فناوری

ارسال پیام از واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر در آینده نزدیک

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: شرکت «متا» به زودی به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد از واتس اپ به دیگر پیام رسان ها پیام ارسال کنند.

این تغییر که برای کاربران پیام‌رسان‌های متا از جمله واتس‌اپ و مسنجر در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود، گزینه‌های جدیدی را برای قرار دادن پیام‌های مسنجر و واتس‌اپ در همان صندوق ورودی با چت‌های شخص ثالث یا جدا نگه داشتن آنها معرفی می‌کند.

این شرکت همچنین در حال ساخت اعلان‌های جدیدی در مسنجر و واتس‌اپ است که به کاربران اطلاع می‌دهد چه زمانی می‌توانند از برنامه‌های پشتیبانی‌شده جدید به چت متصل شوند. متا می گوید که فراتر از “ویژگی های اساسی” مورد نیاز برای تعامل پیام رسان ها با یکدیگر است و ویژگی های پیام رسانی غنی مانند واکنش ها، پاسخ های مستقیم، نشانگرهای تایپ و تیک های دریافت پیام را ارائه می دهد.

همچنین در سال آینده، راه اندازی گزینه “ایجاد گروه با افراد دیگر در چت های شخص ثالث” را آغاز خواهد کرد. اما برنامه متا برای قابلیت همکاری فراتر از پیام رسانی است و این شرکت می گوید که در سال ۲۰۲۷ از مکالمات صوتی و تصویری شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد.

متا مدتی است که روی اتصال پیام رسان های شخص ثالث به واتس اپ و مسنجر برای کاربران اتحادیه اروپا کار می کند. این شرکت بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یک «دروازه‌بان دیجیتال» در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس، باید الزامات سازگاری WhatsApp و Messenger را با برنامه‌های شخص ثالث مانند iMessage، سیگنال، Google Messenger و Telegram رعایت کند.

به گفته The Verge، موانعی وجود دارد که شرکت باید آنها را برطرف کند زیرا سایر شرکت های پیام رسان که می خواهند با WhatsApp و Messenger ادغام شوند باید از همان “پروتکل سیگنال” برای خصوصی نگه داشتن پیام ها استفاده کنند. در نسخه‌ای از قراردادی که برنامه‌های شخص ثالث باید امضا کنند، متا می‌گوید در صورت درخواست، «پروتکل سیگنال» را در دسترس شرکا قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا