اخبار بورس

ارزش افزوده؛ مزیت دانش بنیان/ پیش بینی سود ۵۰۰ میلیارد تومانی پویا نیرو در سال ۱۴۰۳

در کنفرانس مطبوعاتی قبل از انتشار اول گفته شد:

پویا نیرو مدیرعامل دانش بانیان گفت: سود ما در سال ۱۴۰۰ ۷.۵ میلیارد تومان، ۱۴۰۱، ۱۲۵ میلیارد تومان و ۱۴۰۲ است که انتظار داریم حدود نیمی از این میزان باشد.

گزارش کردن افق میهنشهریار پرویزی، مدیرعامل بنیاد دانش پویا نیرو در نشست خبری راه اندازی عرضه اولیه پویا نیرو گفت: تا جایی که به استراتژی این شرکت مربوط می شود باید بگوییم که بعد از غذا و دارو، تولید و انتقال انرژی مهم ترین است. موضوع به خصوص در شرایط امروز که مصرف بالاتر از تولید است. نکته دیگر بحث دانش بنیان است. شرکت پویا نیرو کالاهایی با ارزش افزوده بالا تولید می کند. هیچ ماشینی پیشرفته تر از شرکت ما در جهان وجود ندارد. زیرا یکی از ابزارهای تولید ماشین آلات هستند. ارزش افزوده یکی از مزیت های کار دانش بنیان است. با تامین مالی با قیمت بسیار مناسب، ایفای تعهد ارزی با درصد اندک و استفاده از ارز آزاد، شرکت در نمایشگاه های بین المللی به صورت رایگان و شرکت در فروش داخلی از طریق مناقصه می توان به امتیاز ارزیابی ۱.۵ بر اساس دانش بنیان شرکت دست یافت. . این مبلغ به معنای ۱۵۰ درصد است که در مناقصات با ۸ درصد رقابت به وجود می آید.

وی افزود: فردی که قدرتش فراتر از تفکر است، به هر کاری که می کند با ایمان، برنامه ریزی و اراده می رسد، انگیزه ماست. من معتقد بودم که می توانیم به هر چیزی که می خواهیم برسیم. ما این تولید را در واحد آنالیز انجام دادیم. ما به نماینده کمیسیون انرژی کرمانشاه در مجلس گفتیم که کابل هایی با کارایی بالا با هسته های کامپوزیتی تولید می کنیم که فقط در دنیا ساخت آمریکاست. ما به ۲۴ نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با ذکر دلایلی اعلام کرده ایم که این محصول را تولید کرده ایم. معاون وزیر نیرو و نفت به کارخانه ما آمد و خط تولید افتتاح شد.

پرویزی ادامه داد: توانسته ایم پروژه های زیادی را در کشور انجام دهیم. دانش پایه یعنی ایجاد ارزش افزوده. کاری که ما انجام می دهیم جدید است. در سال ۱۴۰۰ شرکت ما و سه شرکت دیگر تلاش می کنند تا از نظر کیفیت بالاترین پتانسیل تولید کابل هوایی را در دنیا داشته باشند و از نظر ظرفیت بزرگترین در ایران هستیم.

مدیرعامل بنیاد دانش پویا نیرو خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ما در پویا نیرو فرآیند را از الف تا ض در کارخانه خودمان تولید می کنیم. باید تاکید کنیم که هادی های گالوانیزه، هادی های کامپوزیت و هادی های روکش آلومینیومی را برای اولین بار در کشورمان تولید می کنیم. این منجر به یکی از پروژه ها در عراق شد که قیمت پیشنهادی ما ۷.۵ میلیون دلار و آپار هند ۷ میلیون دلار بود. با وجود قیمت بالا، پروژه را به ما دادند. چرا که در مدت کوتاهی همه چیز را تحت کنترل داشتیم و گواهینامه ایجاد و دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: از مزایای شرکت پویا نیرو می توان به دانش بنیان، کمیت و کامل بودن فرآیند خط تولید اشاره کرد. هیچ هادی در دنیا وجود ندارد که کل فرآیند خط تولید را داشته باشد. ما سعی کرده‌ایم هر آنچه را که به دست می‌آوریم بر پایه نیروهای قدرتمند ایرانی بنا کنیم. ما به کشور افتخار می کنیم به خاطر مشکلاتی که در فکر و اندیشه و گشایش موضوعات فکر و اندیشه خود داریم. جوایز جهانی ما مشخص شده است. ما معتقدیم که هیچ چیز غیر ممکن نیست. مشکل ما غذاست. مدیر باید مشکل را حل کند. ما به آنچه می خواهیم می رسیم.

شهریاری ادامه داد: سود ما در سال ۱۴۰۰ ۷.۵ میلیارد تومان، ۱۴۰۱ ۱۲۵ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ حدود نیمی از این مبلغ پیش بینی می شود.
مدیرعامل بنیاد دانش پویا نیرو بیان کرد: در هفتم دی در هجدهم با شرکت پیشرو قرارداد بستیم دی این ماه تاییدیه گرفتیم. مدیر باید به وضوح نگاه کند. مدیری که مالیات، بیمه و حق الزحمه کارمندی نمی پردازد، مدیر نیست. در دو سال گذشته علاوه بر اداره کار، حقوق ثابت را ۲۵ درصد افزایش دادیم. ۳۴ واحد مسکونی برای پرسنل در استان کرمانشاه ساختیم. نان شخصی می خوریم. این شرکت هنوز در حال رشد است و هنوز بالغ نشده است. امیدواریم به زودی محصول جدیدی تولید کنیم که در دنیا رتبه اول را داشته باشد و قطعا این کار را خواهیم کرد. خواستن یعنی توانستن.

پرویزی در پاسخ به خبرنگار پورس نیوز درباره تحریم ها، سودآوری، قیمت گذاری اجباری، عدم تعادل انرژی به ویژه برق گفت: آنچه در چشم اندازمان بود در این مدت انجام داده ایم در نیروگاه های مختلف، نیروگاه های خورشیدی و گازی تولید می شود . در ایران ۱۵ درصد تلفات برق داریم. یعنی اگر ۱۰۰ مگاوات برق تولید کنیم ۸۵ درصد مصرف کنندگان برق مصرف می کنند. در شرایط امروز اگر از تعداد قربانیان کاسته نمی شدیم خاموشی رخ نمی داد.

یکی از وظایف کابل های با کارایی بالا کاهش تلفات است. تفاهم نامه ای را در معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزیر نیرو برای اصلاح شبکه کشور در سطح عالی تکمیل می کنیم. اینجاست که ارزش پایگاه داده دانش آشکار می شود. سه سطح دانش پایه وجود دارد که بالاترین سطح آن فناوری است. ما در بالاترین درجه، یعنی تکنولوژی هستیم.

در مورد تعهد قیمت باید بگوییم که ما سازمان حمایت از مصرف کننده نیستیم. ما از آنچه در شرکت لازم است استفاده می کنیم. تعداد سهام عرضه شده در روز عرضه اولیه نیز مشخص نیست. ما تحت پوشش شرکت صرافی هستیم و آنچه را که به ما می گویند انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا