ترندهای روز

ارزان‌ترین تراپیست ایران صدای برخی‌ را درآورد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اخیراً توییت یکی از کاربران در مورد میزان کم مراجعه درمانگر به موضوع داغ کاربران تبدیل شده است. این کاربر در توییت خود نوشت: یک درمانگر پیدا کردم که هر جلسه ۸۰ تومان می گیرد. اما شاید خود این کاربر فکر نمی کرد که همین عبارت ساده بیش از هزار بار توسط کاربران دیگر نقل شود.

ارزان ترین درمانگر ایران صدای عده ای را بلند کرد

خانم جوانی درباره روند درمان گفت: برای یک جلسه یک ساعته ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کردم، در حال حاضر فقط به طور مرتب به روانپزشک مراجعه می کنم و آن هم با فواصل طولانی، هزینه روانشناس من برای یک جلسه ۱۵-۶۰۰ هزار تومان است. یک جلسه دقیقه یا ۲۰ دقیقه ای داروها برای من ماهی ۲۰۰ هزار تومان است.

یک نوجوان کنکوری در این باره توضیح داد: برای یک جلسه ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده ام، قبلا که شرایط اقتصادی اینگونه نبود می توانستم در ابتدای ماه بخشی از درآمدم را برای این کار کنار بگذارم اما الان واقعاً ممکن نیست.»

به هر حال هزینه درمان در ایران گاهی برای یک جلسه به یک میلیون تومان می رسد و با توجه به اینکه مدت جلسه درمانی کمتر از یک ساعت است، برای قشر عمدتا ضعیف جامعه هزینه گزافی است. با این حال یافتن درمانگر با حقوق ۸۰ هزار تومان تقریبا غیرممکن است. در پاسخ به این توییت، کاربران بیشتر واکنش های طنز داشتند. البته ویروسی شدن دو سکانس قدیمی از فیلم هامون و سریال ساختمان پزشکان نقطه عطف این واکنش هاست.

واکنش کاربران چیست؟

ویدا نوشت: بچه ها جدی، شوخی نیست، خانواده من سالهاست که این روش را انجام می دهند.

جوانه: حالا این درست نیست، اما در رویکرد ACT چیزی به نام «خودپنداره سازی» داریم، مثلاً فرد می گوید «من خجالتی هستم» و این باور خجالتی بودن شرایط را اجازه نمی دهد، حتی اگر او می خواهد برخلاف این عقیده عمل کند. این «من خجالتی نیستم» اینجا معنا پیدا می کند.

زارا: حتی اون بنده خدایی که تو دبستان از سمت راست به بچه ها ریاضی یاد میداد الان ۳۰۰ میگیره.

سورنا: درمانگر دریافت:

ارزان ترین درمانگر ایران صدای عده ای را بلند کرد

آلبرت: تنها پاسخ این است که ممکن است ریشه در دوران کودکی شما داشته باشد.

خلق و خوی: واکنش درمانگر وقتی می گویید مرا مریض کن: خوب، دوغ بخور، کمکی نمی کند، اما خوشمزه است.

شهریار: مراقب باش! هر ارزانی لزوما خوب نیست. باید سوالات مهمی از خود بپرسید. آیا او درمانگر و سوپروایزر دارد؟ هزینه درمان و نظارت خود را چگونه تامین می کند؟ با این مبلغ چند مرجع باید دیده شود تا این هزینه ها تامین شود؟ آیا همه مشتریانش را با این مبلغ می بیند یا تعداد محدودی؟

مهتاب: اتفاقا من یک بار از روی کنجکاوی رفتم. طبق تعرفه کار می کنند تا بعداً از یک سری امتیازات برخوردار شوند. دفاتر آنها عموماً در بیمارستان ها و کلینیک های خیریه و دولتی است. با وجود اینکه ساعتی ۸۰ می گیرند، دلسوزانه کار می کنند.

سولماز: در مدرسه مشاور داشتیم. روز اول سر کلاس آمد و گفت مشکلات آنقدرها هم که فکر می کنی نیست. مشکلات دیگر! میم را بردارید، شکلاتی است. این بنده خدا احتمالاً با هشتاد تومن می خواهد همین را به شما بگوید.

ارزان ترین درمانگر ایران صدای عده ای را بلند کرد

آرمین: جلسه اول: عزیزم اگه کسی دوستت نداشت فحشش میدی!

نام: دختر همسایه ما فوق لیسانس روانشناسی دارد. تا جایی که من می دانم مشکلات شخصیتی زیادی دارد، حتی رابطه اش با خانواده و شریک زندگی اش. او اکنون در یک کلینیک درمانگر است. بدون سابقه، ویژگی صاحب کلینیک این است که فقط می خواهد حقوق کم بدهد.

و سامیار: اشتباه مردم این است که ارزش هر چیزی را به مقدار آن می دانند. اگر این درمانگر مبلغ کارش را می گیرد و برای یک جلسه دو میلیون می گیرد، همین عزیزانی که بدون اطلاع از این فرعی، داشتند چه کار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا