فناوری

اسامی متخلفان بورسی اعلام می شود

وطن تجارت وی خاطرنشان کرد: هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از بررسی کامل اسناد و مدارک پرونده شرکت «های وب» رای قطعی با چهار میلیارد ریال جریمه برای مدیران این شرکت صادر کرد. مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره. .

صبایی تاکید کرد: با توجه به مفاد «دستورالعمل اجرایی بند (ج) ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در خصوص انتشار عملکرد مدیران اشخاص تحت نظارت اوراق بهادار. سازمان بورس»، نظرات صادره درباره مدیران این شرکت از مجازات های درجه یک است. به صورت سیاه طبقه بندی در سامانه انتشار سوابق مدیران برای عموم منتشر شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: با توجه به نوع تخلف و تضییع حقوق سهامداران خرد «شرکت گسترش داده عصر نوین» در دریافت سود و به دلیل وظیفه ذاتی سازمان بورس که ایجاد شد. . به منظور حمایت از سرمایه گذاران خرد، مجازات صادره حد جریمه مقرر در بند ب ماده ۴ آیین نامه، ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و موسسات مالی جدید و رأی صادره به موجب قانون است. نیاز به انتشار برای عموم دارد.



وی بیان کرد: رای قطعی هیئت مدیره سازمان بورس با توجه به تاریخ وقوع تخلف که پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور است، اولین تصمیم انضباطی مدیران بازار سرمایه است که موضوع آن برای انتشار سوابق مدیران.

صبایی تاکید کرد: بر اساس بند ج ماده ۳۶ قانون مصوبات دائمی برنامه های توسعه کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است بر عملکرد مدیران موسسات مالی، سازمان های خودگردان و ناشران اوراق بهادار نظارت کند. رعایت قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار و سوابق. اشاعه تخلفات و جرایم مربوط در حین مدیریت در مؤسسات مالی و ناشران اوراق بهادار براساس ترتیبات اجرایی مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: آرای مذکور طبق ترتیباتی است که شورای عالی بورس و اوراق بهادار در دستورالعمل اجرایی بند (ج) ماده ۳۶ قانون نظمیه عمومی تصویب کرده است. سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های توسعه ای کشور در خصوص انتشار عملکرد مدیران اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار. دارایی آزاد شده است.

منبع: شنیده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا