محیط زیست

اراک رکوردار آلودگی هوا در کشور است/شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز – یکشنبه بیست و پنجم شهریور – بیاندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در هیچ یک از شهرها در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار ندارد در حالی که روز گذشته شهرهای رشت و اراک در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار داشتند.

شایان ذکر است امروز سنجش کیفیت هوا در کلان شهرهای اراک با شاخص ۱۴۷، اصفهان با شاخص ۱۲۸ و اهواز با شاخص ۱۲۶ در حالی که روز گذشته کلانشهرهای تهران، همدان، اصفهان، قم، یاسوج، کرج و اهواز در پیست ناسالم بودند. نارنجی) ثبت شد.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه تبریز با شاخص ۶۸، ارومیه با شاخص ۵۸، کرج با شاخص ۶۱، ایلام با شاخص ۶۰، بوشهر با شاخص ۵۹، تهران با شاخص ۷۵، شهرکرد با شاخص ۹۸، مشهد با شاخص ۹۰، بجنورد با شاخص ۶۰، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۸۶، قزوین با شاخص ۹۲، قم با شاخص ۷۰، سنندج با شاخص شاخص ۶۷، کرمان با شاخص ۸۰، کرمانشاه با شاخص ۶۰، یاسوج با شاخص ۵۸ و رشت با شاخص ۸۰ وضعیت هوای سالم (زرد).

لازم به یادآوری است که دیروز بیست و چهارم بود شهریور شهرهای ایلام، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، قزوین، سنندج، کرمان، کرمانشاه و یزد هوای سالم (زرد) داشتند.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهر اردبیل پاک (سبز) با شاخص ۲۲، بوشهر با شاخص ۱۴، بیرجند با شاخص ۴۱، شیراز با شاخص ۳۳، سنندج با شاخص ۱۹ و یزد با شاخص ۴۵. دیروز شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، بیرجند و شیراز پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب اندازه گیری کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای زنجان، گرگان، خرم آباد، ساری، بندرعباس و همدان ثبت نشد به طوری که روز گذشته شهرهای زنجان، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد. .

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند. ) وضعیت اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۸ شهر سالم (زرد)، ۶ شهر پاک (سبز) و ۶ شهر بدون داده ثبت شد، در حالی که دیروز دو شهر، هفت شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم. (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و پنج شهر هیچ داده ای نداشتند.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا