اقتصاد جهان

ارزش غول هوش مصنوعی آمریکا 300 میلیارد دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، سهام شرکت آمریکایی انویدیا با فروش گسترده سهام شرکت های هوش مصنوعی بیشترین کاهش روزانه خود را تجربه کرد.

این شرکت همچنین به دلیل نگرانی در مورد تسلط خود در بازار تراشه های هوش مصنوعی با تحقیقات ضد انحصاری روبرو است.

سهام انویدیا در روز سه شنبه بدترین کاهش خود را تجربه کرد و بیش از ۹ درصد سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران همچنان از شرکت های هوش مصنوعی دور می شوند.

قیمت سهام این شرکت نیز در معاملات پس از ساعت کاری ۲ درصد دیگر کاهش یافت و تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار (۲۷۲ میلیارد یورو) از ارزش بازار انویدیا از دست رفت.

این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که مشخص شد وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) احضاریه ای در رابطه با تحقیقات ضد انحصار دریافت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ که پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر شد، وزارت دادگستری ایالات متحده احضاریه هایی را برای Nvidia و سایر شرکت ها برای جمع آوری شواهدی مبنی بر نقض قوانین ضد انحصار صادر کرده است.

مقامات این وزارتخانه نگران هستند که تسلط سازنده تراشه بر بازار جهانی تراشه‌های هوش مصنوعی، گزینه‌های محدودی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و آنها را مجبور می‌کند در صورتی که از محصولات انویدیا منحصراً برای داشتن مشکل استفاده نمی‌کنند، از سایر فروشندگان خرید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا