بانک و بیمه

ارجاع افزایش سرمایه بانک های ملی، سپه و توسعه تعاون برای ارائه تسهیلات مسکن به کمیسیون تلفیق

به گزارش ایران تحلیل، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۱۲ اسفند) بهمن شورای اسلامی در جریان بررسی بند درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، موافقت کرد بندهای (۱) و (۲) تبصره (۱۰) ماده واحده این لایحه را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال کند. .

محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی در خصوص این دو بند الحاقی گفت: بندهای (۱) و (۲) الحاقی مرتبط است و برای افزایش سرمایه بانک های دولتی باید دولت موافقت کند، باید موافقت کند. توقع ایجاد نکند و این یعنی هیچ قانون، کلیه بانک های مذکور در بند (۱) الحاقی دولتی هستند و بانک ها نمی توانند از دارایی های خود این کار را انجام دهند.

این سخنگو با تاکید بر اینکه موضوع مسکن اولویت اصلی ما است، افزود: تاکید می کنیم که گویی در حال کمک به مردم در حوزه مسکن برای تامین معیشت هستند. نحوه اجرای این موضوع کمیسیون تلفیق نیز باید این موضوع را بررسی کند و این دو بند الحاقی را پس از بررسی بیشتر به صحن علنی ارسال کند. آهسته. تدریجی

پس از سخنان سخنران، محمدرضا پورابراهیمی داورانی تاکید کرد که دکتر نکاتی که قالیباف مطرح کرد دقیق و واضح است و سال گذشته برای بانک ملی ۲۵ درصد و برای بانک سرمایه ۲۵ درصد افزایش سرمایه پیش بینی می کردیم که متاسفانه این موضوع اجرایی نشده است. و در واقع اعطای مجوز مشکلی را حل نمی کند و باید تسهیلات بیشتری ارائه شود و دولت در تعهد قطعی خود در قبال سپه و بانک ملی کوتاهی کرده و باید ملزم به انجام آن شود.

به گزارش خانه ملت؛ پس از اظهارات نمایندگان و رئیس مجلس، بندهای (۱) و (۲) تبصره (۱۰) برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بندهای اضافی کمیسیون تلفیق آمده است:

دولت با رعایت ضوابط کلی اصل ۴۴ (۴۴) قانون اساسی تا سقف یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال استحقاق دارد:

۱- انتقال سهام و سهام در شرکتها

۲- فروش اموال منقول و غیرمنقول و ایجاد مال

۳- فروش دارایی های وزارت راه و شهرسازی یا واگذاری اراضی و املاک تحت اختیار وزارت مذکور و شرکت ها و سازمان های تابعه آن (به ارزش روز کارشناسی) به منظور افزایش سرمایه بانک فوق. .

به دولت اجازه داده می شود سرمایه بانک های ملی، سپه و توسعه تعاونی را تا سقف پانصد هزار میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل تولید دارایی و فروش اموال آنها افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا