اخبار اقتصاد ایران

استراتژی گاو بنفش تنها راه حل نجات تجارت و بیزینس شما!

گاو بنفش می تواند منجر به تحول بزرگی در بازاریابی شما شود.

در شرایطی که بازار در دست یک قدرت پیشرو است

یا زمانی که بازار با رقبای بیش از حد اشباع شده است،

شرکت ها چگونه پیشرفت می کنند؟ در بین صاحبان مشاغل، ممکن است تعداد زیادی از آنها را تصور کنند

بازاریابی و تبلیغات عالی می تواند جریان را به نفع آنها تغییر دهد.

ست گودین نویسنده پرفروش گاو بنفش است.

در کتاب گاو بنفش می گوید که استراتژی 5P یعنی محصول، قیمت، تبلیغ، مکان و افراد که یک استراتژی بازاریابی ابدی است دیگر کافی نیست.

برای اینکه یک شرکت پیشرو باشید، باید محصولات و خدمات قابل توجهی ارائه دهید.

اما چگونه یک کسب و کار مورد توجه قرار می گیرد؟

چگونه یک گاو بنفش (به ندرت دیده می شود) ایجاد می شود؟

در مقاله زیر با نحوه توسعه یک محصول آشنا خواهید شد

و به بازار ارائه دهد که بلافاصله توجه و تمایل مشتریان را به خود جلب کند.

ما مقاله کامل را توصیه می کنیم استراتژی گاو نر بنفش چیست؟ با کلیک روی لینک کامل بخوانید.

تمثیل گاو ارغوانی

ابتدا قبل از هر چیز باید بدانیم تشبیه گاو بنفش چگونه به ذهن نویسنده رسیده است.

در حین رانندگی، گودین و خانواده اش متوجه صدها گاو قهوه ای رنگ شدند که در مزارع اطراف چرا می کردند.

پس از کیلومترها رانندگی و دیدن صدها گاو، گاوها دیگر جذابیت اولیه خود را نداشتند.

در ادامه بیشتر درباره هدف نویسنده از انتخاب نام «گاو ارغوانی» توضیح خواهیم داد.

وقتی یک کسب و کار نتواند بازاریابی موثر انجام دهد، شبیه گاوهای قهوه ای است.

مصرف کنندگان قبلاً با خدمات ارائه شده توسط این تجارت آشنا هستند

زیرا بسیاری از مشاغل دیگر نیز خدمات مشابهی را ارائه می دهند.

وقتی این اتفاق می افتد، زمان خاتمه آن کسب و کار نزدیک است.

وقتی خرید بر اساس کمترین قیمت باشد،

دلیلی برای تعهد و وفاداری مشتریان برای ادامه خرید وجود ندارد.

برای موفقیت یک شرکت، باید متمایز و متمایز باشد. به عبارت دیگر باید گاو بنفش در زمینه بازاریابی باشد.

اقلام مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک گاو بنفش

به گفته گودین، ویژگی های خاصی در میان شرکت های دیگر وجود دارد که اکثر شرکت ها فاقد آن هستند.

اولین ویژگی گاو بنفش، تفاوت ظاهری آن با گاوهای قهوه ای است.

شرکت هایی که مانند گاو بنفش هستند به چند دلیل توجه را به خود جلب می کنند:

منحصر به فرد بودن، اشتیاق و جسارت برای معمولی نبودن.

گاو نر بنفش در بازاریابی می خواهد با نوآوری و اجرای ایده های جدید در صنعت خود از دیگران پیشی بگیرد.

به گفته گودین، اکثر شرکت ها مشغول تقلید از فعالیت های رقبای برتر هستند.

اما زمانی که آن کسب و کار با شکست مواجه شود یا بازار آن دچار رکود شود، این مشکل ساز می شود.

به گفته گودین: “امنیت خطرناک است”.

او توضیح می دهد: “شما نمی توانید با دنبال کردن شخص دیگری که مورد توجه و توجه قرار می گیرد، مورد توجه قرار بگیرید.” شرکت هایی که این استراتژی را اجرا می کنند

آنها فقط به عنوان یک گاو قهوه ای دیگر ظاهر می شوند.

در عوض، گودین پیشنهاد می‌کند که سازمان‌ها از تقلید از رهبران بازار خود دست بردارند و کاری متفاوت انجام دهند.

تبدیل شدن به یک گاو بنفش

به گفته گودین، «شما هرگز با یکسان بودن از دیگران پیشی نمی گیرید.

فهرستی از روش‌های مختلفی که می‌توانید از دیگران متمایز شوید، تهیه کنید.

سوال مهم: آیا وب سایت برای ما خوب است؟ کلیک و پاسخ را ببینید!

۴ راه برای برجسته شدن در کاری که انجام می دهید

4 راه برای برجسته شدن در کاری که انجام می دهید

برای مشکلات موجود راه حل پیدا کنید

یکی از دلایل شایستگی گاو بنفش شناخت مشکلات مشتریان و حل موثر آن مشکلات است.

در نهایت، بازاریابی محصولات یا خدمات در واقع علم فروش راه حل است.

گودین بیان می کند که حل مسئله مختص صنعت نیست.

به گفته وی، «مصرف کنندگان با نیازهایی که دارند افرادی هستند که

آنها به احتمال زیاد به راه حل های شما پاسخ خواهند داد.

آیا مشتری مورد انتظار شما خریدار یاتاقان های صنعتی در فورد و

خواه شوهری باشد که بیش از ظرفیتش در توسان کار می کند. وظیفه شما این است که خریدار را بشناسید و مشکل او را حل کنید.

به برتری در یک زمینه معروف باشید

برای برتری در یک زمینه شناخته شوید - گاو بنفش

به گفته گودین، اکثر شرکت ها به یک دلیل شکست می خورند: خوب هستند، اما عالی نیستند.

آنها برنامه ریزی و تعالی را دنبال کرده و گام های لازم را برای موفقیت بلندمدت برداشته اند.

آسان به نظر می رسد، درست است؟

پس چرا شرکت های بزرگ بیشتری وجود ندارند؟

گودین دلیل این امر را به سادگی توضیح می دهد: “گاو بنفش بسیار نادر است زیرا مردم می ترسند.”

مردم از انتقاد، شکست و ناامنی می ترسند.

تا جایی که چشم کار می کند این ترس گاوهای بنفش را کمیاب می کند و گاوهای قهوه ای ایجاد می کند.

به قول گودین، در نهایت، ما فقط دو انتخاب داریم: «نامرئی، ناشناس، نقد نشده و ایمن باشیم، یا فرصت باشکوه، منحصر به فرد و یک گاو بنفش». [متمایز بودن] بدست آوردن

ایده های انطباقی و نوآورانه را پیاده سازی کنید

همانطور که گودین در گاو بنفش می گوید، گاو ارغوانی خسته کننده چیزی نیست – بی باک است.

یک گاو نر بنفش مایل به ریسک های حساب شده است.

ایده های خارج از چارچوب را پیاده سازی کنید و راه هایی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خاص از طریق آزمون و خطا بیابید.

نتیجه نهایی این است: گاو بنفش هرگز ثابت نمی‌ماند – گاو بنفش یک بازی پویا انجام می‌دهد و هرگز از برنده شدن کوتاه نمی‌آید.

گاو بنفش همیشه به دنبال راه هایی برای ارائه تجربیات بهتر به مشتریان خود است.

برای نوآوری بیشتر می توانید از روش های زیر استفاده کنید - گاو بنفش

ذهنیت خود را در مورد معنای بازاریابی گسترش دهید

نکته اصلی کتاب گاو بنفش و فرض اصلی گودین این است که بازاریابی «عمل اختراع است. [نوآفرینی] محصول و در واقع تلاشی برای طراحی، هنر تولید و قیمت گذاری و تکنیک فروش آن در نظر گرفته شده است.

اغلب اوقات، شرکت ها هنگام عرضه یک محصول جدید، بازاریابی را در انتهای فرآیند قرار می دهند.

رفتار شرکت ها با بازاریابان به گونه ای است که گویی وظیفه آنها تنها جلب توجه مشتریان پس از عرضه محصول است. به گفته گودین، این ذهنیت چیزی است که گاوهای قهوه ای را ایجاد می کند.

ایجاد یک فرهنگ سازمانی که در آن متخصصان بازاریابی در خط نهایی هستند.

مقدمه ای برای شکست شرکت ها ارائه می دهد.

به گفته گودین، “اگر شما یک بازاریاب هستید که نمی دانید چگونه یک محصول را اختراع و طراحی کنید، آن را تغییر دهید، آن را تطبیق دهید و در نهایت آن را رها کنید، بی تاثیر هستید.”

و شما شبیه شاخه خشک درخت هستید نه بازاری.

متخصصان بازاریابی باید از نزدیک با طراحان و توسعه دهندگان محصول همکاری کنند

تا بتوانند محصولی بسازند که در وهله اول ارزش بازاریابی داشته باشد.

خلاصه

در این مقاله توضیح دادیم که گاو بنفش استعاره چیست و از کجا آمده است. همچنین چهار راه برای برجسته کردن کارهایی که برای بازاریابی انجام می دهیم را بررسی کنید. اگر در مورد استراتژی بازاریابی سوالی دارید و می خواهید موفقیت ۱۰۰% در کسب و کار شما ما آژانس خلاق و برند برش زنگ زدن. کلیه مشاوره ما رایگان است خواهد بود.

نویسنده: فراز گلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا