ترندهای روز

ارز اربعین ۱۴۰۳ را چگونه آن را دریافت کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین بالای پنج سال می توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراقی به نرخ ارز ایران دریافت کنند.

بانک مرکزی از هفتم مرداد این ماه در راستای تسهیل شرایط زائران اربعین ۱۴۰۳ با هدف تامین ارز برای زائران اقدام به فروش ارز عتبات عالیات تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراقی می کند.

چگونه ارز اربعین 1403 را دریافت کنیم؟

مشمولان دریافت این ارز افراد بالای پنج سال (متولدین قبل از ۱۳۹۷/۰۶/۰۱) هستند که می توانند ارز اربعین را با نرخ تبدیل تالار معاملات مرکز مبادلات طلا و ارز ایران خریداری کنند. ارز اربعین در سال های گذشته فقط به افراد بالای ۱۸ سال که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند تعلق می گرفت اما این سن به ۵ سال تغییر کرده است.

برای زائران ۵ تا ۱۵ ساله به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.

عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه هفتم مردادماه آغاز شده و تا سوم ادامه دارد شهریور این ماه ادامه دارد و هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک های فروش ارز اربعین معرفی شده اند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی است و کد رهگیری در سامانه سماح پس از ثبت نام در سامانه سماح فعال می شود. سامانه سماح تکمیل شده است.

اما برای تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار می توانند با در دست داشتن مدارک هویتی و اعضای خانواده برای اعضای خانواده خود (همسر و فرزند) ارز را به شعب بانک های فروشنده این ارز خریداری کرده و ارز خود را خریداری کنند. واحد پول. do به عبارت دیگر عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع است و سرپرست خانوار می تواند با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده خود ارز خریداری کند. فروش ارز در راستای سرفصل (چهلم) فوق محدودیتی برای دریافت سهمیه سالانه ارز مسافرتی ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر است سال گذشته زائران سرپرست خانوار مشمول یارانه علاوه بر ارز اربعین تا سقف ۵ میلیون تومان وام اربعین تعلق گرفت. پوشش وی چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو یا چند نفر از افراد تحت پوشش وی پنج میلیون تومان بوده است. اما در حال حاضر اطلاعاتی از مبلغ و جزئیات وام اربعین امسال منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا