ترندهای روز

از قرار اینستاگرامی تا قمه‌کشی در خیابان برای سرقت دلارهای مردم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

متهمان با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام مدعی خرید دلار بالاتر از قیمت بازار شدند.

اولین شکایت توسط یکی از شهروندان منطقه هفت به پلیس ارائه شد تیر دزدیده شده بود وی به ماموران گفت: کیف پر از دلار داشتم که توسط یک سارق سرقت شده بود.

گفت: چند دلار داشتم که می خواستم بفروشم. به صفحه ای در اینستاگرام برخوردم که گفته بود دلار را بالاتر از قیمت بازار می خرد. شک داشتم چرا باید این کار را بکند اما وقتی با مدیر صفحه صحبت کردم گفت چون صرافی نیست و بدون مالیات دلار می خرد، می تواند گرانتر از بازار خرید کند. من هم فکر می کردم این کار معقولی است، به همین دلیل تصمیم گرفتم دلارهایم را به آنها بفروشم. ما در میدان هفت هستیم تیر قرار گذاشتیم. سر ساعت مقرر حاضر شدم. ناگهان مردی به من حمله کرد و کیسه دلار را گرفت. به محض اینکه خواستم دنبالش بروم دو نفر قمه دار به من نزدیک شدند و مرا تهدید کردند که ساکت باشم.

چند روز بعد، مرد دیگری ادعای مشابهی را مطرح کرد و داستان مشابهی را گفت که دلارهایش را دزدیده اند. بعداً تعداد شکایات به سه مورد رسید و ماموران تحقیقات خود را گسترش دادند. با ردیابی صفحه ای در اینستاگرام که مدعی خرید دلار بالاتر از قیمت بازار بود و همچنین دوربین های مداربسته در سطح شهر توانستند فردی که صفحه را پایین می آورد و سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

با تلاش ماموران هر چهار متهم پرونده شناسایی و دستگیر و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. متهمان به زودی در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا