اخبار اقتصاد ایران

ارسال پیامک‌های هشدار برقی در ۶ استان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: دیروز یک تاسیسات جدید در مصرف برق کشور به ثبت رسید و به عدد ۷۷ هزار و ۱۵۱ رسیدیم. امروز نیز روز بسیار گرمی است و پیش بینی ما این است که امروز حد نصاب جدیدی در تقاضای برق ثبت شود.

وی افزود: این تاسیسات جدید قطعا به معنای مصرف بیشتر برق است و باید برای تامین برق مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق گرمسیری تلاش بیشتری کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت در مدیریت مصرف برق در شرایط این افزایش مصرف، روز گذشته پیامکی برای هموطنان در ۶ استان کشور که عمدتاً مناطق گرمسیری بودند به نشانی سطح هشدار ۲ یعنی اگر می توانند در ساعات اوج مصرف بین ساعت ۱۳ تا ۱۸ از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و از فاصله کم کولرهای آبی و دمای بالاتر از ۲۴ درجه در کولرهای گازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر یک درجه افزایش دمای کولرهای گازی سه درصد از مصرف برق این کولرها کاسته می شود و این به ما کمک می کند تا بتوانیم برق را به صورت پایدار در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق گرمسیری

رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر کولرها به جای ۱۷ درجه روی ۲۴ درجه تنظیم شود شاهد کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در کشور خواهیم بود، گفت: در حال حاضر شبکه سراسری برق پایدار است اما از همه هموطنان عزیر تقاضا دارم. ساعت ۱۳:۰۰ تا ساعت ۱۸، ۱۹ و ۲۲ از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا