بانک و بیمه

ارزش واقعی سکه های طلا برای سال ۱۴۰۳| کدام سکه بیشترین حباب را دارد؟

هادی بهرامی; بازار: وقتی به فکر خرید یک هدیه با ارزش و نه تنها گران قیمت برای عزیزانمان هستیم، طلا همیشه یکی از گزینه های جذاب و کم خطر است. این فلز گرانبها همیشه مورد توجه بوده و روند صعودی خود را در دراز مدت حفظ کرده است. سرمایه گذاری در دلار نیز یکی از روش های مناسب برای دستیابی به بازدهی در بازارهای مالی داخلی است که تنها در صورت تحلیل مناسب شرایط اقتصادی در این حوزه محقق می شود.

به دلیل جذابیت آن، سرمایه گذاری در طلا همیشه می تواند بخشی از سبد سرمایه گذاری باشد. به خصوص زمانی که بازارهای موازی مانند ملک، خودرو یا نرخ سود بانکی از جذابیت کمتری برخوردار شوند. فعالان بازار سرمایه نیز ریسک های معاملات خود را با طلا پوشش می دهند. مزایای سرمایه گذاری در دلار شامل محافظت از ارزش سرمایه در برابر تورم، کالاهای شهودی و توانایی خرید و فروش حضوری است.

البته، برای سرمایه‌گذاری بهینه، یک سرمایه‌گذار آگاه از وجوه طلا، سکه‌ها و بازارهای نوسانی که به دلار بستگی دارد استفاده می‌کند. از آنجایی که نوسانات دلار کمتر از طلا است، می توان از سهام و به ویژه ارزهای دیجیتال و صندوق های طلا به عنوان سرمایه گذاری کم ریسک استفاده کرد. علم تحلیل بنیادی به ما کمک می کند ارزش ذاتی دارایی ها را ارزیابی کرده و با دیدگاه درست سرمایه گذاری کنیم. از طرفی علم تحلیل تکنیکال نیز به ما کمک می کند تا حرکات قیمت و ساختار نمودار را بررسی کنیم و با استفاده از این دو علم بتوانیم دیدی جامع از روند بلندمدت دلار، طلا و صندوق های ETF گرز به دست آوریم. در سبد سرمایه گذاری ثبت شده است.

در حال حاضر ارزش ذاتی سکه تمام طرح جدید (امامی) ۳۳ میلیون تومان با حباب ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با حباب ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در نهایت ربع است. ارزش داخلی سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با حباب ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

حباب فعلی سکه طلا چقدر است؟
در حال حاضر ارزش ذاتی سکه تمام طرح جدید (امامی) ۳۳ میلیون تومان با حباب ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با حباب ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در نهایت ربع سکه است. دارای ارزش ذاتی ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با حباب ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و این حباب ها بر اساس قیمت روز اونس جهانی و دلار آزاد به طور دقیق محاسبه شده است.

نوع سکه

قیمت بازار به انسان

ارزش ذاتی فعلی برای مرد

سکه کامل

۴۰,۴۵۰,۰۰۰

۳۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه

۲۲,۶۰۰,۰۰۰.

۱۶,۵۰۰,۰۰۰

ربع سکه

۱۴,۵۵۰,۰۰۰

۸,۲۵۰,۰۰۰

به یاد داشته باشیم که در این شرایط اقتصادی حباب سکه طلا هرگز به صفر نخواهد رسید. اما می‌توانیم با بزرگ‌کردن بیش از حد این حباب‌ها و حذف آن‌ها از قیمت بازار، بفروشیم یا در سود خود صرفه‌جویی کنیم و از سوی دیگر با کاهش حباب زیر سطح فروش بیش از حد، خرید کنیم. هر گاه حباب سکه تمام امامی زیر ۶ میلیون تومان، حباب نیم سکه زیر ۵ میلیون تومان و حباب ربع سکه زیر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، جذابیت خرید سکه طلا به اوج خود می رسد و مرحله به مرحله انجام می شود. گام. خریدهای شما تکمیل شد

برآورد ارزش سکه طلا
ارزش ذاتی دلار در سال ۱۴۰۳ ۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان و اونس جهانی طلا ۲ هزار و ۶۵۵ دلار بوده است. در نهایت ارزش ذاتی سکه تمام بازطراحی شده برای سال ۱۴۰۳ را ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه را ۲۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و ربع سکه را ۱۳ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان برآورد می کنیم. ارزش گذاری دلار را بر اساس شاخص تورم و ارزش گذاری اونس جهانی طلا را بر اساس میانگین حداقل ارزش ۲۰۸۰ دلار و هدف پیش بینی شده ۳۲۳۰ دلار انجام دادیم که منطقی ترین و محتاطانه ترین روش محاسبه و تحلیل است.

ارزش ذاتی دلار در سال ۱۴۰۳ ۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان و اونس جهانی طلا ۲ هزار و ۶۵۵ دلار بوده است. در نهایت ارزش ذاتی سکه تمام بازطراحی شده برای سال ۱۴۰۳ را ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه را ۲۶ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و ربع سکه را ۱۳ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان برآورد می کنیم.

فرض می کنیم قیمت هدف نهایی سکه تمام ۱۱۶ میلیون تومان، نیم سکه ۷۰ میلیون تومان و ربع سکه ۴۶ میلیون تومان برای سیکل بعدی در سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ باشد. اگر بخواهیم از منظر فنی به قیمت نگاه کنیم، سکه تمام ۶۰ میلیون تومان، نیم سکه ۳۰ میلیون تومان و ربع سکه ۲۲ میلیون تومان می تواند هدف قیمتی در روندی باشد که به عنوان یک روند نیز عمل می کند. مقاومت. حداقل ارزش واقعی سکه تمام را ۳۹ میلیون تومان، برای نیم سکه ۲۰ میلیون تومان و برای ربع سکه ۱۴ میلیون تومان فرض می کنیم و در این محدوده ها به دنبال فرصت های خرید خواهیم بود.

ارزش واقعی سکه های طلا برای 1403 کدام سکه بیشترین حباب دارد؟

بازده سکه طلا
سکه کل در سال گذشته بازدهی ۷۳ درصدی، ۳ ساله ۴۰۰ درصدی و ۵ ساله ۱۱۲۰ درصدی را نشان می دهد که نشان می دهد بالاتر از تورم است و نرخ رشد خوبی را تجربه می کند. از سوی دیگر نرخ رشد ربع سکه از کل سکه بیشتر است و در پنج سال اخیر ۱۴۵۰ درصد بازدهی داشته که ۳۳۰ درصد بیشتر از کل سکه است. شاخص کل بورس نیز با بازدهی ۱۵۷۰ درصدی بیشترین سود را در بازارهای سودآور دارد و پس از آن دلار آزاد با افزایش قیمت ۵۶۰ درصدی مواجه شد اما نسبت به همه بازارها نوسان کمتری دارد.

با توجه به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی، پیشنهاد می شود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از بودجه خود را به خرید طلای فیزیکی، سکه و به ویژه صندوق های طلا اختصاص دهید و ۵۰ درصد دیگر را به سهام، ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال اختصاص دهید. سایر دارایی های ریسک قابل قبول است که در این حالت تعادل بین دارایی ها و تنوع پرتفوی حفظ شود.

تشکیل یک سبد بهینه
با توجه به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی، پیشنهاد می شود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از بودجه خود را به خرید طلای فیزیکی، سکه و به ویژه وجوه طلا و ۵۰ درصد دیگر را به سهام، ارزهای دیجیتال و سایر موارد ریسکی اختصاص دهید. دارایی ها در این مورد تعادل بین دارایی ها و تنوع پرتفوی حفظ می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، سرمایه گذاری در طلا ماهیت بلندمدت دارد و صندوق های طلا بازدهی بالاتری نسبت به خود طلا و سکه دارند، اگر بتوانیم بهترین گزینه را در بین صندوق ها در شرایط کم ریسک بخریم، بیشترین بازدهی را خواهیم داشت.

هادی بهرامینگارنده این مقاله به عنوان کارشناس تحلیل بنیادی و فنی در خصوص ارزش ذاتی، تاریخچه قیمت و جنبه های آموزشی بازار طلا، صرفاً نظریه و دیدگاه خود را به صورت انتزاعی و خلاصه برای سرمایه گذاران و مخاطبان تشریح کرده است. بدون هیچ توصیه مالی و اهداف غیر منطقی. در این مقاله سعی شده است تا ارزش واقعی سکه های طلا و اونس طلای جهانی را با استفاده از سری ارزش گذاری با استفاده از مدل های فراکتالی جدید و کمتر شناخته شده که بازده و کف قیمت را پیش بینی می کنند، بررسی کنیم تا چشم اندازی برای سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ ارائه کنیم. a داشتن آرایش بهینه سبد سرمایه گذاری.

ارزش واقعی سکه های طلا برای 1403 کدام سکه بیشترین حباب دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا