ارتقای عملکرد صادراتی و وارداتی بندرکاسپین با افتتاح خط آهن رشت – کاسپین
عضو هیئت مدیره بخش خصوصی در بندر کاسپین اعلام کرد؛
داداش پور تاکید کرد: از زمان وصل شدن ریل حجم ترانزیت و سرعت حمل و نقل افزایش یافته است.
دکتر آرش داداش پور دواچی، عضو هیئت مدیره بخش خصوصی بندر کاسپین امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از زمان افتتاح راه آهن رشت تاکنون نقش بسزایی در عملکرد صادرات و واردات این بندر داشته است، گفت: وی از ابتدای سال جاری برای ارائه اقلامی مانند کود اوره، گازوئیل، مواد اولیه واحدهای صنعتی و صنعتی، قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات، سیمان راه آهن و بندر کاسپین صادر و یا صادر شده است.
وی گفت: بیشترین اقلام صادراتی به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان و روسیه صادر شده است.
داداش پور با تاکید بر اینکه حجم ترانزیت و سرعت در جابجایی اقلام بیش از گذشته بوده است، تصریح کرد: این بندر یک بندر نسل سوم است و نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب با ظرفیت و تخلیه دارد. در مرحله نهایی نیز ۳ میلیون تن کالا در سه نوبت دارد.
مدیر بخش خصوصی این بندر گفت: بندر کاسپین در زمینه ترانزیت بین المللی و ترانزیت تجاری به ویژه صادرات مجدد بنادر انزلی اقدامات خوبی انجام داده است. معافیت ها در این منطقه توانسته است تجارت با روسیه را در کنار زیرساخت ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه سیلوها، مخازن و انبارها تسهیل و تسریع بخشد.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با چهار پست اسکله در حال طراحی و ویرایش چنین تجهیزاتی برای مکانیزه کردن اسکله های بندر کاسپین است. افزایش حجم سرمایه گذاری در بندر کاسپین، ظرفیت این بندر را در تمامی مقاطع افزایش دهد تا در صورت مکانیزه شدن ظرفیت های خوبی داشته باشد.