اخبار اقتصاد ایران

استارت واریز نفری ۱ میلیون تومان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار

برای اطلاع از یارانه نقدی خود می توانید به سایت پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به نشانی «www.sso.my.gov.ir» مراجعه و با وارد کردن شماره همراه سرپرست خانوار اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به میزان یارانه می توانید اعتراض خود را در همین سایت ثبت و درخواست بررسی نمایید.

جزئیات جدید واریز مستمری متقاضیان به شرح زیر است:

بر اساس این گزارش کافی است در صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام الکترونیکی محصول #۵۰۰*۱۴۶۳ را شماره گیری کنید.

در ادامه صفحه ای با ۳ گزینه برای شما باز می شود، در این قسمت گزینه ۲ یا مانده یارانه ناظر را انتخاب کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را در صفحه جدید وارد کنید. یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد به یارانه بگیران بر اساس هر ماه پرداخت می شود.

سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و میزان درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه تعدادی از خانوارها از لیست دریافت یارانه خارج می شوند.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد به یارانه بگیران بر اساس هر ماه پرداخت می شود.

حکم مسعود مزیکیان رئیس جمهور اجرایی شد و احتمالا پس از مراسم تحلیف روز یکشنبه و معارفه اعضای کابینه دولت جدید تشکیل خواهد شد. شهریور یک ماه مانده به تسویه، بنابراین یارانه جدید با دستور پزشکان پرداخت می شود.

قبلا قرار بود امسال باشه شهریور میزان درآمد و میزان سرمایه خانوارها مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد و برخی خانوارها به دلیل افزایش ارزش دارایی از فهرست یارانه بگیران حذف می شوند و ممکن است عشر برخی از آنها واگذار شود.

در مورد میزان یارانه سپرده مرداد در ماه ۱۴۰۳ دولت همچنان یارانه نقدی را طبق مراحل قبلی پرداخت می کند. بر اساس گزارش ها تغییری در یارانه ها ایجاد نخواهد شد.

لازم به ذکر است در این مرحله سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده و درخواست تجدیدنظر خود را در صورت داشتن دهک های اول تا نهم در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده اند. در بررسی انجام شده توسط وزارت رفاه، یارانه مرداد ماه را بر اساس اعشار اعلام شده دریافت خواهند کرد.

به علاوه افرادی که تا ابتدا مرداد ماه برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند و اگر جزو دهک های اول تا نهم باشند در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

درآمد یارانه بگیران به زودی اصلاح می شود.

به نظر می رسد هدف دولت از بازنگری هر ساله درآمد خانوارها و حذف برخی افراد با درآمد مطلوب، افزایش سهم دهک های اول باشد.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون نسبت به درخواست تجدیدنظر افرادی که یارانه آنها حذف شده و حذف یارانه خانوارهایی که تحت حمایت دولت نیستند، اقدام کند.

بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پرونده افرادی که یارانه آنها حذف شده و نیز رسیدگی کند. حذف یارانه خانوارهایی که مشمول حمایت دولت نیستند، طبق آیین نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندی یارانه ها باید ظرف یک مدت اقدام کند. یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون و تصویب هیأت وزیران.

یارانه نقدی به ازای هر نفر پرداخت می شود. یارانه خانوار دهک های اول، دوم و سوم که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می شود. یارانه تشویقی در قالب اعتبار خرید نیز برای این قشر در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده از آن یارانه هر نفر در خانوار دهک اول تا سوم به ۶۲۰ هزار تومان می رسد.

یارانه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است و از آنجایی که آنها مجاز به استفاده از یارانه تشویقی هستند، در نهایت می توانند میزان یارانه دریافتی خود را به ۵۲۰ هزار تومان برسانند. خانوارهای دهک هشتم و نهم حتی در صورت استفاده از کوپن نیز مشمول یارانه تشویقی نمی شوند و همچنان یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر به حساب آنها واریز می شود.

افزایش ۴۵ درصدی یارانه در قالب طرح یارانه تشویقی قرار بود در دوره ۱۷ باشد. بهمن پارسال تا ۱۷ اردیبهشت امسال به صورت موقت صورت می گیرد اما هنوز به طور رسمی توضیح نداده اند که آیا پرداخت یارانه تشویقی پس از این تاریخ تمدید می شود یا خیر. هر خبر و تیتری که درباره ادامه پرداخت یارانه های تشویقی می بینید یا می خوانید، گمانه زنی بیش نیست.

گردش مالی برخی از یارانه بگیران مربوط به حقوق شرکت است که لازم است با حساب شرکت باشد تا افراد از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف نشوند.

سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و میزان درآمد خانوارها پایش شد.

با افزایش سرمایه تعدادی از خانوارها از لیست دریافت یارانه خارج می شوند.

بخشی از گردش مالی برخی افراد مربوط به حقوق شرکت هایشان است که عموما ماهیانه مبلغی از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می شود. این امر باعث افزایش حجم سرمایه و گردش مالی حساب های شخصی افراد می شود و منجر به حذف آنها از لیست عشرهای یارانه ای می شود. بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت وام گیرندگان انجام شود./اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا