فناوری

استارلینک مینی معرفی شد؛ دیش قابل‌حمل اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره‌ای

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اسپیس ایکس در حال راه اندازی نسخه فشرده دیش اینترنتی ماهواره ای خود به نام Starlink Mini است. Starlink Mini تقریباً به اندازه یک لپ تاپ است و از یک روتر Wi-Fi داخلی استفاده می کند، اما حمل آن در کوله پشتی آسان است. همچنین با وجود مصرف انرژی کمتر نسبت به سایر پایانه های Starlink، سرعت آن به بیش از ۱۰۰ مگابیت در ثانیه می رسد.

مشخصات و ویژگی های مینی دیش استارلینک

چندی پیش جزئیات غیر رسمی کیت Starlink Mini منتشر شد و یک مهندس اوکراینی نیز تصاویری از آن منتشر کرد. در ادامه، ایلان ماسک در توییتی وجود چنین محصولی را تایید کرد و قیمت آن را تقریبا نصف نسخه معمولی اعلام کرد. اکنون اسپیس ایکس رسما فروش محصول جدید خود را آغاز کرده است. اما قیمت آن نه تنها کمتر از نسخه معمولی است. ۱۰۰ دلار بیشتر از ظرف استاندارد V4 است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، SpaceX ظاهرا Starlink Mini را در حال حاضر فقط برای برخی از کاربران در مناطق خاصی فعال کرده است و هنوز همه نمی‌توانند آن را خریداری کنند. طبق ایمیل ارسالی این شرکت به تعدادی از مشتریان، قیمت تمام شده محصول جدید ۵۹۹ دلار اعلام شده است. در حالی که ظرف استاندارد V4 با قیمت ۴۹۹ دلار در ایالات متحده موجود است.

شایان ذکر است کاربران برای بهره مندی از خدمات جدید دیش باید یک پلن استاندارد فعال در حساب خود داشته باشند و سپس با پرداخت ۳۰ دلار بیشتر در ماه، سرویس Mini Roam را فعال کنند. با احتساب هزینه ماهیانه ۱۲۰ دلاری برای اشتراک معمولی، کسانی که علاقه مند به استفاده از خدمات اینترنت SpaceX از طریق Dish Starlink Mini هستند، باید ماهیانه ۱۵۰ دلار برای فعال نگه داشتن اشتراک خود بپردازند.

Dish Starlink Mini از یک روتر Wi-Fi داخلی استفاده می کند. در نتیجه، کاربران دیگر نیازی به اتصال روتر جداگانه برای اتصال Wi-Fi به دیش نخواهند داشت. نسخه استاندارد V4 به چنین قابلیتی مجهز نیست و شاید یکی از دلایل گران شدن نسخه مینی امکانات و تجهیزات بیشتری باشد که با آن ارائه می شود. البته برخلاف شایعات قبلی خبری از وای فای ۶ نیست و این ظرف از وای فای ۵ بهره می برد. پورت شبکه LAN و پورت USB-C با پشتیبانی از استاندارد شارژ PD تا ۱۰۰ وات از جمله آن ها است. ویژگی های دیگر.

مایکل نیکلاس، مدیر ارشد بخش مهندسی استارلینک اعلام کرده است که این شرکت در تلاش است تا تولید Starlink Mini را افزایش دهد تا به زودی در مناطق دیگر عرضه شود. چندی پیش ایلان ماسک با انتشار توییتی سرعت دانلود این غذا را حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود آن را بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه اعلام کرد.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس نیز در پستی در ایکس گفت:

“این محصول دنیا را تغییر خواهد داد. تقریباً با نصف قیمت یک غذای استاندارد و یک اشتراک ماهانه، می توانید چندین برنامه زنده ۴K را همزمان تماشا کنید!”

وزن این ظرف ۱.۱ کیلوگرم است که با پایه و کابل به ۱.۵۳ کیلوگرم می رسد. همچنین از استاندارد IP67 پشتیبانی می کند و می توان آن را در یک کیف نسبتا بزرگ قرار داد. استارلینک مینی نسبت به نسخه معمولی (۲۵-۴۰ وات) برق کمتری مصرف می کند و آداپتور DC مخصوص آن نیز در جعبه موجود است. پایه دیش، پیچ مبدل و کابل USB-C از دیگر مواردی هستند که به همراه دیش جدید اسپیس ایکس ارائه می شوند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا