اخبار بورس

از آغاز تا پایان اعلام خبر شهادت رئیس جمهور

جزئیات سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی;

با گذشت حدود ۱۵ ساعت از حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور، با وجود شرایط سخت جوی، امدادگران هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط هواپیما و کشف بالگرد در منطقه «تویل» شدند. بر اثر این حادثه رئیس جمهور کشور و همراهانش در این بالگرد جان باختند.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس۳۰ دیروز اردیبهشت ۱۴۰۳، هلیکوپتر بل ۴۱۲، با رئیس جمهور در صبح روز ۳۰ ام. اردیبهشت وی برای افتتاح سد قیز قالاسی راهی آذربایجان شرقی بود. او در جنگل دیزمار فرود سختی داشت و خبر این حادثه در رسانه ها بازتاب داشت. خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض سرانجام به اعلام شهادت منجر شد.

علت این فرود سخت شرایط نامساعد جوی بوده و علاوه بر آن عملیات امداد و نجات به دلیل جنگل های انبوه و شرایط جوی مانند بارش شدید باران و مه با مشکل مواجه شده و خبری از وضعیت سلامت مسافران بالگرد نیست.

لازم به ذکر است، سازمان هواشناسی کشور یک روز قبل از این حادثه نسبت به وضعیت جوی این منطقه هشدار نارنجی رنگی صادر کرده بود.
اطلاعیه شهادت رئیس جمهور

بعدها اخباری مبنی بر بسیج پهپادها، تیم های جستجو و نجات و سگ های آموزش دیده برای کمک به جستجوی هلیکوپتر در رسانه ها منتشر شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز الگادی و تنی چند از همراهان ابراهیم رئیسی در این هلیکوپتر بود

حسین حاتمی، نماینده کلیبر (محل سقوط بالگرد) گفت: پس از سقوط بالگرد هیچ تماسی با سرنشینان این بالگرد وجود نداشت.

در ادامه مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی در منطقه وجود دارد و تا عصر فردا شاهد بارش باران در این منطقه خواهیم بود.

برخی از کشورها مانند ترکیه و روسیه نیز داوطلبانه تمایل خود را برای شرکت در عملیات جستجو اعلام کردند.
اطلاعیه شهادت رئیس جمهور

بی‌خبری از هلی‌کوپتر ساقط شده ادامه یافت و حوالی ساعت ۲۰ سخنگوی دولت اعلام کرد که «هنوز خبری جدید نیست».

به گزارش ایرنا، در آن زمان ۴۰ تیم جستجو و نجات هلال احمر و ۱۵ تیم از آذربایجان شرقی و استان های همجوار در حال جستجو بودند.

به گفته رئیس مرکز عملیات هلال احمر با وجود اینکه چهار تیم به مختصات محل حادثه اعلام شده از سوی سازمان هوافضا مراجعه کردند، اما به دلیل مسیر و شرایط نامساعد جوی کار آنها با مشکل مواجه شد.

همزمان صدا و سیما مراسم دعای سقوط بالگرد را به صورت زنده پخش کردند و دادستان تهران به برخی رسانه هایی که اقدام به انتشار اخبار جعلی کرده بودند هشدار داد.

سرانجام پس از گذشت حدود ۱۵ ساعت از حادثه، با وجود شرایط سخت جوی، امدادگران هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط هواپیما و شناسایی بالگرد در منطقه طویل شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفت وگو با ایسنا، با تایید این خبر، اظهار کرد: بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم اسکورت صبح امروز پیدا شد و تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در راه هستند. موقعیت شناسایی شده

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت: نیروهای امدادی به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت هستند. اما با مشخص شدن محل سقوط هلیکوپتر هیچ نشانه ای از زنده بودن سرنشینان بالگرد پیدا نشد.

بر اثر این حادثه رئیس جمهور کشور و همراهانش در این سفر جان باختند. این خبر ساعت ۸ صبح به صورت رسمی در قسمت خبر اعلام شد.

یکی از اولین اتفاقات پس از این اتفاق، اعلام تعطیلی بورس بود

بخوانید: بورس تعطیل شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا