ترندهای روز

استفاده از دستگاه «کپسول خودکشی» برای متقاضیان به حالت تعلیق درآمد؛ «درخواست استفاده از آن به بیش از ۳۷۰ مورد رسید»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

روند پذیرش درخواست متقاضیان برای استفاده از کپسول های انتحاری پس از فوت اولین نفر پس از استفاده از این دستگاه به حالت تعلیق درآمده است.

این کپسول های خودکشی که گفته می شود در ماه گذشته به بیش از ۳۷۰ مورد رسیده است، به یکی از ایده های خودکشی محبوب برای کسانی تبدیل شده است که نمی خواهند به زندگی خود ادامه دهند.

این وسیله تابوت مانند به فرد اجازه می دهد بدون کمک پزشکی دست به خودکشی بزند. حالا اما پلیس سوئیس پس از مرگ یک زن ۶۴ ساله آمریکایی، مدیرعامل این شرکت و چند نفر دیگر را دستگیر کرده و تا پایان تحقیقات جنایی، عرضه این محصول به متقاضیان آن متوقف شده است. . این زن در ۲۳ سپتامبر با استفاده از این وسیله در یک منطقه جنگلی در سوئیس نزدیک مرز آلمان به زندگی خود پایان داد.

فلوریان ویلت، رئیس این شرکت مستقر در سوئز، حدود یک ربع قرن پیش این شرکت را با نام “Exit International” یا “International Exit” در استرالیا با هدف کمک به کسانی که قصد پایان دادن به خود را دارند، تأسیس کرد. داوطلبانه زندگی می کند انجام داده بود

توجه داشته باشید که اگر به فکر خودکشی هستید، با یکی از نزدیکان خود تماس بگیرید و وضعیت خود را برای او توضیح دهید. به یاد داشته باشید که بسیاری از افکار خودکشی تنها پس از گذشت چندین ساعت از سرتان خارج می شود، پس عجله نکنید و اگر در ایران زندگی می کنید، در چنین شرایطی با یکی از شماره های ۱۲۳ یا ۱۴۸۰ تماس بگیرید تا با مشاوران و متخصصان این گفتگو مشورت کنید. رایگان

سوئیس و قوانین آسان برای خودکشی

در مقایسه با سایر نقاط جهان، سوئیس قوانین نسبتا ملایمی در زمینه کمک به خودکشی دارد، هرچند اولین مورد استفاده از این کپسول انتحاری باعث جنجال نمایندگان این کشور شد.

در سوئیس، طبق قانون، تنها کسی که “با انگیزه خودخواهانه” به شخص دیگری کمک می کند تا خودکشی کند مجازات می شود. با این حال، کمک به خودکشی سازمان‌یافته را می‌توان بر اساس اصول اخلاق پزشکی برنامه‌ریزی کرد و توسط چند آژانس خاص که استانداردهایی مانند محدودیت‌های سنی و شرایط پزشکی را در نظر می‌گیرند، مدیریت کرد.

اکنون گروه های حامی این کپسول انتحاری در اطلاعیه ای می گویند که تا سوم شهریورماه ۳۷۱ نفر درخواست استفاده از این دستگاه را داشته اند که پس از اولین مورد استفاده از آن، پذیرش درخواست ها متوقف شده است.

فیلیپ نیچه، یک پزشک استرالیایی مستقر در هلند، پشتیبان موسسه بین المللی خروج است که دستگاه کپسول انتحاری را با هزینه بیش از یک میلیون دلار ساخته است. این کپسول مانند یک کابین کوچک بنفش روی چرخ برای حمل آسان به نظر می رسد.

فردی که قصد دارد به زندگی خود پایان دهد باید در داخل دراز بکشد و به یک سری سؤالات پاسخ دهد تا تأیید کند که چه کاری انجام می دهد، سپس دکمه ای را فشار دهد که نیتروژن آزاد می کند. به گفته جامعه آخرین راه، فرد پس از چند نفس از حال می رود و پس از چند دقیقه می میرد.

این دستگاه سوالات اخلاقی مهمی را مطرح کرده و سوالات حقوقی زیادی در مورد قانونی بودن آن در سوئیس مطرح شده است.

Exit International گفت که تنها فرد حاضر در زمان مرگ این زن آن را “آرام، سریع و باوقار” توصیف کرده است. صحت این ادعاها به طور مستقل تأیید نشده است. گفته می شود این زن از نقص شدید سیستم ایمنی رنج می برد.

در همان روزی که این زن درگذشت، الیزابت باوم اشنایدر، وزیر بهداشت سوئیس به پارلمان گفت که استفاده از “کپسول های انتحاری” قانونی نخواهد بود.

Exit International می گوید وکلای آنها در سوئیس معتقدند که استفاده از این دستگاه قانونی است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا