ترندهای روز

از اخاذی و آدم‌ربایی تا تعرض در پرونده مامور قلابی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

متهم این پرونده که حدود دو هفته پیش در یکی از خیابان های جنوب تهران بازداشت شده بود، یک بار مقابل دادیار روحانی زاده در دادسرای جنایی تهران نشسته بود که موفق به ربودن پسر ۱۴ ساله ای نشد. شهروند افغانستان

شاکی پرونده درباره ماجرای شکایت به دادستان روحانی زاده گفت: از جنوب تهران از محل کار به خانه می رفتم که متهم جلوی من را گرفت و گفت مامور آگاهی هستم. چون افغانی هستید باید مدارک خود را نشان دهید. بعد از اینکه مطمئن شد من غیرقانونی در ایران زندگی می کنم می خواست مرا با خود به کلانتری ببرد تا انگشت نگاری کنم. به او التماس کردم که اجازه دهد بروم. آن موقع بود که پیشنهاد داد اگر فوراً پنج میلیون به او بدهم، من را رها کند. چون پول نداشتم دستم را گرفت و خواست مرا با خودش ببرد. وقتی دیدم کاری از دستم برنمی آید شروع کردم به فریاد زدن که مردم بیایند و بعد که شلوغ شد فرار کردم. وقتی مردم آمدند، متوجه شدیم که او یک مامور قلابی است. او برای فرار با مردم درگیر شد، اما افراد بیشتری بودند و او را گرفتند، سپس پلیس آمد و او را تحویل گرفت.

شاکی ادامه داد: وقتی به کلانتری رفتیم، مشخص شد که این مرد این کار را کرده است. او افغان ها را در خیابان متوقف می کند، وانمود می کند که یک مامور است و اخاذی می کند.

این اظهارات شاکی ۱۴ ساله در حین بررسی سوابق کیفری متهم عنوان شد و مشخص شد وی جرایمی از قبیل سرقت، زورگیری، جعل و زورگیری را در کارنامه خود دارد.

در جریان تحقیقات مشخص شد متهم بیشتر نوجوانان را به عنوان طعمه ایران تحلیل می کرد. بعد از آن پسران نوجوان را به خانه های اجاره ای در اطراف شوش می برد و دست و پای آنها را می بست و با خانواده هایشان تماس می گرفت تا برای آزادی آنها ۱۰-۱۵ میلیون دریافت کند و بعد آنها را در خیابان رها می کرد.

در بخشی از تحقیقات مشخص شد یکی از شاکیان که پسری ۱۷ ساله است نیز موضوع تجاوز جنسی را مطرح کرده است. وی در شکایت خود گفت: این متهم جلوی من را گرفت و با تاکسی سوار شدم. او طوری رفتار کرد که راننده تاکسی فکر می کرد مامور است. او من را کتک زد و سپس در خانه ای در نزدیکی شوش به من حمله کرد. وقتی از خانواده ام اخاذی کرد، در خیابان دوید.

در حال حاضر این متهم ۶ شاکی دارد و در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا