فناوری

از بمباران اشدود توسط مقاومت عراق تا هلاکت ۳۰ نظامی اسرائیلی

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، بسته سیاست های بین المللی گزیده ای از اخبار منتشر شده در هفته گذشته را ارائه می دهد:

انصارالله: ما تسلیم نمی دانیم

مقر فرماندهی مرکزی تروریست های آمریکایی (سنتکام) سه شنبه ساعت ۲۳:۵۹ دوشنبه شب اعلام شد شنیده شدنیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به هشت هدف انصارالله در یمن حمله کردند. سنتکام ادعا می کند که این اهداف شامل سیستم های موشکی است، پرتاب کننده هاسامانه‌های پدافند هوایی، رادارها، تأسیسات و انبارهای تسلیحاتی، ادعایی که مقامات یمنی آن را تکذیب و اعلام کردند که مواضع مورد هدف فاقد هرگونه مهمات و نیرو هستند. علاوه بر این حمله، یک مقام آمریکایی نیز از حملات مجدد آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن بامداد دیروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، در آخرین لحظات روز دوشنبه همزمان با پرواز جنگنده ها بر فراز آن، صدای انفجارهای بسیار شدیدی شنیده شد. شنیده شد پایتخت یمن شنیده شد. شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که آمریکا و انگلیس حملاتی را به یمن سازماندهی کردند. این مقام آمریکایی مدعی شد: نیروهای آمریکایی و متحدانش سکوهای موشکی دارند. پهپاد و انبار سلاح را هدف قرار دادند.» یکی از مقامات انصارالله یمن از بمباران شهرها توسط آمریکا و انگلیس خبر داد. شنیده شد، تعز، سفید و تحقیق و مناظره هدف قرار داده است
منابع رسانه ای گزارش دادند که جنگنده های آمریکایی و انگلیسی چندین سایت از جمله یک پایگاه هوایی را هدف قرار دادند الله دیلمی در شمال شنیده شدآنها پایتخت یمن را هدف قرار دادند. منابع خبری انصارالله از انفجار فرودگاه شنیده شد گزارش دادند و اعلام کردند که این حمله شدیدترین بمباران از زمان آغاز تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن بوده است. آمریکا و متحدانش در ۱۰ روز گذشته حداقل سه حمله به یمن انجام داده اند.

پس از حمله هوایی جدید آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف شنیده شدمحمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله یمن، مرکز یمن و دیگر استان های این کشور، تاکید کرد که حمله جدید “تلاش جدیدی برای جلوگیری از حمایت یمن از غزه” است. وی با تاکید بر اینکه هدف آمریکایی-انگلیسی تجاوز یعنی توقف عملیات دریایی در یمن محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و انگلیسی ها باید درک کنند که در زمان ارتجاع هستیم و مردم ما تسلیم نخواهند شد. “

بمب گذاری اشدود توسط پرندگان مقاومت عراقی

به گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی عراق روز سه شنبه بندر را اعلام کرد اشدود سرزمین های اشغالی را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است. در بیانیه مقاومت عراق بر ادامه تخریب مواضع دشمن صهیونیستی برای حمایت از مردم فلسطین تاکید شده است.
اندکی قبل از این رویداد، مقاومت اسلامی عراق پایگاه آمریکایی ها را هدف قرار دادآنهایی کهدر سوریه گزارش شده است. مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله به پایگاه آمریکایی ها در سوریه آسیب رسانده است. از ابتدای تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، گروه های عراقی همراه با سایر گروه های مقاومت در منطقه، ده بار پایگاه ها، مواضع و منافع نظامی و اقتصادی آمریکا هدف قرار گرفته است. اما حملات مستقیم نیروهای عراقی با موشک های کروز و پهپاد به سرزمین های اشغالی حاوی پیام های نظامی و سیاسی مختلفی است که مهمترین آن لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

مقاومت در برابر ضربه

حماس روز سه شنبه در عملیاتی بی سابقه ۲۱ نظامی اسرائیلی را هدف قرار داد به طوری که این روز به مرگبارترین روز ارتش اسرائیل از زمان آغاز طوفان الاقصی تبدیل شد و ۳۰ نظامی اسرائیلی در یک روز کشته شدند. این در حالی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران غربی چشم اندازی برای دستیابی صهیونیست ها به اهداف اعلام شده وجود ندارد و گروه مقاومت فلسطین همچنان سطوح نبرد با ارتش اسرائیل را حفظ کرده و تلفات خود را افزایش داده و تاریکی را پیش بینی می کند. آینده ای در میدان جنگ برای فلسطینیان. مردم سرزمین های اشغالی را به تصویر می کشد.
به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، دانیال هاگریسخنگوی ارشد رژیم صهیونیستی عملیات فلسطینی ها را پیچیده خواند و توضیح داد: سربازان کشته شده در حال آماده سازی مواد منفجره برای تخریب دو ساختمان بودند که یک جنگنده فلسطینی با گلوله به یک تانک شلیک کرد. آرپاچی در نزدیکی ساختمان منفجر شد و باعث فرو ریختن ساختمان ها روی سربازان شد.» وی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده قطعی نیست، افزود: همه این افراد از نیروهای ذخیره هستند و خسارات زیاد این انفجار استخراج اجساد مدفون در زیر آوار را با مشکل مواجه کرده است.
عملیات دیروز فلسطینی ها نیز به نوبه خود برای مقامات صهیونیستی بسیار بالاست که تلاش می کنند با تحریف آمار تلفات، آسیب پذیری خود را در برابر حماس به حداقل برسانند و ژستی پیروزمندانه را به ساکنان سرزمین های اشغالی نشان دهند.

خروج نیم میلیون مهاجر افغان از پاکستان

در حالی که درگیری های مرزی بین پاکستان و افغانستان در حال تشدید است، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که از زمان سیاست اسلام آباد برای اخراج مهاجران غیرقانونی، بیش از نیم میلیون افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاییز امسال، دولت پاکستان اعلام کرد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی را که بیشتر آنها شهروندان افغانستان هستند، از کشور اخراج خواهد کرد. وزیر کشور پاکستان نیز تصمیم به اعتصاب گرفت عبارت وی تاکید کرد که در این زمینه هیچ مماشاتی برای این پناهجویان وجود نخواهد داشت و همراه با اخراج، دارایی های این افراد نیز ضبط و مصادره خواهد شد.

بازی اردوغان در شطرنج غزه

منابع دیپلماتیک دیروز گزارش دادند هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه عصر شنبه با اسماعیل دیدار کرد هانیهرئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بازدید و رایزنی کرد. این اولین تماس رسمی بین ترکیه و حماس در بیش از سه ماه گذشته است. اگرچه این منابع اطلاعاتی در مورد مکان این دیدار ارائه نکردند، اما خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این دیدار در قطر انجام شده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع وزارت خارجه ترکیه، هدف از این دیدار برقراری هر چه سریعتر آتش بس در غزه بوده است. همچنین اقدامات لازم برای افزایش کمک های بشردوستانه مورد ارزیابی قرار گرفت. دو طرف همچنین در مورد مسائل مربوط به آزادی گروگان ها و راه حل دو دولتی برای صلح دائمی گفتگو کردند.
اگرچه روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی پس از ۴ سال وقفه در سال ۲۰۲۲ از سر گرفته شد، اما پس از عملیات نظامی اسرائیل در غزه، این روابط به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اردوغان مواضع بسیار تندی را علیه صهیونیست ها اتخاذ کرده و آنها را جنایتکار جنگی و اشغالگر خوانده و تصریح کرد: شهر غزه در فلسطین در سال ۱۹۴۷ چه بود و امروز چگونه است؟ اسرائیل، چطور به اینجا رسیدی؟ شما یک اشغالگر هستید. شما یک سازمان هستید.»
علاوه بر این، ترکیه حماس را یک سازمان تروریستی نمی داند و به گفته اردوغان، غرب مقصر اصلی کشتار غزه است.

با وجود این برخی رفتارهای دولت ترکیه در تعامل با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد مردم و ناظران بین المللی قرار گرفته است. زیرا انتقادات تند دولت ترکیه از رژیم صهیونیستی با عملکرد این کشور در قبال رژیم صهیونیستی همخوانی ندارد و ناظران آن را با رویکرد متعادل در سیاست خارجی این رژیم می دانند. به عنوان مثال، این کشور در حالی که شاکر اوزکان تورونلاریک هفته پس از خروج دیپلمات های اسرائیلی از این کشور، وی با سفیر ترکیه در اسرائیل تماس گرفت اما وی روابط خود را به طور کامل قطع کرد. همیشه آویو کاهش نداد و اعلام کرد که امکان قطع کامل این ارتباط وجود ندارد.
از سوی دیگر، روابط تجاری ترکیه با اسرائیل علیرغم فراز و نشیب های روابط دوجانبه، مستمر و قوی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا