ورزشی

اسامی مرموز در فهرست خرید پرسپولیس

در روزهای گذشته برخی از هواداران از مذاکره پرسپولیس با سه بازیکن مطرح فوتبال ایران سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و البته مهرداد محمدی خبر دادند.

این سه بازیکن از چهره های مطرح فوتبال ایران هستند که جذب هر کدام از آنها می تواند نقطه قوت زیادی برای هواداران آن باشگاه باشد. پرسپولیس پس از یک فصل نقل و انتقالات طولانی و در شرایطی که به نظر می رسد در حال حاضر بازیکنان کافی در ترکیب خود دارد، حداقل یک بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه می کند اما بازیکن دوم تنها پیراهن این باشگاه را بر تن خواهد کرد. او مطمئن می شود که مذاکرات با او بدون دست انداز خاصی به نتیجه برسد و اتفاقی که در مسیر پرسپولیسی شدن علی قلی زاده افتاد، تکرار نشود.

شرایط فعلی این بازیکنان را با هم بررسی می کنیم:

* سامان قدوس; از نصر و ساوتهمپتون تا مالمو، سوئد. سامان قدوس پس از جدایی از تیم فوتبال برنتفورد هنوز باشگاه جدید خود را معرفی نکرده است. شماره هشت تیم ملی می تواند خریدی رویایی برای هر تیم فوتبال ایرانی باشد اما پس از مذاکرات طولانی با باشگاه نصر امارات و ساوتهمپتون انگلیس بالاخره فوتبالش را در باشگاه مالمو ادامه خواهد داد. قدوس که شایعه حضورش در تیم میدلزبرو انگلیس در چمپیونشیپ نیز شنیده می شد، سرانجام در کشوری بازی خواهد کرد که بیشتر دوران فوتبالی خود را در آن گذرانده است. طبیعی است که او فعلا بازی در خارج از مرزهای ایران را انتخاب خود دانسته است.

* ستاره بعدی، علیرضا جهانبخش; کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز جزو اولین بازیکنانی بود که در این فصل در سبد متبرک پرسپولیس قرار گرفت و باشگاه پرسپولیس نیز بیانیه ای درباره این فوتبالیست سابق تیم ملی نوجوانان منتشر کرد که قرار بود به این تیم بیاید. این باشگاه در اوج جوانی اش. جهانبخش نیز مانند قدوس ترجیح خود را به ادامه فوتبال در اروپا داده و مذاکرات خود را با تیم های مختلف ایتالیا، آلمان، اسکاتلند و حالا هلند ادامه داده است و باید منتظر معرفی باشگاه بعدی او در روزهای آینده باشیم. در هر صورت او مدت هاست که مذاکره جدیدی با پرسپولیس نداشته و قرار نیست پیراهن این تیم محبوب ایرانی را بر تن کند.

* مهرداد محمدی چهره دیگری هم وجود دارد که به عنوان گزینه خرید به پرسپولیس معرفی شده است، اما محمدی که پیش از این روی سکوهای هواداران سرخ پوشان قرار گرفته بود، به دلیل قولی که به جواد نکونام داده بود. سرمربی آبی ها اعلام کرده که قصد جدایی از استقلال را ندارد و با وجود مذاکرات غیرمستقیم، چراغ سبز نشان نداده است، البته موضوع خروج او از لیست این باشگاه موضوع مهمی است که اگرچه این بازیکن هیچگونه ندارد. واکنش به آن، او آن را در پس ذهن خود دارد. بی تفاوتی باشگاه استقلال نسبت به او قابل تامل است و این تنها عاملی است که ممکن است نظر او را در این مسیر تغییر دهد. اتفاقی که هنوز نیفتاده و مهرداد را در جمع آبی ها نگه داشته است. البته اگر مذاکره ای بین او و باشگاه پرسپولیس مانند مذاکره با میلاد محمدی انجام شود، به صورت مخفیانه انجام می شود و تا دقایقی قبل از عقد قرارداد هیچکس از آن خبر نخواهد داشت.

با این حال طبق آنچه پرسپولیس در بیانیه امروز خود اعلام کرد یک مهاجم خارجی به تیم خود اضافه خواهد کرد. بازیکنی که با نظر مستقیم سرمربی اسپانیایی; خوان کارلوس گاریدو به تیم پرسپولیس منتقل می شود.

اما در شرایطی که قرمزها در بازی های گذشته با خروج ستاره هایشان از لیست دچار مشکل شده بودند، ترکیب پرسپولیس شلوغ تر شد و حالا در صورت خرید مهاجم خارجی و بازگرداندن مرتضی پورعلیگنجی و امید عالیشاه، سه بازیکن جدید اضافه خواهند شد. به تعداد بازیکنان فوتبال واجد شرایط شرکت در مسابقات. تبدیل شد اتفاقی که باعث می شود در هر مسابقه تعداد بیشتری از بازیکنان اسمی روی سکو بروند که این خود یک موضوع حاشیه ای برای قرمزها است.

این موضوع مورد توجه مدیران باشگاه است زیرا آنها دوست ندارند در اولین فصل حضورش در ایران با گاریدو با چالش های بیشتری روبرو شوند، زیرا برای بازیکنان مشهور سخت است که در مسابقات تیم روی سکو بنشینند و مدام ۹۰ سال خود را پنهان کنند. طول دقیقه از لنز عکاسان؛ یکی از همان داستان هایی که گاریدو بعد از بازی فولاد گفت، قهوه می خورد و به آنها فکر می کند!

در حال حاضر لیست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس به شرح زیر است:

۱. الکسیس گندوز
۲. مرتضی پورعلی گنجی
۳. گئورگی گلسیانی
۴. محمدحسین کنعانی زادگان
۵. فرشاد فرجی
۶. ایوب العمود
۷. وحید امیری
۸. میلاد محمدی
۹. مسعود ریگی
۱۰. میلاد سرلک
۱۱. سینا اسدبیگی
۱۲. سروش رفیعی
۱۳. محمد خدابندلو
۱۴. فرشاد احمدزاده
۱۵. عیسی الکثیر
۱۶. علی علیپور
۱۷. سعید صادقی
۱۸. امید عالیشاه

* اوستون اورونوف در لیست زیر ۲۵ سال باشگاه قرار دارد.

*طبق قوانین سازمان لیگ در هر بازی لیگ برتر به غیر از یازده بازیکن تیم اصلی تنها هفت بازیکن بزرگسال دیگر می توانند روی نیمکت بنشینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا