اقتصاد جهان

ارزش دلار نسبت به یورو به پایین ترین سطح 9 ماه اخیر رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، تورم منطقه یورو در ماه ژوئیه به ۲.۶ درصد به صورت سالانه رسید که در مقایسه با ۲.۵ درصد ثبت شده در ژوئن افزایش یافت.

این افزایش تورم و همچنین انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی)، یورو را در برابر دلار به بالاترین سطح در ۹ ماه گذشته رسانده است.

یورو در برابر دلار آمریکا در سطح ۱.۱۰۸۰ باقی ماند که بالاترین سطح از اواخر دسامبر است.

یورو در پنج جلسه از شش جلسه معاملاتی گذشته افزایش یافته است که منعکس کننده انتظارات فزاینده ای است که فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.

بر اساس داده های اولیه یورواستات، تورم در منطقه یورو در ماه جولای کمی بالاتر از ۲.۵ درصد در ژوئن بود. البته این نرخ کمی بیشتر از برآورد اولیه اقتصاددانان یعنی ۲.۴ درصد است.

افزایش اندک انتظارات برای کاهش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را کاهش داد و یورو را به بالاترین سطح خود در برابر دلار از اواخر دسامبر ۲۰۲۳ رساند.

تورم اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کند، در ۲.۹ درصد ثابت بود که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا ۲ درصد باقی مانده است.

در جولای ۲۰۲۴، خدمات (۱.۸۲٪) بیشترین سهم را در نرخ تورم سالانه در منطقه یورو داشتند، پس از آن مواد غذایی، الکل و تنباکو (۰.۴۵٪)، کالاهای صنعتی غیر انرژی (۰.۱۹٪) و انرژی (۰.۱۲٪) قرار گرفتند. ).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا