ارزهای دیجیتال

استخراج رمزارز با برق یارانه ای غیرقانونی است







استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از تعرفه یارانه ای برق شامل تعرفه برق مسکونی، صنعتی، کشاورزی و تجاری غیرقانونی است و احتمال قطع برق صنعتی در روزهای اوج مصرف را افزایش می دهد.



به گزارش ایران تحلیل، محمد خدادادی مدیر عامل پروژه اپراتور انرژی هوشمند با اعلام این خبر گفت: استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از تعرفه برق یارانه ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری غیرقانونی است و احتمال قطع برق صنعتی را افزایش می دهد. در روزهای پر مصرف و این معضل به تورم و بیکاری در بین هموطنان شاغل در صنایع مختلف دامن می زند.

وی ادامه داد: معدنچیان بدون مجوز منجر به کاهش کیفیت برق شده و احتمال سوختن وسایل برقی همسایگان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، استفاده غیرمجاز از ماینرها گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن جنبه های ایمنی منجر به آتش سوزی گسترده می شود.

وی در خصوص مراکز قانونی ماینینگ رمزارز توضیح داد: مراکز قانونی ماینینگ رمزارز مراکزی هستند که مجوز تاسیس و مجوز فعالیت را از وزارت حریم خصوصی دریافت می کنند. آنها استاندارد اجباری ۲۲۸۰۰ را در مورد چسباندن برچسب انرژی به هر معدنچی رعایت می کنند. در مورد ثبت مشخصات ماینر. آنها در سامانه جامع معاملات فعالیت می کنند و برای هر ماینر کد رهگیری منحصر به فرد دریافت می کنند و از تعرفه یارانه ای برق سوء استفاده نمی کنند.

وی افزود: این مزارع می توانند آزادانه فعالیت کنند و زمانی که از ارز دیجیتال به دست آمده از ماینینگ برای واردات کالاها و خدمات دیگر استفاده می کنند، از مشوق های قانونی نیز بهره مند می شوند. اگر برق از طریق پنل سبز بورس انرژی تامین شود، جریان برق حتی در فصول گرم و سرد سال قطع نمی شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت نیرو، خدادادی تصریح کرد: اما با مزارعی که یک یا چند مورد از نکات اعلام شده را رعایت نکنند طبق قانون برخورد می شود و با جرایم بسیار سنگین از جمله مصادره معدنچیان و اخذ هزینه برق تا ۱۰۰ برابر مواجه خواهند شد. مبلغ قیمت برق یارانه ای و زندان. متخلفان و مجرمان مجازات خواهند شد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا