ترندهای روز

ارتباط بین خاک و سلامت روان انسان در چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ارتباط با زمین، به معنای واقعی کلمه، می تواند برای سلامت روان ما مفید باشد. دلیل واضح است: تماس مستقیم پوست با طیف بسیار متنوعی از میکروب‌ها در خاک مستقیماً بر میکروبیوم ما تأثیر می‌گذارد که با عملکردهای ذهنی ما نیز مرتبط است.

با این حال، نحوه تأثیر خاک بر ذهن ما فراتر از تماس فیزیکی است. غذاهای سالم در خاک های سالم رشد می کنند و محتوای مواد غذایی ما ارتباط مستقیمی با سلامت خاک دارد. در نهایت بدون خاک زیر پایمان، درختان بالای سرمان را نخواهیم داشت و فضاهای سبزی که جسم و ذهن ما به آن تکیه می کند مستقیماً به خاک وابسته است.

امروزه طیف گسترده ای از راه حل ها برای سلامت روان ارائه می شود، در حالی که درمان های زیادی در طبیعت یافت می شود.

میکروبیوم خاک و روده

در دنیای مدرن این باور بسیار نهادینه شده است که برای حفظ سلامت باید محیطی ضدعفونی شده داشت. با این حال، یافته های مربوط به محور روده-مغز این فرض را به چالش می کشد.

اکنون می دانیم که هر باکتری در روده ما عملکرد متفاوتی دارد. از هضم کربوهیدرات های پیچیده و تولید ویتامین ها تا تنظیم سیستم ایمنی بدن.

میکروب های روده همچنین مسئول تولید هورمون هایی مانند سروتونین هستند که خلق و خوی ما را تعدیل می کند.

به همین دلیل است که تنوع باکتری ها بسیار مهم است و هرچه طیف وسیع تری از میکروب ها در معرض آنها قرار بگیریم، طیف وسیع تری از کارگران بیولوژیکی در بدن خود داریم. به عبارت دیگر، به نظر می رسد هر کاری که طبیعت انجام می دهد به دلیلی انجام می شود و همچنین توسط میکروارگانیسم ها انجام می شود.

مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض طیف متنوعی از میکروب ها به حفظ یک ارتباط سالم روده و مغز کمک می کند و می تواند از ما در برابر بسیاری از اختلالات روانی محافظت کند.

تعداد میکروب ها در یک قاشق چای خوری خاک سالم از تعداد افراد روی کره زمین بیشتر است. علاوه بر این، بسیاری از گروه های میکروبی موجود در خاک در بدن انسان وجود دارد و بیشتر میکروبیوم بدن انسان نیز در روده و پوست انسان متمرکز است.

در نتیجه میزان تماس انسان با خاک بر تنوع و سلامت میکروبیوتای روده انسان و سلامت روده تأثیر می گذارد.

دکتر عمران مایر، مدیر مرکز تحقیقات بیماری های گوارشی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، توضیح می دهد که میکروبیوم موجود در خاک نه تنها تولید پلی فنول ها را در گیاهان تحریک می کند، بلکه آنها را در روده انسان فعال می کند و این امر را آسان تر می کند. جذب مواد مغذی

به طور خلاصه، برای محافظت از سلامت روان خود، ممکن است مجبور شوید دستان خود را کثیف کنید.

محتوای خاک و مواد مغذی ما

ارتباط بین سلامت انسان و سلامت خاک بسیار فراتر از تماس فیزیکی است. مقدار مواد مغذی موجود در وعده های غذایی ما با سلامت خاکی که در آن رشد می کند ارتباط مستقیم دارد.

عملکردهای فیزیولوژیکی و روانی انسان به درشت مغذی ها یعنی کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها بستگی دارد که منبع اصلی انرژی برای بدن انسان هستند.

مطالعات همچنین ارتباط بین کاهش مواد آلی در خاک و تأثیر آن بر مواد غذایی را تأیید کرده است. به همین دلیل است که تخریب خاک برای توسعه کشاورزی فشرده و استفاده بیش از حد از کودهای مصنوعی باعث می شود مواد مغذی موجود در وعده های غذایی ما کاهش یابد و تأثیر واقعی بر سلامت روان ما بگذارد.

از جمله، تحقیقات نشان داده است که کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند باعث افسردگی شود.

وجود برخی ویتامین ها در غذاهای ما بسیار مهم و حیاتی است زیرا این ویتامین ها نقش اساسی در تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین دارند که بر تنظیم خلق و خوی تأثیر می گذارند. عملکرد صحیح سیستم آنتی اکسیدانی که در ایجاد اختلالات روانپزشکی نقش دارد نیز به غلظت این ویتامین ها در مواد مغذی ما بستگی دارد.

دکتر اوما نایدو از دانشکده پزشکی هاروارد در مورد ارتباط بین سلامت خاک و سلامت انسان می گوید: «تنوع زیستی خاک واقعاً بر تنوع زیستی میکروبیوم روده تأثیر می گذارد و سلامت میکروبیوم از نظر علمی با ایجاد تغییراتی برای بدن سالم مرتبط است. بنابراین، به دقت در مورد غذاهایی که می خورید فکر کنید. خوردن و تاثیری که می توانند بر بدن و مغز شما داشته باشند.

زمین و فضای اطراف ما

تحقیقات همچنین ارتباط بین گذراندن وقت در فضای سبز و بهبود سلامت روان را تایید کرده است.

از تمرینات ژاپنی مانند “شینرین یوکو” که به عنوان جنگل درمانی ترجمه شده است، تا توصیه های وزارت بهداشت بریتانیا برای ترویج فعالیت های مبتنی بر طبیعت برای بهبود سلامت روحی و جسمی (نسخه اجتماعی سبز) همگی نشان دهنده تأثیر قابل توجهی است. طبیعت بر سلامت روان انسان

به عنوان مثال، تحقیقات در مورد تأثیرات «جنگل درمانی» بر سلامت انسان نشان داده است که سطح استرس در بدن انسان و سطح کورتیزول (به عنوان نشانگر زیستی استرس) را در گروه هایی که در جنگل بودند در مقایسه با گروه هایی که نبودند، کاهش داد. در مناطق شهری واقع شده بود، حدود ۱۶ درصد کمتر بود.

خاک برای حفظ سلامتی ما ساکت است. به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است که خاک را به عنوان چیزی کثیف که باید از آن اجتناب کرد، در نظر نگیریم و آن را فقط ارگانیسمی بدانیم که از آنچه در اطراف آن است محافظت می کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا