فناوری

از هوش مصنوعی تا طراحی و مشخصات؛ هر آنچه از سری گلکسی S۲۴ می‌دانیم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سامسونگ در حال آماده شدن برای معرفی نسل بعدی پرچمداران خود یعنی سری گلکسی اس ۲۴ است. این نسل شامل سه گوشی گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا خواهد بود که هوش مصنوعی نقش مهمی در آن ها ایفا خواهد کرد.

کره ای ها قرار است سری گلکسی اس ۲۴ را در رویداد Galaxy Unpacked 2024 در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه) معرفی کنند. در این مطلب به بررسی تمامی شایعات پیرامون گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ می پردازیم، با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی احتمالی سری گلکسی اس ۲۴

به نظر می رسد طراحی سری گلکسی اس ۲۴ کمی با نسل قبلی متفاوت باشد. در همین زمینه، «Smartprix» یکی از منابع معروف در حوزه فناوری، رندرهایی از گوشی های گلکسی اس ۲۴ را در پلتفرم X (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشت و در ماه اکتبر نیز تصاویر دیگری از این سری توسط وب سایت GizNext منتشر شد.

با فرض صحیح بودن رندرها، در صفحه نمایش های نسل قبل با یک صفحه صاف و بدون لبه های خمیده مواجه خواهیم شد. بنابراین انتظار می رود سری گلکسی اس ۲۴ کمترین حاشیه ممکن را نسبت به سایر گوشی های سامسونگ داشته باشد. همچنین طبق ادعای Smartprix، گوشه های دستگاه همچنان گرد و فلزی طراحی خواهند شد.

فریم تیتانیومی احتمالاً همچنان در گوشی های پرچمدار استفاده خواهد شد و پس از آیفون ۱۵ پرو مکس، گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز از این قاب به جای آلومینیوم استفاده خواهد کرد. این تغییر می تواند وزن دستگاه را تا ۱۰ درصد کاهش دهد. همچنین «ایوان بلاس» یکی از منابع معروف در حوزه فناوری از وجود فریم آلومینیومی در دو مدل دیگر از خانواده گلکسی اس ۲۴ خبر داده است.

رندرهای فاش شده از عرضه سری گلکسی اس ۲۴ در چهار رنگ مشکی، خاکستری، بنفش و زرد خبر می دهند. اگر رندرها دقیق باشند، پس از گلکسی S10e، این اولین باری است که رنگ زرد در ترکیب رنگ سامسونگ برای سری S گنجانده شده است. همچنین احتمالاً گواهی IP68 برای همه دستگاه های سری گلکسی اس ۲۴ ثبت می شود.

مشخصات احتمالی سری گلکسی اس ۲۴

اگرچه هنوز دو هفته تا معرفی رسمی سری گلکسی اس ۲۴ باقی مانده است، اما برخی مشخصات احتمالی و بعضا مهم این سری پرچمدار در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط “Ice Universe” یکی از منابع حوزه فناوری، گلکسی اس ۲۴ اولترا احتمالا دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود. ایوان بلاس همچنین ابعاد صفحه نمایش گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس ۶.۲ و ۶.۷ اینچی را اعلام کرد. وی همچنین اضافه کرد که تمامی گوشی های سری S24 از صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت پشتیبانی می کنند. این روشنایی احتمالاً به سری S24 عنوان درخشان ترین تلفن هوشمند موجود را می دهد.

یکی از نکات قابل توجه در سری گلکسی اس ۲۳ نبود تراشه های اگزینوس بود، اما حالا خبرها حکایت از حضور تراشه های سامسونگ در گوشی های اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس دارد. «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام در مصاحبه ای با The Elec درباره عرضه نسخه های مختلف این دو گوشی (با تراشه های اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳) مناسب برای هر منطقه گفت، در حالی که به گفته آمون، Galaxy S24 Ultra نیز تنها در یک نسخه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در دسترس خواهد بود.

می دانیم که شنیدن این خبر با توجه به کیفیت تراشه های اگزینوس کمی ناراحت کننده است، اما اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز به ۱۰ هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Xclipse 940 است و طبق ادعای سامسونگ، عملکردی ۱.۷ برابر بهتر از نسل قبلی (Exynos 2200) ارائه می دهد. .

ممکن است شاهد تغییراتی در ظرفیت داخلی سری گلکسی اس ۲۴ باشیم. طبق گزارش های قبلی، گلکسی اس ۲۴ اولترا ظاهراً ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم در مدل پایه و شاید حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی خواهد داشت. همچنین در مشخصات احتمالی مدل های S24 و S24 Plus به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است و هر کدام به ترتیب از ۸ و ۱۲ گیگابایت رم استفاده خواهند کرد.

سری Galaxy S24 با اندروید ۱۴ و One UI 6 یا One UI 6.1 عرضه می شود. اما سوالی که برای برخی از کاربران پیش آمده مدت زمان ارائه آپدیت اندروید است. جایی که گوگل حداقل هفت سال پشتیبانی از اندروید را برای آخرین گوشی های خود یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو به ارمغان آورده است، در حالی که کره ای ها قول پشتیبانی ۴ ساله از اندروید را می دهند. در نتیجه گوگل توانسته رقابت را در این زمینه از سامسونگ سلب کند.

به گزارش گلکسی کلاب نیوز، گلکسی اس ۲۴ ظاهرا از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند همتای سری S21 خود استفاده خواهد کرد و تجربه بهتری را در مقایسه با گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۳ به کاربران ارائه می دهد. گلکسی اس ۲۴ پلاس با باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز عرضه می شود و برادر بزرگتر این دو گوشی یعنی اس ۲۴ اولترا نیز دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. مانند قبل، داخل جعبه ها آداپتور وجود نخواهد داشت و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

Samsung Gauss، فناوری جدید سامسونگ

اگرچه دنیای هوش مصنوعی تحت سلطه ChatGPT، Copilot، Cloud و … است، اما حضور Samsung Gauss می تواند هیجان رقابت را افزایش دهد. گزارش کره تایمز همچنین اولین حضور مدل هوش مصنوعی کره ای در سری گلکسی اس ۲۴ را تایید می کند.

Samsung Gauss از سه بخش مهم تشکیل شده است: Samsung Gauss Language که زبان ها را ترجمه می کند، متن را تبدیل می کند و به سوالات پاسخ می دهد، Samsung Gauss Code که نوشتن کدها و ویرایش آنها را برای توسعه دهندگان آسان می کند و Samsung Gauss Image که تغییرات مورد نظر را ایجاد می کند. در اعمال تصاویر

قابلیت های Samsung Gauss به موارد ذکر شده محدود نمی شود و شاهد امکانات بیشتری از این مدل خواهیم بود. یکی از ویژگی های تایید شده در مورد Samsung Gauss، امکان ترجمه تماس های تلفنی در پرواز است. شایعه دیگری نیز از وجود پس زمینه های هوش مصنوعی در سری گلکسی اس ۲۴ خبر می دهد که بر موتور هوش مصنوعی گوگل متکی است. دقیقاً مانند آنچه در سری Google Pixel 8 گنجانده شده بود.

از دیگر قابلیت های احتمالی هوش مصنوعی سامسونگ می توان به ایجاد تغییرات در Samsung Notes اشاره کرد. هنگام استفاده از این برنامه، به قالب بندی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی و منظم کردن بلوک های متنی با نقاط گلوله در مواقع لزوم دسترسی خواهید داشت. همچنین با حضور One UI 6.1 شاهد شماتیک های جدید نمایش آب و هوا و پرتره های جدید در صفحه قفل خواهیم بود.

دوربین های احتمالی سری گلکسی اس ۲۴

طراحی دوربین های گلکسی اس ۲۴ اولترا مشابه سری قبلی خواهد بود و چهار دوربین در پنل پشتی دستگاه قابل مشاهده خواهند بود. این دوربین ها شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، تله فوتو ۵۰ و ۱۰ مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود.

اظهارات ایوان بلاس حاکی از وجود سه دوربین شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله فوتو دوگانه با زوم ۲ و ۳ برابر و همچنین وجود زوم ۳۰ برابر در گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس است. همچنین دوربین های S24 Ultra علاوه بر زوم های ذکر شده به سنسورهای زوم ۵x و ۱۰x نیز مجهز خواهند شد.

وجود Samsung Gauss به شما این امکان را می دهد که از ابزار ویرایش تصویر مشابه Magic Editor گوگل برای حذف و جابجایی اشیا و آیتم های مورد علاقه خود در تصاویر یا انتقال آنها به تصاویر دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، یک میانبر دوربین اینستاگرام ممکن است در سری گلکسی S24 گنجانده شود.

تاریخ معرفی و انتشار

معرفی سری Galaxy S24 برای ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۷ دی ۱۴۰۲) در سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده، در طول رویداد Galaxy Unpacked برنامه ریزی شده است. پیش فروش این سری احتمالا از ۱۸ ژانویه آغاز خواهد شد همچنین در تیزر منتشر شده توسط سامسونگ شاهد عبارت Galaxy AI is coming می باشیم که نشان از حضور قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی در سری جدید پرچمداران سامسونگ دارد. .

اگرچه اپل و گوگل قیمت گوشی های جدید خود را ۱۰۰ دلار افزایش دادند، اما احتمالا سامسونگ روند ثابت خود را در قیمت گذاری حفظ خواهد کرد و حتی شایعات قبلی حاکی از کاهش نسبی قیمت سری S24 نسبت به نسل قبل است.

گلکسی اس ۲۴ احتمالاً با قیمت پایه ۸۰۰ دلار، گلکسی اس ۲۴ پلاس با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار و برادر بزرگتر این سری، اس ۲۴ اولترا، با قیمت ۱۲۰۰ دلار عرضه خواهند شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا