فرهنگ و هنر

از دادن میکروفون به ما اِبا دارند چون ما تلخیم

محمدهادی عطایی بازیگر تئاتر و برنده بخش بازیگری مرد جشنواره تئاتر فجر امسال برای بازی در نمایش تلویزیونی «رگ» است. این بازیگر تئاتر پرسید: میکروفون نداریم؟ این موضوع باعث شد تا Art Online به جستجوی داستان های ناگفته او بپردازد. عطایی در پاسخ به چرایی حضورش در نمایش «دُر» […]

محمدهادی عطایی بازیگر تئاتر و برنده بخش بازیگری مرد جشنواره تئاتر فجر امسال برای بازی در نمایش تلویزیونی «رگ» است. این بازیگر تئاتر پرسید: میکروفون نداریم؟ این موضوع باعث شد تا Art Online به جستجوی داستان های ناگفته او بپردازد. عطایی در پاسخ به گلایه از حضور نمایش «دور» در بخش مهمان جشنواره گفت: نمی دانم چرا نمایش «دور» در بخش مهمان است، این سوال را باید از دبیرخانه جشنواره شاید در فراخوان نبود، شاید نمایش از نظر کیفی خوب نبود، در خصوص اینکه آیا در بخش رقابتی چهل و دومین جشنواره تئاتر اثری دارد یا خیر، پاسخ داد: خیر، به جز «دور» که در بخش مهمان در جشنواره تئاتر فجر امسال نمایش دیگری ندارم، امسال ۷ نمایش داشتم که هیچ کدام در جشنواره پذیرفته نشدند، چون خوب نبودند، اصلا تئاتر بلد نیستم. این تئاتری که این روزها اجرا می شود را نمی شناسم، عطایی با بیان اینکه تفاوت های زیادی بین تئاترش و تئاتر امروزی وجود دارد، ادامه داد: آنچه دیده می شود نشانه کار تیمی و گروهی است، من این روش را بلد نیستم، دوستان زحمت می کشند. ، دوستان هنرمند هستند دوستان تحصیل کرده اند من فوق لیسانس خود را از کشور دیگری گرفته ام. از سال ۱۹۷۹ احتمالاً در کشور دیگری کار کرده ام. احتمالاً نمی دانم در تئاتر چه کار کنم یا نکنم و نتیجه این است که کارهایم پذیرفته نمی شود. این بازیگر تئاتر در ادامه گلایه های خود از وضعیت تئاتر افزود: شروع جشنواره طوفانی بود. هنوز پوستری از جشنواره در چهارراه ولیعصر وجود ندارد. هنوز در شهر اطلاع رسانی نشده است. اگر قرار است از خودمان تشکر و قدردانی کنیم و از این قبیل تعارفات درون گروهی داشته باشیم، بگذار آن ها بگویند. بهترین بازیگر تئاتر این کشور تا زمانی که در رسانه های تصویری و تلویزیونی حضور نداشته باشد مشخص نیست. عطایی خطاب به مدیران تئاتر کشور گفت: عناوین و سمت های سازمانی محدود به همین دنیاست. آن دنیا کرم اوستا دارد که موها را از ما می کند. برای تئاتر و بچه های تئاتر کار کنید. در غیر این صورت به خاطر آن به دنیا مدیون خواهید بود. ما در تئاتر عزیزانی داریم که بیماری های خاصی دارند. برای آنها چه کرده اید؟ ما عزیزانی داریم که با وجود سختی های زندگی بدون حمایت دولتی تئاتر کار می کنند. برای این عزیزان چه کردید؟ اما همین بازیگران اگر در فعالیت های مجازی شخصی خود چیزی خارج از اصول شما داشته باشند ممنوع الکار می شوند. اگر حرفی بزنند که مورد پسند نیست، سریع سرزنش می شوند. درست است که همه چیز دو طرفه است. وی در گفتگو با مدیران ارشد ادامه داد: آیا به هنرمند خود احترام می گذارید؟ استاد دانشگاه هنر ساعتی ۳۵ تومان حقوق می گیرد. اگر در اسنپ کار می کردم درآمد بیشتری کسب می کردم. لطفا از علاقه و محبت ما سوء استفاده نکنید. از مسئولین تقاضا دارم به این سوال پاسخ دهند. برای هنرمندان چه کرده اید؟ برای هنرمندان آینده چه کرده اید؟ هنرمندان را هم خط می زنیم. برای آموزش مخاطبان خود چه کرده اید؟
بروید سالن و تماشاگران را ببینید. بروید و چند نمایش را ببینید. محمدهادی عطایی با بیان اینکه تئاتر فجر تحت تاثیر فیلم فجر همیشه نادیده گرفته می شود، ادامه داد: چرا اجازه نمی دهند تئاتر فجر مانند فیلم فجر اسپانسر داشته باشد. امشب در حین دریافت دیپلم افتخار حرف کمدی زدم. در سینمای فجر میلیاردها دلار از پول دولت به بازیگران پرداخت می شود. موقع اهدای جایزه میکروفون در اختیارشان می گذارند تا گاهی اعتراض کنند. چه چیزی به بازیگر و هنرمند تئاتر می دهید؟ او همچنین از دادن میکروفون اجتناب می کند. من ۶ جایزه تئاتر فجر گرفته ام و در هر ۶ بار هم گفته ام میکروفن بگذار روی این سن. چرا آنها نمی روند؟ چون ما تلخیم. چون ما جادوگر کسی نیستیم. عطایی در پایان بیانیه خود گفت: برای من و دوستانم آرزوی سلامتی کنید چرا که اگر حال هنرمند خوب نباشد حال جامعه خوب است.
نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا