بازار و سفارش بوده و بر این اساس سامانه کاریابی راه اندازی شده و بستری برای کارفرمایان، کارآموزان و جویندگان مهارت است.

پورنصیری فعالیت مراکز کارگاهی و گسترش مراکز واقعی محیط کار را از دیگر اقدامات آموزش فنی و حرفه ای در گیلان عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته به ۱۷ دانشگاه مجوز راه اندازی مراکز مشاوره شغلی و مدیریت مهارت داده شده است. .

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» و با بیان اینکه ارکان اصلی در حوزه تولید نیروی کار ماهر و افراد توانمند هستند، افزود: تربیت نیروی انسانی بازار کار با توانمندی های لازم، رسالت بزرگ این سازمان است. سازمان فنی و حرفه ای، لذا این سازمان با انجام ماموریت خود می تواند در تحقق شعار سال نقش آفرینی کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان تصریح کرد: هفته ملی مهارت فرصتی برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، توسعه و گسترش گفتمان مهارت آموزی و مهارت افزایی است.

وی افزود: تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی مهارت، افتتاح مراکز مجاور کارگاه ها و محیط های کاری واقعی، برگزاری مسابقه مهارت باز در رشته های کامپیوتر و عکاسی، تجلیل از فعالان بخش خصوصی، افتتاح مرکز آموزشی برای کارکنان فعال و وبینارهای خلاق خانه ها، از جمله برنامه های آن است.

۶ تا ۱۲ آگوست هفته ملی مهارت نامیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا