اخبار اقتصاد ایران

از تگزاس تا بهارستان؛ معاون جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟

افق میهن، یک روز پس از معارفه سید حمید پورمحمدی به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، وی صبح امروز معاونان جدید این سازمان را معرفی کرد.

پورمحمدی در حکمی محمدحسین رحمتی را به سمت معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت این سازمان منصوب کرد.

تحصیلات و سوابق اجرایی محمدحسین رحمتی

محمدحسین رحمتی دارای مدرک دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. وی پیش از انتصاب به سمت معاونت هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت این سازمان، معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا را بر عهده داشت.

وی در کارنامه کاری خود سوابقی چون مدیرکل اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه از سال ۱۳۹۷ و با حکم محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی شورای رقابت دارد.

رحمتی که فارغ التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاه آستین تگزاس است، مقالات متعددی در زمینه های اقتصاد کلان، سازمان های صنعتی، پول و بانکداری در مجلات داخلی و خارجی منتشر کرده است و به نظر می رسد اکنون نیز همین مسیر را طی می کند. به عنوان مسعود نیلی به عنوان یک چهره دانشگاهی در دولت های پس از انقلاب گذشت.

سهم ناشی از تورم در مقالات رحمتی

موضوع تورم و ارائه راهکار برای برون رفت از شرایط تورمی یکی از موضوعاتی است که رحمتی بارها در مقالات خود به آن پرداخته است. مباحث روش گشتاورهای تعمیم یافته، انحصار، رگولاتوری و محصولات پتروشیمی نیز از دیگر موضوعاتی است که وی مقالات علمی پیرامون آن ارائه کرده است.

یکی از مهمترین مقالات رحمتی، بررسی تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران در دوران رکود ۱۳۹۲-۱۳۹۲ بود که در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد.

آخرین مقاله او با عنوان «دینامیک اصلاحات تبعیض‌آمیز: چگونه قیمت‌گذاری اختیاری سودهای بهره‌وری اصلاح یارانه انرژی در ایران را خنثی می‌کند؟» در مجله اقتصاد کاربردی در سال ۲۰۲۳ منتشر شد؟ با همکاری حجتی نجف آبادی و سید علی مدنی زاده نوشته شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور احکام جداگانه ای «حمید امانی همدانی» را به سمت سرپرست «معاونت تولید، فنی و زیربنایی» منصوب کرد. «محمد حسین رحمتی» به عنوان سرپرست «معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت»؛ «حمیدرضا عدل» به عنوان «مشاور عالی و رئیس نهاد ریاست جمهوری»؛ «مژگان خانلو» به عنوان رئیس «هماهنگی و تلفیق بودجه»؛ وی «رضا عوض پور» را به عنوان رئیس «امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری» و «امرالله قدیری» را به سمت «مشاور رئیس سازمان» و همچنین به عنوان رئیس مرکز حراست منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا