ترندهای روز

از «پلِ دوستی» ملل تا بلندترین آبشارها؛ منحصر به فردترین مرزها بین کشورهای جهان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مرزهای بین المللی کشورها را به طرق مختلف جدا می کند. برخی از کشورها با مناظر طبیعی مانند آبشارها یا کوه‌ها هم مرز هستند و برخی دیگر بناهایی بنای یادبودی برای احترام به محل ملاقات ملت‌ها می‌سازند. در اینجا نگاهی به برخی از زیباترین و منحصر به فردترین مرزهای بین کشورهای جهان می اندازیم.

مرز نروژ و سوئد روی پل

پل Svensund از Strömstad، سوئد تا Halden، نروژ می باشد. حتی یک خط روی پل کشیده شده است تا به شما بگوید چه زمانی وارد کشور دیگری شده اید!

بزرگترین آبشار جهان؛ مرز بین برزیل و آرژانتین

آبشار ایگوازو بزرگترین آبشار جهان است و مطمئناً یک مرز بین المللی بزرگ را نشان می دهد. اگرچه بیشتر رودخانه ایگوازو در سمت برزیل قرار دارد، اما بیشتر آبشارها در آرژانتین هستند.

مرز عجیب هلند و بلژیک

سنگفرش های مشخص شده شهر بارل مرز بین هلند و بلژیک را مشخص می کند. عبور از خط مرزی از طریق خانه های ساکنان بارل نشان دهنده یکی از منحصر به فردترین مرزهای بین کشورها در جهان است.

مرز هند و پاکستان؛ مکانی برای مانورهای نظامی

در روستای وهگا در مرز هند و پاکستان، هر روز عصر مراسم پایین آوردن پرچم برگزار می شود. مردم برای تماشای این تمرین نظامی با مانورهای پیچیده و سریع شبیه به رقص گرد هم می آیند.

پل دوستی بحرین و عربستان سعودی

گذرگاه ملک فهد که به پل دوستی بحرین و عربستان سعودی معروف است در سال ۱۹۸۶ بر روی خلیج فارس ساخته شد و مجمع الجزایر بحرین را به عربستان سعودی متصل می کند.

منطقه غیرنظامی کره؛ مرز کره شمالی و کره جنوبی

منطقه غیرنظامی کره، شبه جزیره کره را به دو قسمت تقسیم می کند. مناطق مشخصی برای عبور وجود دارد، اما بیشتر منطقه شامل جنگل های طبیعی و تالاب هایی با حیات وحش متنوع است.

مرز بین آلمان و لهستان؛ جزیره ای که به دو قسمت تقسیم شده است

جزیره Usedom بین آلمان و لهستان تقسیم شده است. این جزیره بزرگ دارای سواحل، شهرهای ساحلی متعدد و پارک های طبیعی است.

مرز طبیعی باشکوه نپال و تبت

یک مرز طبیعی باشکوه نپال را از تبت جدا می کند و آن کوه اورست است. خط مرزی مستقیماً از اورست می گذرد.

پل دوستی تایلند-لائوس

پل دوستی تائو-لائو در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و استان ناخون فانوم در تایلند را به استان خاموان در لائوس متصل می کند. این یکی از چهار پل دوستی در جهان است.

بزرگترین آبشار آسیا؛ مرز ویتنام و چین

آبشار Ban Gioc Ditian در مرز بین ویتنام و چین قرار دارد. این بزرگترین (اگرچه نه بلندترین) آبشار آسیا است.

تلسانگ سه کشور

این بنای تاریخی که امروزه به نام تلسانگ سه کشور شناخته می شود، در سال ۱۹۲۶ ساخته شد. نقطه ای که مرزهای بین المللی سوئد، نروژ و فنلاند به هم می رسند.

مرز هائیتی و جمهوری دومینیکن

مرز هائیتی و جمهوری دومینیکن با یک بنای تاریخی متمایز نمی شود، بلکه با قوانین دو کشور مشخص می شود. هائیتی قوانین کمتری علیه جنگل زدایی دارد، بنابراین درختان (یا فقدان آن) مرز بین دو کشور را مشخص می کنند.

قلعه هایی در دو طرف مرز روسیه و استونی

قلعه هرمان (در استونی) و قلعه ایوانگورود (در روسیه) توسط رودخانه ناروا از هم جدا شده اند که مرز بین دو کشور را تشکیل می دهد.

مرز سه گانه آرژانتین – برزیل – پاراگوئه

محل اتصال رودخانه های ایگوازو و پارانا که به مرز سه گانه معروف است، این سه کشور را از هم جدا می کند.

مرز مکزیک و گواتمالا در قلب دریاچه

دریاچه یچن، که به طور غیررسمی به عنوان «لاگو اینترناسیونال» یا دریاچه بین المللی شناخته می شود، دارای مسیری است که آن را بین مکزیک و گواتمالا تقسیم می کند. این دریاچه در یک پارک زیستی در Tizisco مکزیک واقع شده است.

آبشار ویکتوریا؛ جدا کردن زامبیا و زیمبابوه

دو کشور آفریقایی زامبیا و زیمبابوه توسط آبشار ویکتوریا یکی از بزرگترین آبشارهای جهان از هم جدا شده اند.

مرز آلمان-لهستان-جمهوری چک

سه نقطه آلمان، لهستان و جمهوری چک با پرچم هر یک از این سه کشور مشخص شده است. با این حال، در اینجا هیچ گمرکی وجود ندارد، زیرا هر سه کشور بخشی از اتحادیه اروپا هستند.

مرز آسیا و اروپا در کوه های اورال

این بنای تاریخی که در نزدیکی یکاترینبورگ، روسیه قرار دارد، یکی از چندین مورد در کوه‌های اورال است که مرز بین آسیا و اروپا را مشخص می‌کند.

مرز هلند-بلژیک-آلمان

در بالای تپه والسربرگ، بنای تاریخی وجود دارد که هلند، بلژیک و آلمان در آن به هم می رسند. قبل از اینکه کشور کوچک و بی طرف مورسنت بخشی از بلژیک شود، به چهار کشور خدمت می کرد.

بنای یادبود در مرز فرانسه، سوئیس و آلمان

این بنای تاریخی معروف به Dryland در بازل سوئیس واقع شده است. در حالی که بنای یادبود در خشکی قرار دارد، نقطه مرزی واقعی سه گانه جایی که کشورها به هم می رسند در نزدیکی رودخانه راین قرار دارد.

پل اورسوند؛ مرز بین دانمارک و سوئد

پل Orsund به اتصال کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به مالمو، سوئد کمک می کند. این پل از مالمو تا جزیره پبرهولم دانمارک امتداد دارد و سپس وارد تونل دروگدن شده و از طریق آن ادامه می یابد.

مثلث طلایی؛ مرز تایلند-میانمار-لائوس

این منطقه که به مثلث طلایی معروف است محل تلاقی رودخانه های مکونگ و رواک است. این منطقه برای گردشگران بسیار محبوب است.

مرز ایتالیا و سوئیس؛ در قلب کوه های آلپ

در قلب کوه های آلپ مرکز تحقیقاتی به نام کلبه مارگریتا وجود دارد. اگرچه از نظر فنی در ایتالیا قرار دارد، اما به مرز بین المللی بسیار نزدیک است.

دریای سرخ؛ مرز بین مصر و عربستان سعودی

دریای سرخ به عنوان مرز بین عربستان سعودی و مصر عمل می کند. در اینجا می توانید صخره های عربستان سعودی را در دوردست ببینید.

مرز آمریکا و مکزیک

نمایی هوایی از مرز آمریکا و مکزیک، تمایز آشکاری را بین زیرساخت های دو کشور نشان می دهد. این مرز ۳۱۴۵ کیلومتری در سراسر جنوب ایالات متحده امتداد دارد.

آبشار نیاگارا؛ مرز آمریکا و کانادا

آبشار نیاگارا مطمئنا یکی از معروف ترین گذرگاه های مرزی در جهان است. با این حال، مرز واقعی در نزدیکی پل رنگین کمان است.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا