اخبار اقتصاد ایران

استفاده از روش‌های نوآورانه و فناورانه برای تحول در حوزه پرداخت شهری در دستور کار است :: ایران تحلیل

در آینده نزدیک کلانشهرها و شهرهای ایران باید به زیرساخت های دیجیتال و الکترونیک پیشرفته در زمینه های مختلف مجهز شوند و ما در هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر ایجاد این زیرساخت ها را با روش های نوآورانه و فناورانه به عنوان یکی از مهم ترین های خود تعریف کرده ایم. مسئولیت ها

به گزارش ایران تحلیل، علی نوری مدیر عامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر گفت: این هلدینگ رسالت ارائه راهکارهای نوین خدمات بانکی، زیرساخت هوشمند و سایر خدمات مرتبط بر اساس دانش روز و نیروی انسانی پویا و متخصص در در راستای خدمت رسانی به مشتریان و به منظور افزایش رضایت ذینفعان و توسعه و ارتقای ارزش های بانک شهر شکل گرفت.
به گفته نوری، سه شرکت «توسعه و نوآوری شهر»، «فناوری های ایمن شبکه فش»، «استراتژی هوشمند شهر» در هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر، ماموریت های خود را در راستای ماموریت کلان تعریف شده تعریف کرده اند. در یک دسته بندی کلی، کسب و کارهای فعلی و آتی هلدینگ و شرکت های تابعه آن را می توان به چهار حوزه «خدمات پرداخت»، «خدمات مالیاتی یا TSP»، «ارائه و پشتیبانی خدمات بانکی»، «خدمات توکن سازی و انتقال دارایی دیجیتال» تقسیم کرد. پلتفرم ها، «توسعه خدمات شهری هوشمند»، «توسعه زیرساخت های بانکداری دیجیتال» و «تامین مالی زنجیره ای».
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر ضمن قدردانی از حمایت های مدیرعامل بانک شهر و معاونت فناوری بانک در تشریح اقدامات انجام شده و در دست اقدام طی ماه های پس از تاسیس این مجموعه گفت: هوشمندسازی نظارت بر شعب و . هوشمندسازی نظارت بر شهرها دو پروژه است. موفقیتی بود که خوشبختانه پاییز امسال به بهره برداری رسید و در نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد. با ایجاد این پلتفرم ها، زمان از کار افتادن سرویس ها در شعب نتا و یا وقوع حادثه در آنها به حداقل می رسد.
وی افزود: در زمینه ایجاد زیرساخت متمرکز برای ساختار یکپارچه پرداخت های خرد شهری، اپلیکیشن «شهرزاد» برای زیرساخت خدمات شهری در تمامی کلان شهرها و اپلیکیشن «اسمارتیز» برای ارائه خدمات مشابه طراحی و اجرا شده است. در شهرهای غیر کلانشهری که کاربران می توانند با استفاده از ابزارها از آن استفاده کنند و خدمات این اپلیکیشن ها به طیف وسیعی از امکانات مختص همان شهر دسترسی دارند.
نوری با اشاره به اینکه یکی از وجوه تمایز این دو اپلیکیشن از سایر اپلیکیشن ها این است که در اپلیکیشن هر شهر، خدمات شهری مختص آن شهر ارائه می شود و کاربران به محض روشن کردن مکان نما تلفن همراه خود، آنها می توانند به یک سری از خدمات پرداخت الکترونیکی و مرتبط … دسترسی داشته باشند در قالب یک تجربه کاربری طراحی شده با عناصر شهری که در آن حضور دارند به همان شهر دسترسی خواهند داشت.
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر ادامه داد: در حال انجام اقدامات اولیه برای اخذ مجوز TSP و PSP هستیم و خوشبختانه همکاری های چند جانبه در این زمینه شکل گرفته و در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم.
وی با بیان اینکه «ساخت و تجهیز دیتاسنترهای بانک شهر و برخی شهرداری ها» یکی از پروژه هایی است که در حال پیگیری آن هستیم، گفت: همانطور که با اشاره به طرح نظارت هوشمند بر شعب، هوشمندسازی پشتیبانی خدمات بانک شهر گفتم. توسط هلدینگ انجام می شود و این آمادگی را داریم که این خدمات را به سایر گروه های بانکی نیز ارائه دهیم. مذاکرات موفقی نیز در این زمینه انجام شده است که در سال آینده بیشتر از نتایج آن خواهید شنید.
نوری همچنین از ایجاد «اس پی یو» جدید در حوزه امنیت و نوآوری در اکوسیستم خدمات فناوری اطلاعات بانک شهر زیر نظر هلدینگ فناوری اطلاعات این بانک طی سال آینده خبر داد و گفت: مشارکت در پروژه های ملی یکی از موارد است. اهداف و اولویت های مهم ماست و در این راستا در بزرگترین پروژه حمل و نقل شهری به نام “سپهتن” نیز حضور فعال داریم.
نوری با تشریح رویکردهای هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در آینده گفت: توسعه کسب و کارهای نوین و نوآور در راستای مزیت های رقابتی بانک شهر، کاهش وابستگی درآمدی هلدینگ و شرکت های تابعه آن به بانک شهر، ایجاد فضای همکاری. و مشارکت با هلدینگ ها با هدف همسویی استراتژیک و سرمایه گذاری مشترک، ایجاد زیرساخت یکپارچه پرداخت خرد شهری مبتنی بر کیف پول الکترونیکی بانک شهر و همچنین مشارکت در پروژه های ملی با هدف ارتقای جایگاه بانک شهر و توسعه کسب و کار از جمله این موارد است. برنامه های کوتاه مدت و میان مدت ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا