بانک و بیمه

ارسال ماهانه پیامک اطلاعات بیمه‌ای به شاغلان از ابتدای خرداد

به گزارش افق میهن، میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان در این باره گفت: تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان بیمه اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و مقداری غرامت بسته به نیاز بیمه شدگان ارائه می شود. مبنای کسر حق بیمه، روزهای کاری هر ماه و همچنین عناوین شغلی بیمه شده.

موسوی افزود: در صورتی که خدای ناکرده عنوان شغل، حقوقی که حق بیمه از آن کسر می شود و همچنین روزهای کاری در ماه افراد مشمول قانون تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی گزارش نشود. حق بیمه افراد بر اساس اطلاعات واقعی محاسبه نمی شود و پرداختی، بیمه شدگان تامین اجتماعی در هنگام استفاده از خدمات و مزایای تامین اجتماعی با مشکل مواجه می شوند و متضرر می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: طرح ابلاغی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمه شدگان شاغل در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی؛ با رویکرد پیشگیری از مشکلات آتی بیمه شدگان اجرا می شود و امیدواریم در صورت وجود مشکل در این زمینه ابتدا از طریق تعامل بین کارکنان و کارفرمایان رفع شود و در صورت امکان مشکلات از این طریق رفع نشود. حل شود، ما همچنین آماده کمک به حل هر گونه اختلاف هستیم. در خصوص حقوق، حق بیمه، عنوان شغلی و روزهای کاری ماهانه باید اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.

لازم به ذکر است که درخواست تجدیدنظر به عنوان محل کار، تعداد روزهای کاری در ماه و همچنین حقوق مبنای کسر حق بیمه می باشد. این یکی از شایع ترین شکایات بیمه شده در دادگاه اداری است. با ارسال این پیامک کارکنان از هر سه موردی که کارفرما برای آنها به صورت پیامکی گزارش کرده است مطلع می شوند و در صورت نیاز قبل از استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی نسبت به اصلاح آنها اقدام می کنند.

پیامک ماهانه واریز حق بیمه جهت اطلاع ذینفعان از روزهای کاری هر ماه، حقوق بر اساس کسر حق بیمه و عنوان شغلی. از اواخر سال گذشته و از ابتدا در دو استان کشور اجرا شده است خرداد این ماه برای عموم بیمه شدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت نام کرده اند به آدرس es.tamin.ir ارسال می شود. بیمه شده در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات دریافتی می تواند با شعب سازمان و یا سامانه خدمات غیرحضوری موسسه تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir در قسمت بیمه شده/خوداظهاری تماس حاصل نماید. / اعتراض به سابقه نقص یا نقص ; اعتراض خود را ثبت کنید.

از آنجایی که این پیامک به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه خدمات ثبت نام سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود، از کلیه بیمه شدگانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، درخواست می شود در اسرع وقت به آدرس es درج شده در این سامانه ثبت نام کنند. tamin.ir و شماره تماس خود را ثبت کنید. بیمه شدگانی که قبلاً در سامانه ثبت نام کرده اند و اطلاعات خود به ویژه شماره تلفن همراه خود را تغییر داده اند نیز باید از این سامانه استفاده کرده و اطلاعات خود را با سرعت بیشتری به روز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا