ارزهای دیجیتال

ارزش نیم درصدی صنعت نمایشگاهی ایران نسبت به دنیا/ راهبرد دولت حمایت از بخش خصوصی است

استراتژی های توسعه دولت برای نمایشگاه های دولتی اجلاس صنعت روز ۲۹ اردیبهشت فاطمه موهجرانی ، سخنگوی دولت ، و امیر روشنباخ ، معاون مدیر سازمان توسعه تجارت ایران ، در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

طبق گفته های Business News ، این می تواند یکی از مهمترین مهارت ها برای صنایع شکوفایی برای برگزاری نمایشگاه های بی شماری در کشور باشد. صنعت نمایشگاه طی سالها مشکلات بسیاری داشته است و بسیاری از مردم آنها را به عنوان یک صنعت نمی دانند.

انجمن نمایشگاه های ایران ، دوشنبه ، ۲۹ اردیبهشت ماه جلسه ای را برای بحث در مورد استراتژی های توسعه صنعت نمایشگاه و تعامل سازنده بین مراکز نمایشگاه و نهادهای دولتی برگزار کرد و استراتژی ها و چالش های صنعت مورد بحث قرار گرفت.

ارزش صنعت نمایشگاه در ایران نیمی از درصد جهان است

رحیم جلیلی ، رئیس انجمن نمایشگاه های ایران ، در ابتدای جلسه مشکلات و موانع صنعت را تشریح کرد و پیشنهاداتی را ارائه داد.

وی در ابتدای جلسه گفت: “چالش های صنعت نمایشگاه ایران بسیار فراوان است ؛ زیرساخت ها ، تاسیسات ، سالن ها ، انحصار و اصطلاح ایالتی در دولت و سازمان نمایشگاه ها ، تنش های سیاسی ، عدم توجه به فعالیت های صنعت و ناکارآمدی قانون و اختلال در برخی از اعمال موجود در صنعت چالش های موجود در صنعت است.

به گفته وی ، ارزش صنعت نمایشگاه در ایران نیمی از درصد جهان است. نسبت حجمی ایران در مراکز نمایشگاه جهانی حدود دو درصد است. اگر شکاف موجود بین حجم ایران و بخش مالی صنعت نمایشگاه به درستی مدیریت شود ، ظرفیت بالایی برای تولید و اشتغال در کشور در کشور ارائه می دهد.

وی در ادامه به تجزیه و تحلیل مراکز نمایشگاه استان با تمرکز توسعه تجارت خارجی ، حمایت از نمایشگاه های صادراتی با فروشندگان خارجی و افراد تجاری ، مذاکرات دیپلماتیک و نمایشگاه ها را به عنوان اصلی ترین تمرکز صنعت نمایشگاه کشور معرفی کرد.

سایر اقدامات استراتژیک برای توسعه صنعت نمایشگاه ، جلوگیری از موازی بودن ، به ویژه در سازمان های دولتی در صنعت نمایشگاه است. دولت فقط نماینده آژانس توسعه تجاری در صنعت نمایشگاه این کشور است.

وی همچنین در مورد ایجاد یک بستر مناسب برای توسعه زیرساخت های نمایشگاه این کشور با ورود به مبادلات بورس و مشوق های صادراتی صحبت کرد و خواستار انتقال کامل مراکز نمایشگاه استانی به بخش خصوصی و سازمان ها شد.

لازم به ذکر است که یکی از مهمترین الزامات صنعت نمایشگاه کشور این است که این بخش به عنوان یک صنعت شناخته می شود و در مقررات و مقررات این بخش در صنعت تعریف می شود. تقاضای مهم دیگر تغییر روش مجوز برای تسهیل و تسریع فعالیت ها است.

استراتژی استراتژیک حمایت از بخش خصوصی است

فاطیما موهجرانی ، سخنگوی دولت ، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در جلسه ای با استراتژی ها و توسعه صنعت نمایشگاه این کشور در اتاق بازرگانی ایران گفت: “صنعت نمایشگاه مکمل تولید و خدمات است.” صنعت نمایشگاه یکی از صنایع پیشرو و در حال رشد در جهان است. این صنعت پول بین المللی کشورها را به طور مؤثر افزایش می دهد.

وی افزود: اگر بسیاری از فعالیت ها و فعالیت ها ، از جمله ورزش ، گردشگری و غیره به صنعت تبدیل شده اند ، صنعت نمایشگاه نیز باید گسترش یابد و در رشد اقتصادی نقش داشته باشد. “

محارانی گفت: در این میان ، انجمن ها نقش اساسی دارند. کمک به انجمن های سراسر جهان. انجمن ها نه تنها از اتحادیه ها استفاده می کنند و با سایر انجمن ها تعامل دارند و استاندارد سازی صورت می گیرد. انجمن ها بازوی اجتماعی دولت و سازمان توسعه تجاری هستند.

به گفته وی ، جمعیت و جامعه پذیری توسط انجمن ها انجام می شود. صنعت نمایشگاه باید در صنعت شناخته شود زیرا شغل بالایی دارد. در همین راستا ، استراتژی دولت حمایت از بخش خصوصی است و این بخش شریک استراتژیک دولت است.

وی ادامه داد: “رویکرد وزیر SEMIT نیز با بخش خصوصی در تعامل است و بحث باید به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.” برنامه و سازمان بودجه می تواند به بخش خصوصی در زمینه آماده سازی و فرصت ها کمک کند.

سخنگوی دولت گفت: یكی از مهمترین كاركردها در صنعت نمایشگاه ، بازاریابی و حل مسئله كار تخصصی است. رابطه بین صنعت و دانشگاه نیز می تواند به توصیه کمی عمل کند.

موهجرانی افزود: “چندین سال نمایشگاه باید زیرساخت ها را ایجاد کند ، اما اکنون نقاط ضعف و ترس در این زمینه وجود دارد که در این زمینه مشکلاتی وجود خواهد داشت.”

سخنگوی دولت به سؤال درباره اختلال انرژی و خرابی برق و همچنین تأثیرات صنعت نمایشگاه اشاره کرد.

۲ تا ۵ درصد از مجوزهای منتشر شده در سازمان توسعه تجاری تحقق یافت

امیر روشنبخش ، معاون مدیر سازمان توسعه تجارت ایران ، همچنان به شنیدن انتقاد و پیشنهادات فعالان صنعت نمایشگاه در کشور ادامه داد و گفت: “مانند بقیه کشور ، صنعت نمایشگاه باید یک انجمن یا سازمانی مستقل برای حقوق فعالان در این زمینه تشکیل دهد.” این سازمان می تواند نقش موثری در تصمیمات کلان داشته باشد.

به گفته وی ، لازم است یک مکانیسم منظم برای ارتباطات مؤثر و برنامه ریزی شده بین انجمن نمایشگاه و سازمان توسعه تجاری ایجاد شود. برای این منظور ، دوره مشخصی از بررسی و راه حل مشکلات صنعت در سازمان توسعه تجاری به این منظور اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: سازمان نمایشگاه باید از ظرفیت قانونی خود برای ارسال مکاتبات رسمی ، ارسال پیشنهادات و پیگیری سوالات در مورد سازمان توسعه تجاری استفاده کند.

وی با اشاره به محدودیت مشوق ها: با توجه به اجرای تنها ۲ ٪ تا ۵ ٪ از مجوزهای اعطا شده در سازمان توسعه تجاری ، اعتماد به انگیزه ها و پشتیبانی مالی برای توسعه صنعت امکان پذیر نیست. بنابراین ، برنامه ریزی پایداری نمی تواند به طور انحصاری بر اساس این انگیزه ها انجام شود.

وی دریافت که نمایشگاه هایی که دستاوردهای خاص یا متناسب با ظرفیت های منطقه ای و ملی ندارند ، باید بررسی شوند. صنعت نمایشگاه باید با هدف کیفیت و اثربخشی نمایشگاه انجام شود و از نمایشگاه های نمایشگاه هایی با ارزش و ارزش کم جلوگیری کند.

طبق گفته های بیشماری توسط فعالان در حال پخش ، تغییرات اجتماعی و نیاز به استفاده از ظرفیت جمعی برای حل چالش ها و همچنین اهمیت ساختار سازمانی مناسب و نقش انجمن های تخصصی در توسعه صنعتی ، زیرا این ساختارها می توانند طراحی سیاسی مؤثرتری ارائه دهند.

اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های صادرات یا گزارش در مورد تحریم های جهانی و انزوا دارید؟ در اخبار تجاری بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا