ارزهای دیجیتال

ارتباط میان منابع آبی کشورها با رشد صنعت استخراج رمز ارز

به گزارش ایران تحلیل، قرقیزستان کشوری سرسبز و زیبا در آسیای مرکزی دارای منابع آبی فراوانی است که می تواند نقش بسزایی در رشد صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور داشته باشد.

به گفته دولت قرقیزستان، این تنها کشور در آسیای مرکزی است که تقریباً تمام منابع آبی خود را در داخل مرزهای خود کنترل می کند. این مزیت هیدرولوژیکی منجر به تشکیل شبکه ای متشکل از دو هزار رودخانه به طول بیش از ۱۰ کیلومتر و همچنین مخازن طبیعی، دریاچه ها و یخچال های طبیعی قابل توجهی شده است.

علیرغم این ثروت عظیم آب ، قرقیزستان هنوز با چالش دسترسی و استفاده از این منابع به طور مؤثر روبرو است. محدودیت ها و مشکلات فنی باعث شده است که کشور برای تأمین نیازهای انرژی خود به واردات برق متکی باشد.

با این حال ، پتانسیل هیدروالکتریک این کشور برای تأمین انرژی مورد نیاز برای استخراج نوید بخش رشد پایدار برای این صنعت است. همانطور که طلالبیک آبرایف، وزیر انرژی قرقیزستان در بیانیه اخیر خود اشاره کرد، بسیاری از صاحبان مزارع استخراج ارزهای دیجیتال همچنین نیروگاه های برق آبی کوچکی را اداره می کنند که منبع مطمئن و سازگار با محیط زیست برق را فراهم می کند.

با این حال ، تنها مزرعه معدن Cryptocurrency که در این کشور فعالیت می کند ، اکنون برق خود را از قزاقستان تأمین می کند و هزینه ترانزیت را پرداخت می کند. این وابستگی به منابع خارجی نیاز به ادغام نیروگاه محلی در بخش معدن را نشان می دهد.

درآمد استخراج ارز دیجیتال برای اقتصاد قرقیزستان

با این حال، راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال هزینه های خاص خود را دارد. از جمله هزینه های بالای برق، هزینه های حمل و نقل و عوارض گمرکی. علی‌رغم این چالش‌ها، مالیات‌های استخراج‌شده توسط این تسهیلات کمک قابل توجهی به بودجه دولت کرده است.

مالیات معادن در نوامبر ۲۰۲۳ به ۷.۶۴ میلیون سوم رسید (سوم واحد پول قرقیزستان است و این مقدار معادل ۸۵۰۰۰ ۷۶۰ دلار است). در حقیقت ، درآمد مالیاتی ۴۱۴،۰۰۰ سوم (۴،۶۵۰ دلار) بیشتر از ماه قبل بود.

دولت طی ۱۱ ماه گذشته در مجموع ۷۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۰۰ سوم (معادل ۸۸۲ هزار و ۷۴۰ دلار) مالیات از ماینرهای ارزهای دیجیتال دریافت کرده است که به بالاترین سطح خود در ماه آگوست با ۱۱.۶ میلیون سوم (۱۳۰ هزار و ۲۱۰ دلار) رسیده است. . رسیده

از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، پرداخت ها شروع به رشد کرده اند که نشان دهنده تأثیر مثبت صنعت استخراج ارز دیجیتال بر اقتصاد قرقیزستان است. با استفاده از منابع آب فراوان و توسعه زیرساخت های استخراج پایدار، این کشور می تواند خود را به عنوان پیشرو در استخراج ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست معرفی کند.

در حالی که صنعت هنوز با موانع نظارتی و چالش‌های دسترسی به برق مواجه است، حمایت دولت و سهم رو به رشد مالیات استخراج در بودجه آینده امیدوارکننده‌ای را برای استخراج ارزهای دیجیتال در قرقیزستان نشان می‌دهد.

ادغام نیروگاه محلی در بخش معدن می تواند راه را برای یک مدل پایدار و مقرون به صرفه تر در این صنعت هموار کند. در عین حال، منابع درآمدی اضافی را به کشور ارائه می دهد. همانطور که قرقیزستان پتانسیل منابع آبی خود را بررسی می کند، انتظار می رود که نقش مهمی در چشم انداز استخراج ارزهای دیجیتال جهانی ایفا کند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا