اخبار بورس

از تحریم باک نداریم/ بانک مرکزی پاسخگوی نرخ ارز باشد/ چشم انداز تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی “فخوز” 

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان:

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: چشم انداز شرکت فولاد خوزستان تولید ۱۳.۶ میلیون تن فولاد در هفت سال آینده است. از این به بعد زنجیره را تکمیل می کنیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلرضا طاهری رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت فولاد خوزستان در استان خوزستان، شهر اهواز و جنوب غرب کشور واقع شده است.

وی افزود: این شرکت ظرفیت تولید ۴ میلیون تن در سه محصول بیلت، بلوم و اسلب دارد. شرکت فولاد خوزستان دارای ویژگی های خاصی مانند دسترسی به آب های بین المللی، اتصال به شبکه ریلی و قرار گرفتن در کنار جاده های ترانزیتی می باشد.

طاهری ادامه داد: فولاد خوزستان جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در کشور دارد. این شرکت دومین تولید کننده شمش فولاد و اولین تولید کننده فولاد خام در کشور است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: فولاد خوزستان از سال گذشته پروژه های زیادی را در دستور کار خود داشته است. از جمله فولاد خوزستان پروژه زمزم ۳ و تولید آهن اسفنجی به میزان ۲ میلیون تن و توسعه و تکمیل زنجیره تولید از سنگ آهن تا تولید شمش را انجام می دهد.

وی درباره بازار آهن اسفنجی گفت: شرکت فولاد خوزستان علاوه بر مصرف خود به سایر شرکا نیز می فروشد. قراردادهای زیادی بسته شده و برنامه هایی برای صادرات این محصول داریم.

طاهری همچنین ادامه داد: چشم انداز فولاد خوزستان تولید ۱۳.۶ میلیون تن فولاد در ۷ سال آینده است. از این به بعد زنجیره را تکمیل می کنیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم. شرکت فولاد خوزستان نه تنها آهن اسفنجی خود را تامین می کند، بلکه آهن اسفنجی سایر شرکت ها را نیز تامین می کند. برنامه صادرات هم داریم.

مدیرعامل «فخوز» خطاب به مشتریان صادراتی توضیح داد: صادرات فولاد خوزستان به ۲۷ کشور دنیا در حال انجام است. شرکت فولاد خوزستان یکی از صادرکنندگان اصلی محصولات شمش در کشور است و از نظر مشتری مداری و انطباق قرارداد به نتایج خوبی دست یافته ایم. در بازارهای صادراتی هم خوب کار کرده ایم و مشکلی در صادرات نداریم. ما سعی می کنیم با هر کشوری که می توانیم کار کنیم. تمرکز همکاران ما در حال حاضر بر شمال آفریقا است. ما به ۴ قاره و ۲۷ کشور صادرات داریم. ما با ترکیه نیز رابطه خوبی داریم.

وی در خصوص تنوع و کیفیت محصولات شرکت فولاد خوزستان، ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان در سال های اخیر روند خوبی در تکمیل زنجیره داشته است و شرکت فولاد خوزستان می تواند از سنگ تا شمش پروژه های دیگر را تولید کند تکمیل خطوط مختلف از جمله زمزم ۳ با ظرفیت ۲ میلیون تن به عنوان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی نیز در حال انجام است.

طاهری در خصوص روابط با اوراسیا نیز گفت: مطمئناً عملکرد ما در سال ۱۴۰۳ بهتر از سال ۱۴۰۲ خواهد بود. قطعا بهتر از سال گذشته خواهیم بود. چون برنامه ریزی های خوبی انجام شد. ما از تحریم نمی ترسیم. با وجود اعلام قرار گرفتن فولاد خوزستان و تامین کنندگان آن در لیست تحریم ها، شرکت فولاد خوزستان تصمیم گرفت بهتر از گذشته کار کند.

وی درباره نرخ ارز و تاثیر اعلام ناگهانی تعرفه برق گفت: بانک مرکزی باید پاسخگوی نرخ ارز باشد. اگر نرخ ارز یکسان بود خوشحال می شدیم. تولید ما با نرخ ارز شناور انجام می شود اما ارز ما با استفاده از سامانه نیما وارد بازار می شود. این باید بر عهده بانک مرکزی باشد.

در مورد تعرفه برق هم باید بگویم که در حال مذاکره هستیم اما این موضوع تاثیر عمده ای در کار ما ندارد. شرکت تامین برق و سایر ارائه دهندگان خدمات با هماهنگی در این زمینه همکاری می کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا