بانک و بیمه

ارائه هرگونه خدمت به وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است

به گزارش ایران تحلیل، در ماده ۴۵ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی، ارائه هرگونه خدمات به خودروهای فاقد بیمه نامه و رفع توقیف توسط حمل و نقل، دفاتر اسناد رسمی و سازمان ها و مؤسسات مرتبط با حمل و نقل از قبیل تعویض پلاک پیش بینی شده است. خودرو ایجاد اسناد رسمی برای معاملات مربوط به این خودروها را ممنوع کرد. عدم انجام وظایف فوق حسب مورد تخلف اداری یا انتظامی محسوب می شود.

برهمین اساس مهدی قمسریان، مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنه گفت: بر اساس قانون ارائه خدمات به خودروهای فاقد بیمه نامه مسئولیت که مشمول خدمات معاینه فنی است، ممنوع است.

این مسئول گفت: متاسفانه این تعدیل و کنترل در برخی از مراکز معاینه فنی انجام نمی شود. دلیل این امر لزوماً بر عهده همکاران ما در وزارت کشور و مراکز معاینه فنی نیست. بین بیمه مرکزی و مراکز معاینه فنی سامانه ای تشکیل شود.

وی افزود: با توجه به لغو نسخه کاغذی بیمه نامه، نیاز به تبادل اطلاعات از طریق وب سرویس ها برای تایید صحت بیمه نامه مسئولیت است. با پیگیری های انجام شده به نکات خوبی دست یافتیم.» بر اساس قانون، بیمه نامه افرادی که برای معاینه فنی مراجعه می کنند نیز باید بررسی شود تا در صورت نداشتن بیمه مسئولیت مدنی، موظف باشد. آن را بیرون بیاور

قمصریان ادامه می دهد: باید توجه داشت که قانونگذار برای حمایت از مردم این موارد را مد نظر قرار داده است، زیرا اگر فردی تصادف کند و مقصر باشد و بیمه نامه نداشته باشد بار مالی سنگینی بر دوش خواهد داشت. ۲۰۰ میلیون تومان است. اگر حادثه ای اتفاق بیفتد مبلغ غرامت زیاد می شود و فرد متحمل ضرر و زیان زیادی می شود. بنابراین، تمام این موارد و ممنوعیت ها برای محافظت از خود مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا