محیط زیست

اراک، مشهد و اصفهان بر مدار آلودگی هوا /پاک‌ترین هوا سهم بیرجند شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن، با نگاهی به امروز سه شنبه سوم مهر می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است حس کرد. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اراک با شاخص ۱۰۹، مشهد با شاخص ۱۰۶ و اصفهان با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد. ) وضعیت هوا، به طوری که شهر سنندج دیروز، یزد و اهواز در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

شایان ذکر است امروز سنجش کیفیت هوا در کلانشهر تبریز ۷۴، ارومیه ۶۰، اردبیل ۷۲، کرج ۸۷، ایلام ۵۷، تهران ۸۶، شهرکرد ۷۵، بجنورد ۹۵ است. اهواز با شاخص ۸۸. ، سمنان با شاخص ۸۰، زاهدان با شاخص ۸۰، قزوین با شاخص ۶۹، قم با شاخص ۶۸، کرمانشاه با شاخص ۷۵، رشت با شاخص ۴۷، همدان با شاخص ۷۶ و یزد با شاخص ۸۰. ) واقع شده است.

لازم به یادآوری است که روز دوم مهرماه شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، ایلام، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، کرمانشاه، رشت و اراک هوای سالم (زرد) داشتند. ).

در همین راستا، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای بوشهر با شاخص ۵۰، بیرجند با شاخص ۲۵، شیراز با شاخص ۴۹ و یاسوج با شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد. استان، اما دیروز شهرهای اردبیل، بوشهر، بیرجند و یاسوج در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای زنجان، سنندج، کرمان، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد به طوری که روز گذشته زنجان، شیراز، کرمان، گرگان، خرم آباد، ساری، بندرعباس و همدان. ثبت نشدند.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند. اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۶ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر هیچ داده ای نداشتند.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا