ترندهای روز

از فال‌ تخم‌مرغ و قهوه تا پنیر: فال غذا چگونه آینده را پیش‌گویی می‌کند؟/ فال امروزتو ببین

فال امروز خودتو در قسمت منهای تحلیل بخون.
تمام سعی خودمون رو میکنیم که هر روز فال مرتبط با شمارو در این صفحه به اشتراک بگذاریم.

راهنماییت کنم- پیشگویی در مورد آینده همیشه مترادف با کارت های تاروت یا توپ های کریستالی نبود. قرن‌ها قبل از وجود برنامه‌های فال‌گیر و ذهن‌خوان‌های تلفنی/آنلاین، افرادی که می‌خواستند نگاهی اجمالی به آینده‌شان داشته باشند، از آنچه به‌راحتی در دسترس بود استفاده می‌کردند – عمدتاً غذا.

طبق راهنمای شما، تفاله‌های چای و دانه‌های قهوه (تاسیوگرافی)، پیاز (کمنومانسی)، تخم‌مرغ (اومانسی) و حتی پنیر (تیرومانسی) از لحاظ تاریخی از مواد ضروری برای پیشگویی آشپزخانه بوده‌اند.

با این حال، به مرور زمان، این آیین ها از جریان اصلی پیشگویی حذف شدند. با این حال، تجدید حیات اخیر شیوه‌های جادویی – توپ‌های کریستالی، کارت‌های تاروت، طالع بینی و جادوهای گیاهی – این شاخه از پیشگویی را از پشت آشپزخانه به خط مقدم ویدیوهای تیک توک آورده است.

دایانا اسپیریتو سانتو، دانشیار انسان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه کاتولیک پاپی والپارایسو در شیلی، می‌گوید اشتهای فزاینده برای معنویت نشان می‌دهد که آیین‌های پیشگویی مرتبط با غذا هرگز به طور کامل از گزینه‌های موجود حذف نشده‌اند.

«متخصصان لیبرال و مدرن‌تر می‌توانند غیبت فال را تمرین کنند.» من تصور می‌کنم شکل‌های فال مبتنی بر غذا آسان‌تر اجرا می‌شوند و دامنه تفسیر بیشتری ارائه می‌دهند. همه این موارد این نوع فال را برای مخاطبان مجازی جذاب می کند که می توانند تصور کنند که نتیجه فال چه تأثیری خلاقانه بر زندگی آنها خواهد داشت.

راهنمای خود را دنبال کنید تا در مورد این نوع طالع بینی بیشتر بدانید.

فال آشپزی یا غذا چیست؟

به گفته امبر کوویدای، سرآشپز و فالگیر بازنشسته از بریزبن، استرالیا، فال گیری مبتنی بر غذا در غرب احتمالاً از شکار جادوگران و اتهامات جادوگری در اوایل قرن پانزدهم سرچشمه گرفته است. این شامل فال چای در انگلستان قرن هجدهم ممکن است از آن به عنوان بهانه ای برای ملاقات و صرف چای دوستانه یاد شده باشد، اما “در واقع دوستان یا خود جادوگر بودند یا به دنبال مشاوره معنوی از جادوگران بودند.”

ایکس

اما در سایر نقاط جهان، مردم معمولاً برای پیش‌بینی آینده به «جادو» واکنش‌های شیمیایی طبیعی در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، کلم و آجیل اعتماد می‌کردند. در قرن هفدهم سبک اسکاتلندی “کلم را با چشمان بسته از زمین خارج کنید”یک روش سنتی برای پیش‌بینی کیفیت رابطه زوجین در آینده بود. اندازه و شکل ساقه کلم نشان دهنده هیکل و ظاهر شریک عشقی آینده بود، طعم آن نشان دهنده روحیه او بود.

ایکس

نبوت با تخمک یا سلول تخمک یکی از قدیمی ترین اشکال پیشگویی غذا است که هنوز در کارائیب و بخش های مرکزی آمریکای لاتین برای پیش بینی ازدواج، تولد و مرگ استفاده می شود. به عنوان مثال، در روز جمعه خوب، سنت گرایان سفیده تخم مرغ خام را در یک کاسه آب داغ می ریزند و شکل حاصل را مشاهده می کنند که می تواند شبیه یک کشتی (سفر به آینده) یا یک تابوت (مرگ زودرس) باشد. دیوید جی کیم، استاد مردم شناسی در کالج خرید در نیویورک، می گوید: «تعجب آور است که چگونه بسیاری از مردم در کره جنوبی به فالگیر مراجعه می کنند و چقدر سرمایه از این طریق ایجاد نمی شود.

کیم، که در مورد آیین‌های جادوگری کره‌ای تحقیق می‌کند، این را اضافه می‌کند طالع بینی برنج اغلب برای برقراری ارتباط با ارواح مردگان استفاده می شود. یک شعبده باز یک کاسه طلایی برنج پخته برمی دارد، یک مشت برنج بیرون می آورد و دانه ها را می شمرد. اگر عدد زوج باشد به معنای «بله» یا وجود روح در حضور آن است، اما اگر عدد فرد باشد، به معنای «نه» یا عدم وجود روح است.

ایکس

در مکزیک پیش بینی کننده های ذرت یک دانه ذرت بر روی یک دستمال گلدوزی شده قرار می گیرد تا نشان دهنده سالک باشد. سپس فالگیر ۱۲ دانه ذرت (یا بیشتر) را یکی پس از دیگری روی میز می اندازد تا بر اساس الگوی این دانه ها به جواب برسد.

آراچلی رویاس، باستان شناس و استاد دانشگاه ورشو، در سال ۲۰۰۷ زمانی را با مردم بومی آیوک گذراند و تنها توانست دو فالگیر دانه ذرت را پیدا کند. اما در سفر اخیر خود به مکزیک، او با نسل جدیدی از فالگیران آشنا شد که می خواهند این روش های باستانی فال را زنده نگه دارند.

جنیفر بیلاک، نویسنده ساکن شیکاگو که در مورد جادوگری آشپزخانه می نویسد، اخیراً در مورد جادوگری پنیر باستانی نوشت و خودش آن را امتحان کرد. نبوت با پنیر برای اولین بار در نوشته های یک مورخ و پیامبر یونانی به نام «آرتیمودوریت; “مفسران رویا” در قرن دوم قبل از میلاد پیروان این فال پنیر در قرن چهارم قبل از میلاد با در نظر گرفتن الگوی تخمیر، تعداد سوراخ های پنیر و شکل پنیر برای پاسخ به سؤالات خاص دیده شده اند.

ایکس

در استانبول ترکیه کافه های زیادی وجود دارد که در آنها فال قهوه آنها آن را برای شما دریافت می کنند. همچنین اپلیکیشن هایی مانند Faladin وجود دارد که تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویری از تفاله قهوه ترک خود را آپلود کنید و آینده شما برای شما خوانده می شود.

در سانتا ماریا دل تول، شهر کوچکی در مکزیک، ونوس رودریگز به دوستداران فال سنتی ذرت آموزش می دهد. اما اگر نمی توانید تمام مسیر را به مکزیک سفر کنید، می توانید از خدمات فال مجازی آنلاین او استفاده کنید.

در نیواورلئان، ایالات متحده آمریکا، یک اتاق فال چای ۹۴ ساله وجود دارد که در آن فالگیرها آماده هستند تا آینده شما را با استفاده از برگ های چای بخوانند. یا در یک جلسه چای درمانی ۹۰-۱۲۰ دقیقه ای در دوبلین ایرلند شرکت کنید.

حتی می توانید برای یادگیری در یک دوره آنلاین شرکت کنید طالع بینی دانه های نارگیل یا کولا به یاد داشته باشید، این یک فال و آیین مذهبی ۸۰۰۰ ساله از غرب آفریقا است.

عاطفه رضوان نیا

عاطفه رضوان نیا

امیدواریم از فال خودت رازی بوده باشی و در ادامه در قسمت نظرات برامون صحت فال رو بنویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا