اخبار اقتصاد ایران

از اجرای پروژه‌های طرح هادی تا صدور اسناد مالکیت روستایی و احداث مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال کمک بلاعوض (نقدی و غیرنقدی) توسط خیرین استان در راستای تامین مسکن محرومان انجام شده است. و خانواده های نیازمند

ایران تحلیل حامد دائمی مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان ظهر چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال پروژه های عمرانی مختلفی از محل اعتبارات استانی، ملی و غیره اجرا می کند.

دائمی با بیان اینکه میزان اعتبار پروژه های عمرانی از محل تسهیلات بانکی و بخش خصوصی تامین شده است، گفت: میزان این اعتبار ۱۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ۸۳ طرح برای اجرای طرح هادی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال، هزار و ۸۰ طرح بازنگری و ۸ طرح تهیه طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال آغاز و به بهره برداری می رسد.

دائمی با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه صدور اسناد مالکیت گفت: ۶ هزار و ۲۹۷ صفحه سند مالکیت روستایی و یک هزار و ۳۷۷ صفحه سند مالکیت در شهرهای دارای جمعیت به مالکان تحویل داده شد. کمتر از ۲۵۰۰۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان درباره مسکن روستایی گفت: در این مدت ۱۵ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط و همچنین ۶۷۴ هکتار از اراضی ملی در راستای اجرای ماده ۴ واگذار شد. قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن. مسکن قرار داده شد.

دائمی با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستا در سال ۱۴۰۲ افزود: در حال حاضر بالغ بر ۴۱۵۲ واحد مسکونی از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شدند که ۱۷۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به همراه داشته است. و ۱۰۸۰ میلیارد ریال به مردم.

دائمی ادامه داد: با توجه به امضای تفاهم نامه بین بنیاد و کمیته امداد، بهزیستی و … ۶۱۲۴ سهمیه به استان گیلان اختصاص یافت که از این تعداد ۵۸۶۰ نفر به بانک های عامل معرفی و در مراحل پایه گذاری ستون سقف و دیوارها وجود دارد.

وی با اشاره به ساخت طرح ملی مسکن گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال ۱۴۰۲ دارای ۱۷۱۷ واحد در قالب ۱۴ پروژه در ۷ شهر در حال ساخت است.

دائمی با اشاره به اینکه بنیاد در طرح ساخت مسکن دو روش ساخت و گروه ساخت را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در حال حاضر ۱۴۴۷ واحد در قالب ۱۰ پروژه در ۵ شهر به صورت فونداسیون و ۲۷۰ واحد در در قالب ۴ پروژه در ۴ شهر به صورت گروه های عمرانی ساخته می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: ۲۴ هکتار زمین برای ساخت ۳ هزار و ۵۳۳ واحد از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و اجرای آن به صورت تهیه و اجرای طرح های تجهیزات کارگاهی در حال انجام است.

وی افزود: ۴۰۲ هکتار از اراضی روستاهای استان برای ساخت مسکن در این پروژه با توافق با مالکان و اراضی ملی شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به فعالیت های دفتر مشارکت های مردمی ۱۰۰ حساب حضرت امام (ره) گفت: در این مدت برای ساخت، تعمیر و تکمیل نیمه تمام واحدهای شهری و روستایی برای ۶۳ خانوار و کمک به رهن و اجاره مسکن برای محرومان و نیازمندان. مبلغ ۱۷۷۵۴ میلیون ریال از کمک بلاعوض ۱۰۰ امام جماعت حلب و همچنین مبلغ ۳۵۳۰۰ میلیون ریال نقدی و غیرنقدی (۱۵۱۴۸ میلیون ریال نقدی و ۲۵.۲ میلیون ریالی غیر نقدی) توسط خیرین به حساب ۱۰۰ امام. (ره) برای کمک به تامین مسکن محرومان واریز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا