بانک و بیمه

استفاده از ارزهای ملی بجای دلار در مبادلات تجاری ایران و عمان

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا فرزین در دیدار با وزیر توسعه تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان اظهار داشت: از هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری های پولی و بانکی ایران و عمان شود استقبال می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه تشدید روابط پولی و بانکی ایران و عمان در راستای روابط دو کشور دیگر ضروری است، گفت: برگزاری نشست های فنی و فنی هیئت های بانکی و اقتصادی دو کشور هر دو طرف باید به بستری برای افزایش مقیاس مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری تبدیل شوند چرا که در سال های اخیر افق جدیدی در روابط ایران و عمان گشوده شده و می توان از این ظرفیت برای توسعه روابط بانکی دوجانبه استفاده کرد.

در این دیدار قیس بن محمد آل یوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز با اشاره به ظرفیت های مختلف اقتصادی عمان و ایران بر تشدید روابط پولی و بانکی برای تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به رشد ۴۱ درصدی حجم مبادلات در ۸ ماهه امسال، لزوم استفاده از پول ملی دو کشور در همکاری های اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های پولی و بانکی نقل و انتقالات از عمان در ایران، طراحی و عملیاتی شدن پروژه های تجاری مشترک، سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه گذاران عمانی در پروژه های مختلف ایران از جمله حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران از ظرفیت های اصلی است که عمان به طور جدی می خواهد حضور داشته باشد.

به گفته وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، این کشور آمادگی دارد تا با استفاده از روش‌های مختلف و توسعه روابط پولی و بانکی با ایران، سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین عمان و ایران را بهبود بخشد. این موارد واقعیت دارد سرمایه گذاری های اولیه و همکاری مشترک برای تسهیل نقل و انتقالات مالی بین دو کشور تا حد امکان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا