ترندهای روز

استخدام بازاریاب؛ پوششی برای آدم‌ربایی

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

این پرونده زمانی باز شد که تاجر جوان به تصور اینکه ۲ مرد تهرانی سرش کلاه گذاشته و ۳۰ میلیارد تومان از او اخاذی کرده اند، تصمیم به گروگان گیری برای گرفتن پولش می کند.

این مرد که در ایران و ترکیه در زمینه واردات پیچ و مهره فعال است، مدتی پیش متوجه گم شدن ۳۰ میلیارد تومان از حساب خود شد. او تصور می کرد ۲ نفر از شرکای خود در تهران مقصر این ماجرا هستند و تصمیم گرفت با گروگان گرفتن آنها پول خود را بگیرد. از این رو تعدادی گروگان گیر را به خدمت گرفت و آنها هر دو جوان را برای اخاذی ۳۰ میلیارد تومانی از خانواده هایشان ربودند، اما وقتی متوجه شدند پلیس از ماجرا مطلع شد، هر دو گروگان آنها را آزاد کردند.

تاجر جوان که نقشه خود را برای بدست آوردن پول بیهوده می دید دست از تلاش برنداشت. او چند روز بعد دوباره یکی از این دو جوان را با کمک آدم ربایان اجیر ربود و گروگانش را برای اینکه گرفتار نشود به شهر زاهدان منتقل کرد. سپس فیلم های شکنجه خود را برای خانواده اش فرستاد تا آنها را مجبور به پرداخت ۳۰ میلیارد تومان برای آزادی پسرشان کند.

این بار اما وقتی پلیس وارد ماجرا شد، با بررسی های تخصصی توانست ردپای تاجر جوان این پرونده را شناسایی و او را دستگیر کند. با دستگیری این مرد آدم ربایان اجیر شده گروگان خود را آزاد کردند که پلیس یکی از آنها را دستگیر و به دنبال متهم دیگر است.

آدم ربایان گروگان خود را در جاده اصفهان رها کردند و او چند روز پیش به تهران منتقل شد و فعالیت یک گروه جنایتکار را فاش کرد.

وی گفت: آدم رباهایی که توسط تاجر اجیر شده بودند مرا به زاهدان بردند. با اینکه چشمانم بسته بود، متوجه شدم که در یک آلونک زندانی هستم. حدود ۲ هفته آنجا بودم و در این مدت سروصدا و ناله چند نفر را شنیدم. ابتدا فکر می کردم این چیزها برای ترساندن من است، اما چند روز بعد متوجه شدم که آنها نیز مانند من گروگان گرفته شده اند. حتی می‌شنیدم که آدم ربایان پشت تلفن می‌گفتند که حال ۲ نفر از گروگان‌ها بد است. یکی از آنها بیماری قلبی و دیگری دیابت داشت. ظاهراً از خانواده هایشان پرسیده بودند که چه دارویی تهیه می کنند؟ آنها می ترسیدند که گروگان ها جان خود را از دست بدهند. وی ادامه داد: آدم ربایان پس از به دست آوردن پول، گروگان های خود را با دست و پای بسته آزاد می کردند. با وجود ترس و نگرانی منتظر بودم خانواده ام مبلغ درخواستی را بپردازند تا گروگان ها اجازه بدهند از زندانشان خارج شوم. آدم ربایان بی رحم هر روز مرا شکنجه می کردند و صدای ناله هایم را برای خانواده ام می فرستادند تا آنها را وادار به پرداخت هزینه کنند، اما سرانجام پس از ۲ هفته با دست و پای بسته در جاده اصفهان مرا آزاد کردند.

با اطلاعات جدیدی که گروگان در اختیار تیم تحقیق قرار داد، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد. به نظر می رسید یک گروه جنایتکار پشت صحنه حضور دارند. در مرحله بعد تحقیقات از تاجری که آدم ربا را اجیر کرده بود از سر گرفته شد. وی این بار گفت: وقتی به یکی از دوستانم گفتم ۳۰ میلیارد تومان از شرکای خود می خواهم، گفت: شرکتی را می شناسد که اعضایش می توانند پول مرا از بدهکاران بگیرند. من و دوستم به شرکت مورد نظر رفتیم. دفتری لوکس در شمال تهران. چند نفر آنجا کار می کردند و برگه ای جلوی من گذاشتند تا قرارداد ببندم. روش کارشان این بود که بدهکاران را گروگان گرفتند و درصد کمی از من گرفتند. مثلا من ۳۰ میلیارد طلب کردم، ۳۲ میلیارد از خانواده خود می خواستند تا ۲ میلیارد از آنها بگیرند. پس از امضای قرارداد، مشخصات و عکس گروگان ها را به کارمندان شرکت دادم. گروگان هم گرفتند. من فقط می خواستم پولم را بگیرم، همین.

اگرچه پس از افشای پرونده آدم ربایی، این شرکت تعطیل و عاملان آن متواری شدند، اما با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ماموران موفق شدند یکی از گروگان گیران را دستگیر کنند.

این آدم ربا گفت: دنبال کار بودم و از طریق یکی از آشنایانم با شرکت آشنا شدم. به من گفتند که شرکت در حال استخدام نیروی بازاریابی است و چون حقوق بسیار بالا بود، به آنجا رفتم و فرمی را پر کردم. بعد از استخدام متوجه شدم که مدیر عامل شرکت یک مجرم حرفه ای است. اسمش شاهین بود و من و چند نفر دیگر که به نام بازاریاب استخدام شده بودیم به دستور او بدهکاران را گروگان می گرفتیم. وی ادامه داد: در واقع بدهکاران به شرکت مراجعه کرده و پس از تنظیم قرارداد عکس، مشخصات و زمان ورود و خروج بدهکاران را در اختیار کارکنان شرکت قرار دادند. با توجه به آن مشخصات، بدهکاران را گروگان گرفتیم و به سوله ای در شهر زاهدان بردیم. بقیه نقشه پای شاهین و کوچولوهای دیگرش بود. متهم گفت: من ابتدا نمی دانستم کارم گروگان گیری است. فکر می‌کردم می‌خواهم بازاریابی کنم، اما چون حقوق بسیار بالا بود و از نظر مالی با مشکل مواجه بودم، وسوسه شدم که به این کار ادامه دهم تا زندگی‌ام را تامین کنم. از طرفی با خودم گفتم بدهکار باید بدهی خود را بپردازد و ما نه مال کسی را می دزدیم و نه جان کسی را به خطر می اندازیم. با اعترافات این متهم تحقیقات برای دستگیری شاهین مدیر شرکت جنایی و همدستانش ادامه دارد. از سوی دیگر تحقیقات تکمیلی زیر نظر قاضی حمیدرضا کیاستی بازپرس جنایی برای روشن شدن سایر گروگان گیری های این شبکه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا