اخبار بورس

ارتباط AI با بازار سرمایه برای ما مهم است/ تامین مالی ۱۷۰۰ میلیاردی شرکت ها در سال گذشته

معاون گروه خدمات بازار سرمایه آشنا:

معاون گروه خدمات بازار سرمایه آشنا گفت: گروه خدمات آشنا سال جدید را بر ساختار فناوری اطلاعات متمرکز کرده است و می خواهیم وارد حوزه هوش مصنوعی شویم. ارتباط بین هوش مصنوعی و بازار سرمایه برای ما مهم است. ما به دنبال ایجاد صندوق های جذاب مانند صندوق های اهرمی و صندوق های مختلف بازار سرمایه هستیم تا سرمایه گذاری ها را برای مشتریان جذاب کنیم.

مسعود قربانی دولت آبادی، عضو هیئت مدیره و معاون گروه خدمات بازار سرمایه آشنا در گفتگو با ایران تحلیل وی تصریح کرد: هلدینگ آشنا از سال ۱۳۷۴ به صورت دلالی فعالیت می کند. هلدینگ آشنا با شرکت های سبدگردان، مشاوران سرمایه گذاری، لیزینگ و بورس به ساخت این هلدینگ ادامه می دهد و در حوزه های مالی و بازار سرمایه فعال است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش های شرکت های در حال رشد بحث تامین مالی و تامین مالی است. فلسفه وجودی شرکت های تامین مالی جذب منابع اندک از سرمایه گذاران و تامین این سرمایه در اختیار سرمایه گذاران است تا بتوانند از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

قربانی دولت آبادی افزود: در نمایشگاه الکامپ امسال جایی برای تامین مالی شرکت ها وجود ندارد. به نظر من ارتباط بازار سرمایه، شرکت های دانش بنیان، آی تی و الکامپ بسیار ضعیف شده است. ما برای تامین نیازهای مالی شرکت ها در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم.

یکی از اعضای هیئت مدیره گروه خدمات بازار سرمایه آشنا در خصوص پلتفرم تامین مالی همشنا گفت: پلتفرم تامین مالی همشنا در سال ۱۴۰۱ با مجوز فرابورس شروع به کار کرد و در حال حاضر ۱۵ طرح موفق روی پلت فرم وارد شده است. ما حدود ۴۰۰۰ سرمایه گذار داشتیم و ۱۷۰۰ میلیارد برای شرکت ها تامین مالی کردیم. پلت فرم تامین مالی توسط شرکت های تابعه کارگزار نیز شناخته می شود. این شرکت کارگزاری با شرکت های زیرمجموعه گروه خدمات بازار سرمایه نیز آشنایی دارد.

قائم مقام گروه خدمات بازار سرمایه آشنا درباره هدف از بازدید از نمایشگاه گفت: هدف ما ایجاد ارتباط بین کسب و کار و تامین مالی بود. سال گذشته، امسال و سال آینده به دنبال برندهای معتبر برای تامین مالی هستیم زیرا ریسک ما کمتر است. مهمترین مزیت ما نرخ بهره پایین است که می تواند برای سرمایه گذاران و سرمایه گذاران خطرپذیر جذاب باشد.

وی در خصوص تامین مالی سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته تامین مالی جذابی داشتیم و به عنوان اولین تامین مالی در حوزه سکوهای سینمایی، در مجموعه جنگل آسفالت با “نماوا” همکاری کردیم. همچنین با شرکت های معروفی مانند جاباما، کاشی دی و ما پانومی را اداره کردیم و تامین مالی آن را به عهده گرفتیم. سال آینده با اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران برنامه های توسعه را پیش خواهیم برد.

قربانی تصریح کرد: معتقدیم امسال و سال آینده، سالی است که شرکت ها در تامین مالی در شبکه بانکی دچار مشکل خواهند شد. .

معاون گروه خدمات بازار سرمایه آشنا توضیح داد: گروه خدمات آشنا سال جدید را بر اساس ساختار فناوری اطلاعات تنظیم کرده است و می خواهیم وارد حوزه هوش مصنوعی شویم. ارتباط بین هوش مصنوعی و بازار سرمایه برای ما مهم است. ما به دنبال ایجاد صندوق های جذاب مانند صندوق های اهرمی و صندوق های مختلف بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم سرمایه گذاری های جذابی برای مشتریان ایجاد کنیم.

یکی از اعضای هیئت مدیره گروه خدمات بازار سرمایه آشنا گفت: همچنین در نمایشگاه امسال سامانه «آپ تریدر»، پلتفرم مشترک آشنا و گروه رایان سهم و اولین پلتفرم در بازار غیرسرمایه را معرفی خواهیم کرد. ” -منطقه ای که مجاز به وجود در آن است، وارد خواهیم شد. برنامه های جذابی در حوزه سرمایه گذاری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا