ترندهای روز

ازدواج بعد از طلاق اشتباه نیست آقای گودرزی!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ویدئویی از صحبت های حمید گودرزی درباره ازدواج مجدد پس از طلاق که از شبکه شما پخش شد در شبکه های اجتماعی نیز پربیننده شد. «حمید گودرزی» در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای ازدواج مجدد دارید، می گوید: نه، من اصلا علاقه ای به ازدواج ندارم. “اگه عاشق شدی چی؟” مجری تعجب می کند. که می گوید: “من شک دارم، زیرا اکنون همه معیارها پول است. ازدواج بسیار پیچیده است و شناخت افراد بسیار دشوار است.” در ادامه به بررسی این دیدگاه از منظر روانشناسی پرداخته ایم.

ازدواج بعد از طلاق عیب نیست آقای گودرزی!

ترس از اشتباه مجدد در افق میهن موضوع ازدواج پس از جدایی، نگرانی ها و نگرانی های بسیاری را برای بسیاری از افراد به همراه دارد. این نگرانی ها به این دلیل است که بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند از شکست و اشتباه دوباره در افق میهن خود می ترسند. اگر این ترس ها و نگرانی ها به درستی مدیریت نشوند، در تصمیم گیری درست اختلال ایجاد می کنند. صحبت های گودرزی قابل درک است اما… صحبت های آقای گودرزی در مورد پیچیدگی ازدواج و شناخت افراد و سیر تحول معیارهای ازدواج تا حدودی قابل درک است اما نمی توان گفت که ازدواج اشتباه است.

اگر قرار باشد فردی با هر اشتباهی در زندگی آن فعالیت و عمل را از زندگی خود حذف کند، باید خیلی چیزها را کنار بگذاریم و همه می دانیم که پاک کردن صورت مشکل یک اشتباه است، زیرا موارد بسیار دیگری وجود دارد که ما انجام می دهیم. در زندگی انجام دهید با توجه به یا کاری که قرار است انجام دهیم، مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است منجر به شکست شود. نتیجه عدم دقت کافی در افق میهن ازدواج، اگر افق میهن درست باشد، اشتباه نیست. صرف نظر از موضوع ازدواج، در هر مورد دیگری اگر دقت کافی در افق میهن ها وجود نداشته باشد، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. از طرفی بحث قابلیت های انسان به عنوان موجود برتر روی زمین مطرح است و اگر قرار باشد با یک شکست میدان زندگی را خالی کند و برخلاف ذات و ماهیت آن رفتار کند، پذیرفته نیست. ملاک ها را تعمیم ندهید «گودرزی» درباره یکی از دلایل اشتباه بودن ازدواج مجدد می گوید: «چون الان همه ملاک ها پول است».

ازدواج بعد از طلاق عیب نیست آقای گودرزی!

ممکن است برخی پول، ماشین و تجملات را ملاک افق میهن همسر بدانند، اما همه این گونه فکر نمی کنند. بنابراین شایسته است از تعمیم این تفکر به همه افراد جامعه خودداری شود و با این دلایل فرار از مسئولیت را توجیه نکنیم. چند توصیه برای افراد پس از طلاق با توجه به اینکه زندگی در هر شرایطی ادامه دارد و همه حق دارند از مزایای داشتن یک شریک خوب در زندگی و داشتن فرزند بهره مند شوند، در اینجا توصیه هایی برای کسانی که پس از یک تجربه ناموفق در می خواهند تشکیل خانواده

۱. از گذشته دور شوید

تا زمانی که تمام فکر و ذهن انسان به گذشته راضی است، نباید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرد زیرا این گذشته به شدت آینده را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، برای رهایی از مشکلات و نگرانی های ذهنی گذشته، یاد بگیرید که دیگران را ببخشید و از اشتباهات قبلی درس بگیرید. برای اینکه بتوانید راحت تر از غفلت دیگران چشم پوشی کنید، لازم است بدانید که یک نفر به تنهایی هرگز نمی تواند رابطه را به بن بست برساند مگر اینکه طرف مقابل به او کمک کرده باشد. با این تفاسیر فقط یک نفر مقصر فروپاشی یک خانواده نیست.

۲. معیارهای خود را مرور کنید

فردی که در افق میهن قبلی خود شکست خورده است، لازم است معیارهای خود را برای همسرگزینی مجدداً توضیح دهد و بر اساس شرایط فعلی خود آن را مشخص کند.

۳. مشاوره بگیرید

استفاده از مشاوره تخصصی می تواند در زمینه تبیین صحیح معیارها و رسیدن به خودآگاهی لازم تا حد زیادی کمک کند و ضمن بررسی دلایل درست و نادرست ازدواج، شما را در افق میهن بهتر یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا