اخبار بورس

ارزش بورسی “ومهان” به ۳۶ صدم درصد رسید/سوددهی”ومهان” به فاصله یک روز پس از مجمع/ دست پر سهامداران “ومهان” از مجمع رفتند

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آینده گفت:

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان گفت: در سال ۱۴۰۱ نماد معاملاتی این شرکت از فرابورس به بورس اوراق بهادار تهران منتقل شد. زمانی که وارد بورس شدیم ۳۰ درصد ارزش بورس تهران متعلق به مهر آیندگان بود، امروز این رقم به ۳۶ درصد رسیده است یعنی ۲۰ درصد رشد کرده است.

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی سالانه گروه توسعه مالی مهر وقایع منتهی به سال مالی ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ امروز به وقوع پیوست.

بر این اساس محمدمهدی مومن زاده، مدیرعامل گروه توسعه مالی گفت مهر نسل‌های آینده در این مجمع خاطرنشان کردند: سال گذشته شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح ملی نداشتیم. پایین بودن قیمت کالاها تاثیر زیادی بر بازار سرمایه جهان به ویژه بازار سرمایه کشورمان داشته است.

وی افزود: در این میان اقدامات کنترل تورم و نقدینگی در کشور نیز باعث شده است که ما فضایی برای انقباض داشته باشیم.

مومن زاده تصریح کرد: وقتی بازار سرمایه رشد می کند یعنی سرمایه گذاری در کشور رشد می کند. سرمایه گذاری به توانایی کشور در خلق ارزش اشاره دارد. سرمایه گذاری در کشور ما در سال های اخیر به طور کلی کاهش یافته است. حتی سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت موهن تصریح کرد: نه تنها سرمایه گذاری در کشور صورت نگرفته است، بلکه تمایل به سرمایه گذاری در بین مردم نیز مشهود نیست. آخرین نظرسنجی ایسپا نشان می دهد که مردم مایل به سرمایه گذاری در گزینه های دیگر هستند اما تمایلی به سرمایه گذاری در بازار سهام ندارند. این موضوع مشارکت مردم در اقتصاد و بازار سرمایه را زیر سوال می برد. در طول سال گذشته، مردم به سادگی به خرید دارایی های امن مانند طلا روی آورده اند. حتی حباب سکه نیز با این گرایش مردم رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: موضوع دیگری که یکی از ریسک های بازار سرمایه است، ارزهای رمزپایه است. معاملات مربوط به یک صرافی نشان می دهد که تنها دو کارگزار بهتر از آن صرافی عمل کرده اند. همه این عوامل دست به دست هم می دهند، به طوری که بازده سرمایه گذاری های پرخطر کمتر از بازده سرمایه گذاری مطمئن است. رشد سالانه بازار سرمایه ما رشد دلگرم کننده ای نبود. سال گذشته بازار سرمایه تنها بازدهی ۵ درصدی را برای سهامداران به همراه داشت. یکی از مدرن ترین متغیرهایی که در بورس داریم، ارزش روزانه معاملات است. هرچه این متغیر بهتر شود، بازار سرمایه می تواند با ثبات تر توسعه یابد. علاوه بر این، ارزش معاملات در بازار سرمایه نیز کاهش یافته است. همه اینها دست به دست هم داد تا سهامداران واقعی مسیر خروج از بازار سرمایه را در پیش بگیرند.

مومن زاده ادامه داد: یکی دیگر از دلایل انصراف سهامداران، عدم اعتماد سهامداران به بازار سرمایه و عملکرد صنایع است. البته انتظار داریم سال آینده برعکس باشد. انتظار داریم قیمت های نیمه ارز و کالاها تغییر کند و بازار شاهد شرایط بهتری باشد.

وی تصریح کرد: اگر به نوسانات بازار در پنج سال گذشته نگاهی بیندازیم، می بینیم که سال ۱۴۰۲ منفی ترین سال بازار بوده است. نسبت ارزش بازار به شاخص جهانی قیمت کالاها نیز از روزهای اوج بازار دورتر شد. شرایط کلان اقتصادی نیز بسیار موثر است. ما معتقدیم آنچه در اقتصاد کلان اتفاق می افتد، متغیرهای کلان اقتصادی و حتی سیاسی، جهت گیری بازار را توضیح می دهد. ما همیشه روی آن هستیم مهر در آینده سعی خواهیم کرد فضای کلان اقتصادی را بررسی کنیم.

مدیرعامل «ووهان» گفت: مشکل دیگر رشد بازار بدهی است. در اینجا نیز ما با یک بحران مالی روبرو هستیم. محدودیت های مالی و عدم دسترسی به منابع مالی منجر به افزایش بازده اوراق قرضه تامین مالی شد. افزایش این نرخ سود نشان دهنده ریسک بزرگی برای بازار سرمایه است. ما انتظار داریم بازده ابزارهای با درآمد ثابت کاهش یابد. هرچه این نرخ سود کمتر باشد برای بازار سرمایه بهتر است. افزایش تعرفه ها باعث شد هزینه های مالی شرکت یک واحد افزایش یابد و کاهش حاشیه سود را تجربه کنیم. در مواقعی که نرخ بهره واقعی به صفر می‌رسد، بازده بازارهای دارایی نیز به صفر می‌رسد. یکی از سیگنال هایی که وقتی فکر می کنیم نرخ بهره در حال کاهش است به دنبال آن می گردیم، عملیات بازار باز است.

مومن زاده تاکید کرد: اگرچه سرمایه گذاری در سطح کلان نبود اما سعی کردیم در سطح کل سرمایه گذاری کنیم. میزان دارایی های گروه مالی توسعه مهر معاملات آتی رشد خوبی داشته و سودآوری نیز افزایش یافته است. ترکیب سودآوری به گونه ای بود که ۶۵ درصد سود از محل خرید و فروش سهام شناسایی شد. همچنین در سال گذشته به هفت هدف سود دست یافتیم که در درآمد خالص و جریان نقدی تلفیقی شرکت منعکس خواهد شد.

وی گفت: وهان با افزایش درآمد سود سهام مواجه شده است. جریان نقدی و تحقق سود را از پایان سال به ابتدای سال موکول کردیم. این امر منجر به افزایش درآمد سود سهام شده است. سعی کردیم از سبد سنگ آهن خارج شویم و وارد سبد نفت و مواد شیمیایی شویم.

مومن زاده همچنین توضیح داد: بازدهی قیمت «موهن» بازده خوبی است. ما در یک شرکت سرمایه گذاری بهتر از ۹۵ درصد صندوق های سرمایه گذاری بودیم. همانطور که می دانید صندوق ها نسبت به شرکت ها برای مدیریت و ایجاد بازده بسیار انعطاف پذیرتر هستند، اما ما توانستیم شرایط بهتری نسبت به ۹۵ درصد از صندوق های سهام در بازار ایجاد کنیم.

مدیرعامل «موهن» گفت: در گروه توسعه مالی مهر هر دو بازده قیمت و بازده قیمت و سود نقدی به طور قابل توجهی از شاخص کلی در آینده منحرف خواهند شد. در سال ۱۴۰۱ نماد معاملاتی شرکت از فرابورس به بورس اوراق بهادار تهران منتقل شد. زمانی که وارد بورس شدیم ۳۰ درصد ارزش بورس تهران متعلق به مهر آیندگان بود، امروز این رقم به ۳۶ درصد رسیده است یعنی ۲۰ درصد رشد کرده است.

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندهگ خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ارزش بازار این شرکت به ترتیب ۹ و ۶ درصد افزایش یافته است. همچنین در دو سال اخیر توانسته ایم از بازدهی شاخص کل فراتر برویم. یعنی سرمایه سهامداران ۲.۶ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: «موهن» در هیچ روز بازاری کاملا منفی نبود و در هیچ روز بازاری صف فروش کاملی وجود نداشت.

مومن زاده با اشاره به زمان واریز سود سهام موهن گفت: در سال سوم سود پرداختی به سهامداران یک روز پس از مجمع به حساب سهامداران واریز می شود.

بر اساس این گزارش در این جلسه:

با تصویب صورتهای مالی گروه توسعه مالی مهر موارد زیر تایید شده است.

روزنامه دنیای اختاز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت انتخاب شد.

شرکت استراتژیست فریوران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی این شرکت منصوب شد.

لازم به ذکر است در پایان مجمع ۶۷ تومان سود هر سهم بین سهامداران توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا