اخبار بورس

استفاده از فضای بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌ها

مدیرعامل شرکت پیشرو مالی و سرمایه گذاری ایران:

مدیرعامل شرکت پیشرو مالی و سرمایه‌گذاری ایران گفت: با توجه به مدل‌های مختلف این پروژه نیاز به تامین مالی از طریق بازار سرمایه است.

حجت اله برمکی، مدیرعامل شرکت پیشرو مالی و سرمایه گذاری ایران در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص تامین مالی شرکت ایران تایر گفت: تامین مالی یکی از ارکان اساسی پروژه های عمرانی این شرکت است. برنامه های توسعه اولویت بالایی در سیستم مدیریتی جدید بنیاد دارد. دستیابی به نتایج پروژه های ذکر شده و جدید مهم است.

وی افزود: یکی از موضوعات اساسی که باید پیگیری شود تامین مالی پروژه های عمرانی است. این کار بر عهده هلدینگ انرژی سینا، شرکت پیشرو مالی و سرمایه گذاری ایران است.

برامکی تصریح کرد: اولین قدم پروژه توسعه شرکت ایران تایر در مهدیشهر بود. با توجه به نیاز نقدینگی این پروژه، در گام اول موافقت اصولی بورس را برای تامین مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی گرفتیم. اهمیت این سرمایه گذاری و تامین مالی در این است که ما به جای استفاده از منابع داخلی، از مشارکت مردم و فضای بازار سرمایه استفاده کردیم. در گام اول، ۱۵۰۰ میلیارد تومان که با چک اعتبار انجام شد، امروز توسط دو نهاد صاحب نام بازار سرمایه محقق شد. در ادامه این مسیر ۵۰۰ میلیارد تومان فاینانس با ضامن انجام می شود.

وی توضیح داد: تامین مالی یک میلیارد تومانی با اعتبار خود شرکت انجام شد. برای تامین مالی ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده ضمانت نامه بانکی اضافه می شود. یعنی ارکانی که تاکنون تامین مالی کرده اند، علاوه بر رکن تضمینی که سیستم بانکی خواهد بود، به عنوان ضامن برای پرداخت اقساط و اصل مبلغ اوراق نیز استفاده خواهد شد. بر اساس مصوبه قبلی بازار سرمایه، ضامن بانکی اضافه می شود تا تضمین بهتری برای پرداخت اقساط برای خریداران ایجاد شود. اوراق قرضه بلندمدت و ۴ ساله است که برای پروژه توسعه ایران تایر در مهدیشهر استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت پیشرو مالی و سرمایه گذاری ایران در خصوص برنامه های آتی بنیاد مصطفان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن پروژه های تعریف شده در بنیاد مصطففان به ویژه در هلدینگ انرژی سینا، تلاش کرده ایم تعدادی از ابزارهای تامین مالی را با توجه به پروژه های پیشنهادی تعریف می کنند. انجام دادن.

وی گفت: اواخر سال گذشته پروژه توسعه میدان فراساحلی مسجد سلیمان به امضای هلدینگ انرژی سینا رسید که نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارد. همچنین پیگیر شرکت حفاری شمال و تحویل ناوگان دکل در خشکی و فراساحل و همچنین طرح سرمایه گذاری جدید در یکی از شرکت های تابعه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پیشرو مالی و سرمایه‌گذاری ایران گفت: با توجه به مدل‌های مختلف این پروژه نیاز به تامین مالی از طریق بازار سرمایه است. ما همچنین به دنبال تامین مالی جمعی هستیم. بنابراین بسته به تنوع پروژه‌ها باید ابزارهای تامین مالی متفاوتی در اختیار داشته باشیم که بخش قابل توجهی از آن از طریق بازار سرمایه پردازش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا