اخبار اقتصاد ایران

استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات

مدیر کل پست گیلان در دیدار با صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان در خصوص راهکارهای استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات از طریق مرزهای آبی، ریلی و دریایی استان بحث و تبادل نظر کرد.

افق میهن صبح امروز در نشست محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان با صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان راهکارهای استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات از طریق آب، ریل بررسی شد. و مرزهای دریایی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مدیرکل پست گیلان با اشاره به اهمیت خرده فروشی آنلاین در توسعه تجارت الکترونیک و راه اندازی دو رابط پستی در استان، اظهار داشت: می توان ساز و کار لازم را ایجاد کرد و تبادل اطلاعات با گمرک با استفاده از پلت فرم ارائه شده توسط واسط های پستی. سهم صادرات محصولات تولیدی استان با استفاده از ظرفیت اداره پست انجام شد.

مدیرکل پست گیلان در ادامه با بیان اهمیت ظرفیت های تجاری موجود در استان از جمله منطقه تجاری و گردشگری بندر انزلی و بندر آستارا، خواستار ایجاد منطقه تجاری با مشارکت گمرک و با محوریت شد. اداره پست جهت ارسال کالا به خارج از کشور به ویژه کشورهای مرزی خزر.

مدیرکل گمرک گیلان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت بازارچه های حوزه دریای خزر، از بندر آستارا به عنوان قطب تجاری ارزشمند استان یاد کرد و افزود: این بندر با دارا بودن ۴ مرز مشترک می تواند یکی از قطب های مهم کشور باشد. تجارت خارجی در استان برای ترانزیت. کالا باید از طریق پست استفاده شود.

ناظر گمرکات استان علاوه بر حمایت از تجار و بازرگانان به منظور بهره مندی از مزایای تجارت خارجی، آمادگی گمرکات استان را برای توسعه تعاملات با اداره پست به منظور ترانزیت کالاها و کالاهای غیرضروری به ویژه اعلام کرد. از طریق بندر مرزی آستارا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا