اخبار اقتصاد ایران

استفاده از چراغ های فوق کم مصرف جدید برای روشنایی معابر گیلان

انعقاد قرارداد اصلاح حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی جاده ای در استان

با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرارداد اصلاح حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی معابر استان فیما بین شرکت توزیع نیروی برق گیلان و سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) منعقد شد.

ایران تحلیل، محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: با مذاکرات انجام شده گیلان جزو اولین استان هایی است که این طرح را اجرا می کند و طی آن چراغ ها و سیستم های روشنایی راه های پرمصرف راه ها را اجرا می کند. در استان با فناوری جدید جایگزین خواهد شد.»
وی از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ در تاریخ صنعت برق گیلان یاد کرد و افزود: چراغ های خیابانی فوق کم مصرف LED-SMD با خروجی نور ۱۸۰ لومن بر وات با مصرف توان راکتیو صفر در در مرحله اول این پروژه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. کل طرح استان نصب و تعویض چراغ های موجود خواهد بود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: استفاده از چراغ های جدید فوق کم مصرف تاثیر بسزایی در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت و روشنایی بسیار بهتری را نسبت به گذشته ارائه می کند.
وی افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در سطح وسیع، کاهش آلودگی های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.
مهدی زاده از مزایای این چراغ ها کیفیت روشنایی خوب، طول عمر بالا و مصرف کم برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال و مصرف برق آنها یک چهارم چراغ های گازی است.
وی تاکید کرد: زمان اجرای این طرح ۲ سال خواهد بود و اجرای طرح بزرگ مذکور در گیلان از دهه فجر آغاز می شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: بر اساس آمار دقیق تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد کل چراغ های خیابانی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در استان ۵۳۱ هزار و ۲۲۴ دستگاه و مجموع برق است. این پروژه ۳۵۰۵۴ کیلووات (بیش از ۳۵ مگاوات) است.
لازم به ذکر است این قرارداد با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارت نیرو، شرکت توانیر و محمود کمانی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا