اقتصاد جهان

اروپایی ها برای پرداخت هزینه مسکن، مصرف غذا را کاهش دادند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، گزارش «روندهای جدید مسکن ۲۰۲۴» که توسط آژانس املاک و مستغلات RE/MAX «ریمکس اروپا» تهیه شده، نشان می دهد که از هر ده اروپایی بیش از یک نفر باید روزانه مصرف مواد غذایی و اقلام اساسی خود را کاهش دهند. به منظور کاهش هزینه های مسکن در سال گذشته.

بر اساس نظرسنجی از هزاران مصرف کننده در سراسر اروپا، هزینه های مسکن در ۱۲ ماه گذشته به طور متوسط ​​۵۴ درصد افزایش یافته است و بیش از یک سوم اروپایی ها (۳۷ درصد) می گویند که توانسته اند هزینه های مسکن خود را تامین کنند. . اما آنها پول کمی داشتند.

تقریباً یک پنجم (۱۹٪) از این مصرف کنندگان نیز گزارش دادند که برای تامین هزینه های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

به طور متوسط، خانوارهای اروپایی ۳۸ درصد از درآمد خود را صرف پوشش اجاره یا پرداخت وام مسکن و قبوض آب و برق می کنند که بیشترین درصد در اسلوونی (۴۳ درصد) و پرتغال (۴۲ درصد) گزارش شده است. با این حال، برای مثال، افرادی که در سوئیس زندگی می کنند، سطوح پایین تری از استرس (۳۰٪) را گزارش کردند.

۸۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که شروع به کاهش هزینه های خود برای پوشش هزینه های فزاینده مسکن کرده اند.

حدود ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان تصمیم گرفتند فعالیت های اجتماعی خود را محدود کنند، در حالی که ۴۰ درصد هزینه های خود را برای تعطیلات و کالاهای لوکس محدود کردند.

از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، حدود ۱۶ درصد گفتند که مصرف غذای خود را کاهش داده اند، که بالاترین نسبت در اتریش و فنلاند (۲۶ درصد) گزارش شده است.

در همین حال، ۱۵ درصد از اروپایی ها گفتند که مجبورند برای تامین مالی مسکن خود به نوعی استقراض متوسل شوند. این روند در ترکیه (۳۲%)، بلغارستان (۲۲%) و رومانی (۲۰%) مشهودتر است.

حدود یک سوم افرادی که وام می گیرند هزینه های مسکن خود را با کارت اعتباری پوشش می دهند و کمی کمتر یعنی ۲۷ درصد برای جمع آوری وجوه لازم به خانواده و دوستان مراجعه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا