فرهنگ و هنر

از تگزاس 3 تا مست عشق/ سرانجام عشق پیچیده الناز شاکردوست چه می‌شود؟ :: افق میهن

سینمای ایران از ابتدا تیر فعالیت خود را نسبتاً قوی آغاز کرد و در سه هفته با فروش صد و سه میلیاردی و همراهی یک میلیون و هشتصد هزار بیننده با اکران ۲۰ فیلم جایگاه خوبی را برای خود رقم زد.

به گزارش افق میهن، سینمای ایران هفته گذشته (از ۱۶ تا ۲۲) تیر) و با اکران فیلم یادبود جنوب با ۱۳ هزار بیننده تا لحظه نگارش گزارش از ۲۰ تیر یک فیلم را به لیست اکران خود اضافه کرد.

از سوی دیگر با توقف فیلم های کمدی در دهه اول محرم، اکران فیلم های غیر کمدی در حالی ادامه دارد که برخی از فیلم های نوروزی با سالن ها و اکران های بیشتری میزبان مخاطبان هستند.

فیلم «یادبود جنوب» که ۴۸ ساعت اکران سینما را پشت سر گذاشته بود، پیش از این و پس از چندین نوبت نوبتی و ثبت قرارداد در شورای صنفی، سرانجام این فیلم با بازی وحید رهبانی و الناز شاکر اکران شد. دوست، صابر ابر و سحر دولتشاهی. داستان یک خیانت، جنایت و در نهایت عشق و انسانیت را روایت می کند.

داستان فیلم در مورد عشق دختر و پسر و ازدواج آنها در حالی که دختر در کما است و ازدواج آنها باعث ایجاد شرایط پیچیده ای می شود.

اگرچه عرصه سینما اکنون عرصه غیبت کمدی های پرفروش است، اما آتاهای دیگری این امکان را فراهم کردند. فروش سینما در هفته سوم تیرماه ۱۵ میلیارد تومان بود. به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسید و میزبان آن بود.

در ادامه این گزارش آخرین آمار فروش فیلم ها و تعداد بینندگان بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما را مشاهده می کنید.

“تگزاس ۳” به کارگردانی مسعود اطیابی با ۱۲۷ هزار بیننده و فروش ۵.۶ میلیارد تومان.

“خجالت نکش ۲” به کارگردانی رضا مقصودی با ۷۳ هزار بیننده و فروش ۳ میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان.

“مست می عشق” به کارگردانی حسن فتحی با ۳۶ هزار بیننده و فروش ۲ میلیارد تومانی

“یادبود جنوب” به کارگردانی حسین دومار و پدرام پورامیری با ۱۳ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومانی

“تمساح خونی” به کارگردانی جواد عزتی: ۱۸ هزار بیننده و ۸۰۰ میلیون تومان فروش

این پنج فیلم پرفروش هفته گذشته بودند.

نگاهی به داستان سه پرفروش باکس آفیس

“تگزاس ۳” از هشتم خرداد این فیلم به کارگردانی سید مسعود اطیابی درباره رابطه خانوادگی با پژمان جمشیدی، سام درخشانی، مهدی هاشمی و ژاله صامتی است که اتفاقات زندگی آنها با سرنوشت قاچاقچیان مواد مخدر گره خورده است.

«خجالت نکش ۲» زوج اصلی فیلم را به جدایی و طلاق می کشاند. آنچه از تیزر فیلم مشخص است حضور این زوج روستایی در شهر برای طلاق و جدایی است. خط داستانی که انگار قنبر و صنم را از شیرینی و سادگی قسمت اول جدا کرده و به حاشیه می کشاند. «خجالت نکش ۱» طرفدار بچه دار شدن در پس زمینه بود و حالا با جدایی قنبر و صنم باید دید این محوریت از فیلم حذف می شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا می کند.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی با بازی هانده اورچل، پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که اقتباسی آزاد از داستان شمس و مولانا است.

در چند روز گذشته همزمان با ماه محرم فیلم سینمایی «شور عشاق» به نمایش درآمد. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی شد و اکنون در بیش از ۱۴۰ سالن در حال اکران است.

ماهرخ عباسپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا