خودرو

از بین رفتن خودروهای بسیار با فیلترها و روغن‌های تقلبی/ وضعیت روغن بزرگترین خیانت به صنعت کشور


آنچه دیگران می خوانند:

علیرضا نیک آیین در پاسخ به این سوال که چرا در بازار لوازم یدکی و لوازم مصرفی خودرو شاهد تقلب و تخلفاتی از این دست هستیم؟ وی گفت: متاسفانه خودروهایی که در کشور تولید و استفاده می شود مانند خودروهای قدیم هستند. پلتفرم متفاوت و نام متفاوتی ارائه کرد.

وی افزود: قطعات اصلی این خودروها دیگر در بازار موجود نیست و قطعات مورد نیاز خودروهای فعال بیشتر تقلبی است و به همین دلیل کارخانه هایی که زمانی از آنها حمایت می کردند، دیگر قطعات آنها را تولید نمی کنند. بنابراین اگر می خواهید قطعات تقلبی را جمع آوری کنید، مطمئناً یک تحول بزرگ در بازار قطعات خودرو رخ خواهد داد.

رئیس اتحادیه کارگاه های خودروسازی تهران ادامه داد: اساساً بحث حضور این قطعات در بازار نیست، بلکه این است که لوازم و قطعات یدکی با نام و برند شرکت اصلی و سازنده در بازار موجود باشد. اما این قطعات از برندهای تقلبی هستند، با نام برندهای معتبر و نام اصلی در بازار عرضه می شوند، اما در صورت حضور با نام و برند اصلی، امکان نظارت و کنترل سطح کیفی آنها وجود دارد.

نیک آیین درباره عرضه روغن ها و فیلترهای تقلبی در بازار گفت: سیستم و وضعیت روغن و فیلتر خودرو بزرگترین خیانت به صنعت خودرو و کل صنعت ایران است. در صنعت خودروسازی و سایر صنایع به مقادیر زیادی روغن و چربی نیاز داریم و در این بازار شاهد هستیم که بسیاری از خودروها و ماشین‌ها با عرضه و استفاده از روغن تقلبی از بین می‌روند.

وی افزود: قطعات پرمصرف مانند فیلتر، روغن، لنت ترمز، دیسک و پنل و سایر قطعات یدکی از جمله این گونه کلاهبرداری ها در بازار به وفور یافت می شود. اما باید توجه داشت که چنین تخلفاتی با جان مردم در تضاد است.

رئیس اتحادیه تعمیرات خودرو تهران با بیان اینکه مردم تعمیرات خودرو خود را به کارگاه هایی بسپارند که دارای پروانه کسب هستند، گفت: در این کارگاه ها کارگرانی مشغول به کار هستند و از قطعات مرغوب ایرانی استفاده می کنند. به مکانیک هایی که دارای ویژگی مجوز بهره برداری هستند اعتماد کنید. در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به شناسه و کد رهگیری، علامت استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید. با شماره گیری *۴*۷۷۷۷*۴# می توانید اصالت کالا را بررسی و اندازه گیری کنید.

نیک آئین همچنین بر نقش افزایش نظارت در کاهش قطعات و لوازم یدکی تقلبی خودرو تاکید کرد. زیرا در حال حاضر بسیاری از قطعات منفرد وارد کشور شده و در داخل تکمیل و تبدیل شده و بر روی آنها برند می شود. بنابراین باید مراقبت و نظارت دقیق تری انجام شود تا قطعات جداگانه وارد نشود زیرا این قطعات که کیفیت بالایی ندارند در داخل به قطعات کامل تبدیل شده و متاسفانه برندهای معروف روی آن ها هک می شوند.

لازم به ذکر است افراد در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو می توانند به کد شناسایی و رهگیری، علامت استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند. همچنین در بازار قطعات خودرو، کالای استاندارد که قیمت تولید کننده و مصرف کننده در آن درج شده و همچنین تشخیص اصالت کالا با استفاده از کد منحصر به فرد به شماره پیامک اصالت کالا ارسال می شود. تحت عنوان “خرید شفاف” با وارد کردن قیمت نهایی محصول و با استفاده از هشتگ “قطع جعلی” یا (#قطع_جعلی) پیگیری و پیگیری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا