فرهنگ و هنر

از موج بی اعتمادی به بورس تا درخواست فعالان بازار سرمایه از سازمان بورس


ایران تحلیلی –

فعالان بازار سرمایه از سازمان بورس خواستند برای کنترل ریزش بورس اقدام کند. مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه در این باره نوشت: واقعا نمی فهمم چرا سازمان با منابعی که دارد در بازار تحرک ایجاد نمی کند، چطور می شود وقتی بازار است رشد با ابزارهایی که دارد به بازار جهت داده است. دارد و مصاحبه می کند و رشد را کنترل می کند.

افضلیان افزود: این بازار نیز مانند بازارهای دیگر است و باید از تهدید به سمت ایجاد فرصت حرکت کرد. شما باید این بازار را حفظ کنید تا پول از این بازار به بازارهای دیگر نرود، نمی دانم چرا این بازار برای متولیان اولویت ندارد؟

این شاخص تنها نیم درصد منفی است

نوید رجایی فعال بازار سرمایه نوشت: کل بورس قرمز است اما جالب است بدانید که شاخص تنها نیم درصد منفی است. در حال حاضر دولت باید توجه ویژه ای به بورس داشته باشد و با انتشار اوراق بهادار و روش های دیگر حمایت مالی کند. از سوی دیگر شرکت ها را ملزم به افزایش سرمایه و اصلاح ساختار در کنار بسته های حمایتی کند تا بورس بتواند در بلندمدت تاثیر بهتری بر اقتصاد داشته باشد و تورم را معکوس کند.

موج بی اعتمادی در بورس

علی فراغی کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در این حوزه حساس بازار شاهد تزریق بی اعتمادی به بازار هستیم. مهر وی بیان کرد: خوب است انتظار کاهش تعداد متقاضیان در بازار را داشت که حتی به صورت گروهی با رفتاری تکراری به سمت پله های خروجی بازار حرکت می کنند و همچنین در مورد دکمه فروش نمادهای خود در بازار اظهار نظر می کنند. شاید رفتار مردم غیرمنطقی به نظر برسد، اما عملاً در شرایط فعلی بازار، گزینه خروج از آن منطقی ترین گزینه است و سیاست گذار باید با تغییر شرایط فعلی، جذابیت بازار سرمایه را به شدت افزایش دهد، در غیر این صورت، اتفاقات رخ می دهد. پسندیدن اردیبهشت امسال خروج گروهی از بورس دور از دسترس نیست.

دولت باید سیاست خود را در بازار سهام تغییر دهد

سپیده منصوری کارشناس بازار سرمایه گفت: به هر حال اگر دولت صمیمانه از بورس حمایت کند می تواند برای جذب نقدینگی به این بازار توجه کند. اما کارنامه ناموفق دولت در بورس در سال ۱۳۹۸ و سقوط بورس به همراه رشد و سقف گذاری بازارهای موازی باعث از بین رفتن اعتماد مردم و سهامداران به بورس شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا